Ford je jednou z automobilek, která naskočila na vlnu SUV v pravém čase s dokonalým autem. Nový model Kuga s hybridním pohonem je toho jasným důkazem.
Obecně platí, že zatímco hybridní (resp. Full-hybridní) auta mají své teritorium v městech, plug-in hybridy (PHEV) si hravě poradí i s dálničními rychlostmi. Dnes je na trhu již třetí generace tohoto modelu, kterou jsme si v týdenním testu osobně vyzkoušeli.
Pokud se ptáte, zda není zbytečné přidávat do nabídky další hybridní pohon, tak právě tento model má potenciál přitáhnout zákazníky, jejichž odrazuje nabíjení ze zásuvky.
Funkčnost na prvním místě
Nejnovější přírůstek do modelové řady Kuga jsme si vyzkoušeli ve výbavě ST-Line. Designově Kuga působí elegantně a moderně z venku i uvnitř interiéru. Ford v tomto případě vsadil na kombinaci elektromotoru s velkým 2,5-litrovým atmosférickým čtyřválcem DURATEC. Ten po zahřátí potěší zvukovým projevem, přičemž otáčky drží převodovka ECVT příjemně nízko.
Ve městě ho však neuslyšíte často, právě tam totiž Kuga naplno využívá potenciál elektromotoru a rekuperace, díky čemuž můžete jezdit téměř stále na čistě elektrický pohon. Nejnižší městská spotřeba, kterou se nám v testu Kugy podařilo dosáhnout, spadla na neuvěřitelných 6,2 l / 100 km.
Motor má citelnou výkonovou rezervu a proto je pro toto SUV přímo ideální. Dostatečně výkonný, tichý, kultivovaný a navzdory pohonu čtyř kol úsporný. V případě plug-in hybridu je to ještě podstatně méně, protože převážnou část denního nájezdu kilometrů ve městě Kuga absolvuje zcela bez zapnutí benzinového motoru.
Sportovně vyladěn do detailu
Exteriér námi testovaného vozu doplnily sportovní prvky spojené s výbavou, například upravený přední nárazník či lesklé černé orámování oken namísto chromu. Potěšilo nás, že i šetrný hybridní model dostal dvě funkční koncovky výfuku.
Stejně i uvnitř Ford vsadil na funkčnost. Oceníte například množství fyzických tlačítek a ovladačů, které dnes často nahrazují dotykové displeje. V tomto voze se nebudete příliš trápit s hledáním funkcí v menu infotainmentu, vše se ovládá pěkně po starém. A to je velké plus.
Podobně je to i s použitými materiály, které nejsou nejkrásnější na pohled, ale působí solidní a času odolají určitě lepší než módní lesklý černý povrch. Rastrovaný plast na opěrkách a středové konzole vypadá efektně až luxusně. Prostornost v zadní části vozu pro posádku je zcela dostatečná, kufr ideálně přístupný a dostatečně prostorný.
Kvalita i vybavení Kugy je na špičkové úrovni. Samozřejmě nechybí plejáda asistentů a bezpečnostních prvků. Adaptivní tempomat, kontrola mrtvých úhlů, parkovací asistent či perfektní kamera vpředu i vzadu.
Ford Kuga ST Line je vážně zdařilé auto. Vypadá dobře a draze, je tak akorát velké zvenku i zevnitř a má skvěle vybavený a navržený interiér. Motor s přídavnou baterií spolupracuje kultivovaně a dynamicky. No a hlavně, jezdí za fakt málo, něco přes 6 litrů je u auta této kategorie a výkonu za nás úplně super.