FACESTARAutotestSEAT Ateca: Jižanský šmrnc a temperament v sobě nezapře

SEAT Ateca: Jižanský šmrnc a temperament v sobě nezapře

Ateca je stále stejně dobré auto. Zachovat vyrovnané proporce u vozu typu A-SUV (nejmenší SUV) je obtížné. Facelift tomu ale pomáhá. Seat nám do týdenního testu naplánoval novou verzí Xperience a prostřední zážehovou motorizaci tedy opravdu silnou kombinace. Jdeme nato!

A když už jsme u verze Xperience pojďme si ji rovnou na začátku představit. Poznávacím znamením je například robustní chromovaná maska chladiče, kterou lemují v rámci faceliftu upravené světlomety se standardní Full LED technologií.

Výbava dále zahrnuje černé lemování blatníků, spodní část karoserie doplňují stříbrné vložky předního a zadního nárazníku, chromované boční lišty a chromované lišty oken. Navíc zvolená barevná kombinace Lava modrá pak podtrhuje šmrnc vozu. Ateca má u mne velké sympatie i za ostře řezané rysy.

Interiér má styl

Interiér vozu v rámci modernizace nabídne digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce a vylepšený infotainment systém s úhlopříčkou 8,25, v našem případě to bylo 9,2 palce.

V rámci již zmíněné výbavy Xperience vzhled interiéru působí na první pohled prostorově a stylově.

Infotainment si dobře rozumí s bezdrátovým připojením Apple CarPlay i Android Auto a hlasovým ovládáním umí překvapit, navíc díky zabudované eSim kartě nabízí i různé propojené funkce. 

Oproti nižší výbavě Style je ve středovém ovladačí otočný volič jízdních režimů Seat Drive Profile. Ambientní LED osvětlení nabízí vícebarevné osvětlení dveřních panelů a prahy dveří kryjí osvětlené stříbrné lišty. 

Za volantem se zkrátka sedí dobře, auto potěší vyváženými jízdními vlastnostmi. Audio hraje velmi dobře, nový infotainment Atece svědčí. Ještě více potěší nový adaptivní tempomat.

Nový je sportovně tvarovaný vyhřývaný multifunkční volant, který padne krásně do rukou. Rozmístění tlačítek jde ruku v ruce, hlasitost audia nastavujete kolečkem nalevo, radiové stanice nebo skladby vašeho playlistu přeskakujete tlačítky napravo. Hned vedle si můžete zvolit vyhřívání volantu se třemi stupni intenzity. 

Výplně dveří jsou vyrobeny z odolnějšího čalounění s prošíváním, dekor palubní desky, včetně obložení infotainmentu a části středového panelu, je ve stříbrném provedení.

Sportovní sedadla s příjemným bočním vedením dostala čalounění Dinamica a to v našem případě verze Xperience. Strop pak standardně nabízí světlešedé čalounění.

Vnější proporce jsou důkazem prostorného interiéru vozu s velkým kufrem s objemem 510 litrů, kdy po sklopení opěradel dostanete hned až 1604 litrů, bez problémů tak můžete stěhovat nábytek nebo vyrazit v klidu na dovolenou či na chalupu. Pohodlně odvezete čtveřici dospělých.

Zajímavé je, jak dobře auto jezdí, i když je vzhledem k celkové délce opravdu vysoké. Verze 1,5 TSI DSG je opravdu ideálním kompromisem mezi všemi atributy s výjimkou pohonu všech kol. Například na německé dálnici, kde jsme projížděli rychlostí 213 km, nás překvapilo, jak pohodlná Ateca je. 

150 koní pod kapotou 

Pod kapotou testovaného vozu pracoval 1,5litrový zážehový čtyřválec, který se v nižších otáčkách chová ukázkově a navíc se stále pozvolna sbírá a zrychluje. Je vždy automaticky spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Testovanou patnáctistovku, s nejvyšším výkonem 110 kW s nejvyšším točivým momentem 250 Nm, jsme dostali se sedmistupňovým automatem DSG. Motor je odhlučněný a převodovka se ho vždy snaží držet v nižších otáčkách. 

Průměrná spotřeba byla během testu 6,7 litru benzinu. Šlo o spotřebu odpovídající nájezdu 50% dálnic, 40% okresních silnic a 10% tvořily městské přesuny.

Na okresních silnicích spotřeba klesla až k 6,2 litru. Na dálnici je to za 7,5. Ve městě i víc. Vše tedy závisí na řidiči, ale s autem se dá jezdit naprosto v pohodě i pod 6 litrů.

Nejlepším asistenčním systémem kromě nouzového brzdění jsou však SEAT High Full LED světla. Jsou skvělá, netrápí se s natáčením, ani s Matrix funkcí. Jednoduše svítí a svítí parádně. Výborně osvětlují obě krajnice a dálková světla jsou jako z luxusního auta.

Podvozek je dobře nastaven. S autem se lze projíždět zatáčkami ostřeji, ale přitom není tvrdý. Pochopitelně je tvrdší zadní náprava.

Ateca je výborné auto s pěknou spotřebou a obdivuhodnou dynamikou. Za slušné peníze slušné auto s výbornými světly a nejnovějšími technologiemi včetně infotainmentu. 

Hodnocení testu redakce: 98,8 %

+ luxusní vzhled
+ ergonomie vozu
+ interiér
+ příjemná spotřeba

– vyšší cena

Související články