Test Hyundai i40 kombi: opravdu prostorná limuzína

Hyundai i40 test

Opět jsem slyšel další názory na automobilku Hyundai a mam pocit, že už má status pizzy Hawaii (ano, to je ta s ananasem). Jedni ji milují a druzí naopak. Nic mezi tím. Ovšem až si vyzkoušíte nový Hyundai i40 kombi, věřím, že se přikloníte k té kladné straně. Ovšem pozor na výběr správné motorizace!

Tvary nového kombíku Hyundai i40 jsou krásné a moderní. Linie vozu je taková plovoucí, hodně dlouhá s výraznou přední šestiúhelníkovou maskou. Velmi musím pochválit bixenonové adaptivní světlomety jež jsou součástí LED předních světel a poskytují v noci přesně to co mají. S manželkou jsme se shodli, že jde o pěkný vůz a na exteriéru není žádný výrazný rušivý prvek, který by nám vadil.

Hyundai i40: perfektní bixenonové světlomety
Hyundai i40: perfektní bixenonové světlomety

Více prostoru než byste čekali

Uvnitř je i40 velmi prostorná. Usadí Vás do pohodlných sedaček, která jsou mimochodem vyhřívaná i ventilovaná (čehož jsem si bohužel v horkých letních dnech vůbec nevšimnul, a to jsem měl puštěnou funkci na maximum) a před sebou máte kvalitně zpracovanou a hlavně velmi přehlednou přístrojovou desku. Velkou výhodou je možnost uložit do paměti až dvě polohy sedačky, díky čemuž si vždy zvolíte potřebné nastavení.

Hyundai i40: silueta je opravdu dlouhá
Hyundai i40: silueta je opravdu dlouhá

Ocenil jsem i funkci pojezdu sedačky dozadu při vystupování z vozu. Možná si řeknete, že je to zbytečnost, ale když takovou funkci máte, oceníte ji při každém vystoupení a nastoupení. Což je minimálně 4x denně, 28x týdně, 1456x ročně a to už stojí za úvahu. Zavazadlový prostor nabízí slušných 553 l s rozšířením až na 1719 l. Sklápění sedadel funguje bez problémů.

Hyundai i40: na zadních sedačkách je spousta prostoru
Hyundai i40: na zadních sedačkách je spousta prostoru

Uvnitř se budete cítit dobře a sebejistě

Volant v Hyundai i40 je opravdu multifunkční, je tam tolik tlačítek, že ruce z volantu vlastně nemusíte sundavat po celou dobu jízdy. Středový panel nabízí 7″ barevný dotykový displej, který nabízí vše, co v takovém voze očekáváte. Moc se mi líbí krytá přihrádka pod radiem, kam schováte USB flash disk a nikde nic nečouhá a netrčí. Největší překvapení na mě čekalo vzadu. Když jsem se usadil do zadních sedaček, nevěřícně jsem koukal, kolik je vzadu místa.

Hyundai i40 je úplná limuzína, kterou byste mohli vozit ministry, premiéra, klidně i prezidenta. A klidně i s nafouklým člunem a stejně by se dozadu vešli. Jediná drobnost pro mě byly chybějící nastavitelné hlavové opěrky, které bych si v takové limuzíně představoval. Naopak velkou parádou jsou digitální budíky uvnitř budíku pro otáčkoměr a rychloměr.

Hyundai i40: rozměrné zadní sdružené svítilny protažené do boků vozu používají sadu LED diod pro maximální jas a vyšší úroveň bezpečnosti
Hyundai i40: rozměrné zadní sdružené svítilny protažené do boků vozu používají sadu LED diod pro maximální jas a vyšší úroveň bezpečnosti

Více výkonu by neuškodilo

K dispozici jsem měl dieslovou 1.7 CRDi s výkonem 104 kW (141 k) a tak nějak se pořád nemůžu zbavit dojmu, že na skoro 2,2 tuny vážící auto to je tak tak. Kdyby byla k dispozici silnější verze nezlobil bych se. Naopak slabší verze bude mít problémy. Hyundai i40 nabízí i režim Sport, zkusil jsem ho a nic se nestalo. Opravdu. Oproti normálnímu režimu jsem si žádné výraznější změny nevšiml.

Škoda. Protože jen když si vzpomenu na režim Sport v dříve testovaném kombíku i30, zvedají se mi chloupky na rukou a pociťuji mírné vzrušení. Motor je kultivovaný, sedmistupňová dvouspojková převodovka šlape jak hodinky. Navíc nemá ten zbytečný a otravný start stop systém, což je super.

Hyundai i40: interiér je pohledný a hlavně plně funkční
Hyundai i40: interiér je pohledný a hlavně plně funkční

Bude o Vás dobře postaráno

Nový Hyundai i40 kombi je vybaven řadou asistenčních systémů, které mohou pomoci vyhnout se problémům. Systém ISLW na rozpoznávání dopravních značek. Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích. Asistent dálkových světel. Systém hlídání slepého úhlu. Přední a zadní parkovací senzory vč. zadní parkovací kamery. A spoustu dalších vč. systému Isofix pro uchycení dětské sedačky. Velkým plusem je i 9 airbagů.

Hyundai i40: zavazadlový prostor nabízí slušných 553 l s rozšířením až na 1719 l
Hyundai i40: zavazadlový prostor nabízí slušných 553 l s rozšířením až na 1719 l

Závěr

Hyundai i40 nabízí kombi, které uživateli umí nabídnout přesně to, co požaduje. Myslím si, že v Hyundai poslouchají své zákazníky a každá generace je vždy lepší a lepší. Pokud hledáte opravdu velký kombík, kde je spousta prostoru na zadních sedadlech i v kufru nebojte se Hyundai i40 vyzkoušet. Určitě v silnější 141 k verzi. Žádný velký problém s ním mít nebudete, právě naopak, nebudete chtít vysednout.

 

Plusy a mínusy

+ Krásný moderní design
+ Spousta prostoru na zadních sedačkách
+ Intuitivní infotainment
+ Bixenonové světlomety
+ Nemá startstop systém
+ Palubní počítač s budíky uvnitř budíků
– Zasloužila by si vyšší výkon