FACESTARAutotestSEAT Ateca: Jižanský šmrnc a temperament v sobě nezapře

SEAT Ateca: Jižanský šmrnc a temperament v sobě nezapře

Ateca je stále stejně dobré auto. Zachovat vyrovnané proporce u vozu typu A-SUV (nejmenší SUV) je obtížné. Facelift tomu ale pomáhá. Seat nám do týdenního testu naplánoval novou verzí Xperience a prostřední zážehovou motorizaci tedy opravdu silnou kombinace. Jdeme nato!

A když už jsme u verze Xperience pojďme si ji rovnou na začátku představit. Poznávacím znamením je například robustní chromovaná maska chladiče, kterou lemují v rámci faceliftu upravené světlomety se standardní Full LED technologií.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Výbava dále zahrnuje černé lemování blatníků, spodní část karoserie doplňují stříbrné vložky předního a zadního nárazníku, chromované boční lišty a chromované lišty oken. Navíc zvolená barevná kombinace Lava modrá pak podtrhuje šmrnc vozu. Ateca má u mne velké sympatie i za ostře řezané rysy.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Interiér má styl

Interiér vozu v rámci modernizace nabídne digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce a vylepšený infotainment systém s úhlopříčkou 8,25, v našem případě to bylo 9,2 palce.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

V rámci již zmíněné výbavy Xperience vzhled interiéru působí na první pohled prostorově a stylově.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Infotainment si dobře rozumí s bezdrátovým připojením Apple CarPlay i Android Auto a hlasovým ovládáním umí překvapit, navíc díky zabudované eSim kartě nabízí i různé propojené funkce.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Oproti nižší výbavě Style je ve středovém ovladačí otočný volič jízdních režimů Seat Drive Profile. Ambientní LED osvětlení nabízí vícebarevné osvětlení dveřních panelů a prahy dveří kryjí osvětlené stříbrné lišty.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Za volantem se zkrátka sedí dobře, auto potěší vyváženými jízdními vlastnostmi. Audio hraje velmi dobře, nový infotainment Atece svědčí. Ještě více potěší nový adaptivní tempomat.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Nový je sportovně tvarovaný vyhřývaný multifunkční volant, který padne krásně do rukou. Rozmístění tlačítek jde ruku v ruce, hlasitost audia nastavujete kolečkem nalevo, radiové stanice nebo skladby vašeho playlistu přeskakujete tlačítky napravo. Hned vedle si můžete zvolit vyhřívání volantu se třemi stupni intenzity.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Výplně dveří jsou vyrobeny z odolnějšího čalounění s prošíváním, dekor palubní desky, včetně obložení infotainmentu a části středového panelu, je ve stříbrném provedení.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Sportovní sedadla s příjemným bočním vedením dostala čalounění Dinamica a to v našem případě verze Xperience. Strop pak standardně nabízí světlešedé čalounění.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Vnější proporce jsou důkazem prostorného interiéru vozu s velkým kufrem s objemem 510 litrů, kdy po sklopení opěradel dostanete hned až 1604 litrů, bez problémů tak můžete stěhovat nábytek nebo vyrazit v klidu na dovolenou či na chalupu. Pohodlně odvezete čtveřici dospělých.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Zajímavé je, jak dobře auto jezdí, i když je vzhledem k celkové délce opravdu vysoké. Verze 1,5 TSI DSG je opravdu ideálním kompromisem mezi všemi atributy s výjimkou pohonu všech kol. Například na německé dálnici, kde jsme projížděli rychlostí 213 km, nás překvapilo, jak pohodlná Ateca je.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

150 koní pod kapotou 

Pod kapotou testovaného vozu pracoval 1,5litrový zážehový čtyřválec, který se v nižších otáčkách chová ukázkově a navíc se stále pozvolna sbírá a zrychluje. Je vždy automaticky spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Testovanou patnáctistovku, s nejvyšším výkonem 110 kW s nejvyšším točivým momentem 250 Nm, jsme dostali se sedmistupňovým automatem DSG. Motor je odhlučněný a převodovka se ho vždy snaží držet v nižších otáčkách.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Průměrná spotřeba byla během testu 6,7 litru benzinu. Šlo o spotřebu odpovídající nájezdu 50% dálnic, 40% okresních silnic a 10% tvořily městské přesuny.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Na okresních silnicích spotřeba klesla až k 6,2 litru. Na dálnici je to za 7,5. Ve městě i víc. Vše tedy závisí na řidiči, ale s autem se dá jezdit naprosto v pohodě i pod 6 litrů.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Nejlepším asistenčním systémem kromě nouzového brzdění jsou však SEAT High Full LED světla. Jsou skvělá, netrápí se s natáčením, ani s Matrix funkcí. Jednoduše svítí a svítí parádně. Výborně osvětlují obě krajnice a dálková světla jsou jako z luxusního auta.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Podvozek je dobře nastaven. S autem se lze projíždět zatáčkami ostřeji, ale přitom není tvrdý. Pochopitelně je tvrdší zadní náprava.

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Ateca je výborné auto s pěknou spotřebou a obdivuhodnou dynamikou. Za slušné peníze slušné auto s výbornými světly a nejnovějšími technologiemi včetně infotainmentu.

Hodnocení testu redakce: 98,8 %

+ luxusní vzhled
+ ergonomie vozu
+ interiér
+ příjemná spotřeba

– vyšší cena

Zdroj: Patrik Reis/facestar.cz

Související články