Volkswagen Caddy – je spíš pracant, nebo rodinné auto?

Skvěle vypadá, uvnitř je to poctivý VW, přitom výhled máte jako v SUV, vzadu je spousta místa pro nohy, můžete jej mít i v 7místné verzi a s pohonem všech kol, obuje i 18″ kola, má přední i zadní LED světlomety, zavazadlový prostor nabídne objem 1213/760 litrů, a přesto všechno je VW Caddy považován spíš za užitkový vůz, než za rodinné auto.

Podle mého názoru je nový Volkswagen Caddy vůbec nejlepší auto pro každodenní – praktický život. Zde vám představím argumenty, které vás přesvědčí…

Miminko

Vezměte si třeba maminku s miminkem, využívající klasický sedan. U nákupního centra neotevře pořádně dveře, aby mohla dát dítě do sedačky. Caddy má posuvné dveře, takže nehrozí situace, že si vedle vás stoupne nějaký blbec na pár centimetrů a vy se nedostanete dovnitř, natož abyste dali dítě do sedačky. Jak poskládat kočárek a nacpat ho do malého kufru? Pokud jezdíte s Caddy, pouze vložíte celý kočárek do kufru a jedete. Práce na 5 sekund. Za mě je Caddy ideální auto pro rodiče s miminkem.

Fotbalový tým

Malý fotbálek se hraje v počtu 4+1, tzn. vždy se musí jet minimálně dvěma auty. Pokud byste jeli jedním sedmimístným, nastává problém, že přijdete o zavazadlový prostor a sportovní tašky musíte mít všichni na klíně. U sedmimístného Caddy můžete mít náhradníka a k tomu i vlastního řidiče. Navíc do kufru pohodlně vložíte všechny sportovní tašky a několik balónů.

Camping

Pokud jedete ve dvou kempovat a už předem máte osypky z toho, že budete spát namačkaní v autě, u Caddy se toho bát nemusíte. Je v něm tolik místa, že se pohodlně natáhnete, můžete se rozvalovat, a navíc pozorovat hvězdy obrovským panoramatickým střešním oknem s plochou 1,4 m2.

Řemeslník

Dobře znám to dilema při pořizování dvou aut. Jedno pro rodinu a druhé na práci. Bohužel pracovní auto je většinou starší, po dálnici jedete za kamiony a v noci raději nejezdíte vůbec, protože žárovky skoro nesvítí. Když si to pak spočítáte, zjistíte, že místo dvou aut, jste mohli mít jedno pořádné. Do zavazadlového prostoru dáte spoustu nářadí a materiálu, ať už se živíte jako malíř, truhlář nebo opravář elektroniky. Na dálnici díky naftovým dvoulitrovým motorům s výkonem 75 až 122 koní můžete uhánět s větrem o závod a v noci uvidíte díky předním a zadním LED světlometům i berušku spící na sedmikrásce. Mimochodem Caddy je možné objednat i s benzinovým 1,5 l motorem TSI s výkonem 116 koní nebo s motorem 1,5 l na stlačený zemní plyn TGI s výkonem 130 koní.

Bezpečnost

O Vaši bezpečnost se postará asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro vycouvání z parkovacího místa, asistent pro couvání s přívěsem, systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat ACC2.0 s funkcí Stop and Go, asistent udržování vozu v jízdním pruhu, parkovací asistent Park Assist a Parkpilot, systém rozpoznávání dopravních značek nebo systém Travel Assist s Emergency Assist.

Interiér

Hodně lidí si řekne, že nechce užitkový vůz, protože ten přece není uvnitř vůbec hezký, ale jen funkční. Omyl! Níže přikládám foto jako důkaz. Interiér vypadá skvěle, dokonce líp než v jiných prestižních automobilech. Plus má spoustu ale opravdu spoustu odkládacího prostoru na vše potřebné kolem vás.

Digitalizace

Pryč jsou časy, kdy bylo v pracovním autě jen odepínací rádio, které umělo hrát pouze jednu stanici, a od té doby co vám sežralo CD se ho vlastně bojíte zapínat. Interiér nového Caddy byl zcela nově navržen a ve velké míře digitalizován. Poprvé je možné tento všestranný vůz získat na přání s digitální přístrojovou deskou Digital Cockpit. Spojení přístrojové desky a displeje infotainment systému pak tvoří velmi moderní jednolitý digitální panel Innovision Cockpit. Digitalizována byla také celá řada dalších ovládacích prvků. K nim mimo jiné patří tlačítkový modul pro funkce paketu světla a výhled nalevo od multifunkčního volantu a tlačítkový modul pod systémem infotainmentu pro přímý přístup k nejrůznějším funkcím v menu.

Velký dotykový displej

Digitální přístrojová deska Digital Cockpit s úhlopříčkou 10 palců (25,4 cm) má vysoký jas i kontrast. Řidič si může vybírat ze tří konfigurací zobrazení. Volba zobrazení se uskutečňuje pomocí tlačítka View na novém multifunkčním volantu. První konfigurace zahrnuje interaktivní zobrazení kruhových přístrojů otáčkoměru a tachometru. Informace na centrální ploše displeje lze pak individuálně volit, např. je zde možné zobrazit telefonní seznam z připojeného mobilního telefonu. Spojením digitálního přístrojové desky Digital Cockpit a vrcholného infotainment systému vznikne digitální panel Innovision Cockpit, který nabízí celou řadu dalších funkcí.

Hodnocení Volkswagen Caddy

Já bych asi VW Caddy hodnotit neměl. Nebylo by to asi úplně objektivní. Já se do něj asi zamiloval. A nebylo to pouze tou úžasnou červenou metalízou. Ale tím, jak je praktický, poctivý a maximálně využitelný. Blíží se čas, kdy budu muset přemýšlet nad aktualizací našeho rodinného Passata. A už teď vím, že Caddy zařadím do TOP 3 vozů, které budu mít v merku. Ať už hledáte rodinné auto nebo pracovního parťáka, běžte do VW a vyzkoušejte si ho. Je až překvapivě dobrý!

Plusy a mínusy

+ Auto lze plně využívat jak na práci, tak i pro rodinu
+ Široká nabídka motorizací
+ Oooobrovský zavazadlový prostor a zadní posuvné dveře
+ Spoustu místa pro nohy i pro dvoumetrového chlapa sedícího vzadu za řidičem
+ Možnost 7místného provedení
+ Přehledný a intuitivní infotainment
+ Spousta odkládacího prostoru
– Vrzající tvrdý plast v interiéru