Test Hyundai Tucson: nespoutaný rebel zaujme na první pohled

S mojí ženou se většinou shodneme. Tedy vlastně vždy se shodneme. Když jsme vybírali jméno pro syna, shodli jsme se. Když jsme kupovali byt, shodli jsme se také. Při vybavovaní bytu to byla jedna shoda vedle druhé. A to naše spojení nám vydrželo přesně 3 312 dní, než jsme s novým Hyundai Tucson vyrazili na výlet do Poděbrad.

Těšil jsem se na modrou

Na výlet do Poděbrad jsem se těšil. Je to pěkné město, mají tam lázeňskou kolonádu, možnost procházky podél Labe i krásné přírodní jezero ke koupání. A to nemluvím o skvělé zmrzlině! Když jsme přicházeli k autu, hned jsem manželce řekl, že ve stříbrné působí nudně a je škoda, že není v modré metalíze Ara Blue. Žena mi hned argumentovala tím, že působí velmi dynamicky a přední maska dává autu ten správný šmrnc. Navíc prý výrazná chromová maska, přední i zadní LED světlomety naznačují, že Tucson patří mezi prémiové SUVéčka. Já byl myšlenkami pořád ještě u modré metalízy.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – mé ženě Tuscon vyloženě sluší

Království za rozumnou cenu

Uvnitř mi přišel Tucson zbytečně nudný. Na to jak je uvnitř prostorný a skvěle řešený, je škoda, že interiér není víc zajímavý. Manželka nesouhlasila a prý je interiér pěkný, líbivý a decentní. Přesně takový, jaký si u prémiovějšího SUV představuje. Nicméně k interiéru vozu nemám žádné výtky a chci pochválit Hyundai, že opravdu myslí na řidiče. Do dveří dáte bez problémů velkou láhev s vodou, nikoliv jen zkumavku jako u některé konkurence. Kolem řidiče i spolujezdce je spousta odkládacího prostoru.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – interiér by mohl být zajímavější

Vyhřívané a ventilované sedačky jsou pohodlnější než můj gauč. Loketní opěrka byla ideální. Multifunkční vyhřívaný volant je příjemný a hlavně řešený tak, že ovládání je intuitivní a nepotřebujete k tomu učebnici fyziky. Plná výbava znamená opravdu plnou výbavu a i když jsem se snažil, nepřišel jsem vůbec na nic, co by mi zde chybělo. Přístrojový panel 4,2″ je přehledný a dozvíte se v něm vše, snad i hladinu svého cholesterolu. 8″ multimediální dotykový displej se dobře čte a jsem moc rád, že Hyundai nevynechal tlačítka a umístil displej co možná nejvýše. Jen grafika by mohla být modernější. USB připojení je samozřejmostí.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – sedačky jsou pohodlnější než můj gauč

Sportovní jízdní režim promění Tucsona v hbitou včeličku a to si pak jízdu vyloženě užíváte. Manželka, jako hudební znalec pochválila v Tucsonu reproduktory. Moc mě potěšil klasický tempomat, protože ten adaptabilní na českých dálnicích bohužel nefunguje (chybou jsou neohleduplní řidiči). Abych svou ženu ohromil skvělou výbavou Tucsona, zapnul jsem ji v tom horku ventilaci sedačky, načež zazněla hláška, kterou jen tak nezapomenu: „Jejdá! Vypni to! Fičí mi na čičí.“ Ano správně, seděla vedle mě v sukni. Ne, nebyla bez kalhotek.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – vše je přehledné a ovládání je intuitivní

Hlavně bezpečně

Nechybí ani žádný z bezpečnostních asistentů. Hlídání slepého úhlu (podle mě nejlepší bezpečnostní funkce), asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory, zadní couvací kamera, automatické nouzové brzdění, upozornění na projíždějící vozidlo při couvání (jeden z nejužitečnějších asistentů), asistent jízdních pruhů, přisvěcování do zatáčky, monitor tlaku pneumatik, automatické parkování. To je výčet těch nejdůležitějších.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – šestiúhelníková chromová maska

Možná si někdo řekne, že jsou to zbytečnosti, bez kterých se obešel až do teď. Já osobně to vidím, jako výborné pomocníky do hektického silničního provozu, kde každý druhý řidič kouká do mobilu místo, aby se věnoval řízení, ale to je na samostatnou kapitolu, se kterou má jistě spousta z vás svou vlastní zkušenost.

Ani velký ani malý

Elektrické otvírání kufru je příjemná funkce, za mě rozhodně mnohem lepší než třeba zbytečná prosklená střecha či střešní okno. V něm prostě nevidím přidanou hodnotu. Pouze pokud chcete trápit pasažéry na zadních sedačkách, tak jim celou cestu necháte svítit do ksichtu. Umístění dětské sedačky systémem Isofix proběhlo bez problémů.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – naše obří dětská sedačka se do Tucsona vešla bez problémů

Ale zpět k zavazadlovému prostoru. Údělem SUVéček je mít menší kufr, naopak výhodou je vyvýšený posed a lepší výhled. Tak nějak jsem měl pocit, že by zavazadlový prostor zasloužil větší objem. Ovšem, jak mi štiplavě připomněla má žena, vše potřebné se tam vešlo. Kočárek, taška na kočár, batoh i krosna pro prcka. Takže zase tak malý nebyl. Navíc po sklopení sedadel vzniká rovná plocha, takže ideální na přespání.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – zavazadlový prostor není malý ani velký

Šlape jak hodinky

Ve městě, mimo město i na dálnici se automatická převodovka se systémem 4×4 chovala příjemně a ideálně doplňovala dieselový dvoulitr s výkonem 136 kW. Musím říct, že mě potěšila spotřeba lehce nad 7 litrů. Přitom se Tucson nechová jako šnek, ale jako čiperná včelička. Má režim Sport, který doopravdy funguje. Není to jen tlačítko, které zmáčknete a nic se nestane. Naopak, vystřelí vás jak z praku.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – dvě hranaté koncovky výfuku nevypadají vůbec zle

Vůz nemá systém Start Stop, za což děkuji. Protože v tom nevidím žádnou výhodu a ve svém vlastním autě mám tuto funkci deaktivovanou. Překvapil mě krátký rejd auta. Bez problémů dokážete objet padesátikorunu, což oceníte v každém nákupním centru i garážovém stání. Velmi příjemné je odhlučnění v kabině, to zase oceníte hlavně na dálnicích.

Hyundai Tucson –
Hyundai Tucson – krásný, chytrý a za rozumnou cenu

Závěr

Nabídka kompaktních SUV roste jako houby po dešti. Hyundai Tucson to rozhodně nebude mít lehké, ale myslím, že má slušně nakročeno stát se jedním z lídrů. Mě osobně se v modré metalíze líbí mnohem více než v jiných barvách. Manželka nesouhlasí. Dále interiér vidím jako nudný oproti exteriéru a myslím, že by si tak dobré auto zasloužilo více té designérské práce uvnitř. Manželka se mnou opět nesouhlasí.

Jízdní vlastnosti mohu pochválit. Z výběru motorizací bych se přikláněl spíš k silnějším verzím. Přece jen nikdo nechce jezdit velkým a pomalým šnekem. Manželka u své fotky s Tucsonem na Facebooku napsala, že jde o druhé nejlepší auto, ve kterém jezdila. Jelikož to první byla Alfa Romeo Stelvio za dvojnásobnou cenu. Není co řešit. Aspoň vidíte, že se nemáte řídit tím, co píšu. Přesvědčte se sami, běžte do autosalonu Hyundai, vyzkoušejte si Tucson sami a dejte na vlastní zkušenost. Klidně mi pak napište, jestli souhlasíte spíš se mnou nebo s mojí ženou (to mi raději nepište).

 

Plusy a mínusy

+ Skvělé sedačky a posed za volantem
+ Výborně naladěný podvozek
+ Krátký rejd auta
+ Rovná plocha po sklopení zadních sedaček
+ Nemá funkci start stop
+ Nemá adaptabilní tempomat
+ Perfektní automatická převodovka
+ Bezkonkurenční poměr cena/výkon
+ Manželka ohodnotila jako 2. nejlepší auto, které jsme testovali

– Kufr by mohl být větší
– Nudný interiér