Proč je jízda na kole tak dobrá pro každou z vás? Zjistěte to

Spojením léků na stres je cyklistika. Je přece mnohem hezčí dívat se po krajině a po lidech kolem než se v posilovně dívat na promítací plátno.
Spojením léků na stres je cyklistika. Je přece mnohem hezčí dívat se po krajině a po lidech kolem než se v posilovně dívat na promítací plátno.

Venku svítí sluníčko a vás to láká ven? Na nic nečekejte a vytáhněte jízdní kola, prospěje to vašemu tělu ale i duši. Nic se nesmí přehánět, ale s ohledem na vaši fyzičku může být tenhle způsob relaxace užitečný i zábavný.

1. Všude se dostanete rychleji

Zvláště ve velkých městech je často jízda autem nejpomalejší způsob dopravy – to kvůli dopravním zácpám. Na kole se pohodlně dostanete všude.

2. Budete lépe spát

Ranní projížďka na kole vám dodá přes den energii a v noci lepší spánek. Vědecký výzkum ukázal, že lidé s poruchami spánku po nějaké době pravidelné jízdy na kole spali o hodinu déle.

3. Budete vypadat mladě

Pravidelná jízda na kole chrání pleť před UV zářením a před stárnutím. Je to proto, že se při tomto sportu lépe okysličují buňky pokožky.

4. Budete mít lepší zažívání 

Doba, za kterou jídlo projde trávicí soustavou, se při jízdě na kole zkracuje, méně vody se vstřebá zpět do organismu a odpad se z těla lépe vylučuje. 

5. Zlepšíte si činnost mozku 

Potřebujete, aby vám to v hlavě jiskřilo? Projeďte se na kole a bude vám to myslet o 15 procent lépe, jak ukázal výzkum. Jízda na kole totiž pomáhá obnovovat buňky hipokampu, což je sídlo paměti. 

6. Budete méně nemocní 

Jízda na kole je právě tak intenzivní cvičení, aby aktivizovala imunitní systém. Jezděte na kole a vyhnete se ordinacím lékaře. 

7. Budete déle žít 

Kdo jezdí na kole, má mnohem nižší riziko srdečně cévních onemocnění, diabetu druhého typu a všech typů rakoviny, vysokého krevního tlaku a obezity. Tělo se umí lépe bránit a buďky se lépe regenerují. 

8. Budete šetřit životní prostředí 

Na stejném prostoru zaparkujete jedno auto a dvacet jízdních kol. Na výrobu kola se použije asi pět procent materiálu a energie a kolo neznečišťuje. 

9. Budete mít lepší sexuální život 

Větší tělesná aktivita přináší zdravější cévy, což má velmi pozitivní dopad na sexuální aktivitu. Lidé, kteří cvičí, se totiž cítí mladší, a to platí i v sexu.

10. Budete mít zdravější srdce 

Podle výzkumů prováděných ve Velké Británii stačí týdně ujet 30 km na kole, aby se riziko srdečních onemocnění snížilo o polovinu. 

11. Šéf vás bude milovat 

Teď ovšem není řeč o nějakém milostném románku – bude vás milovat za to, co uděláte pro firmu. Ukázalo se totiž, že zaměstnanci, kteří před prací cvičí, jsou v práci efektivnější. 

12. Snížíte riziko rakoviny 

Každý pohyb pomáhá tělu k lepšímu zdraví, ale ukázalo se, že právě jízda na kole je dobrá k tomu, aby buňky pracovaly správně. 

13. Zbavíte se nadváhy 

Jestliže jste přibrali, na kole nadváhu shodíte. Přitom tato forma pohybu nezatěžuje vaše klouby. Jestliže vážíte přes 100 kg, zapomeňte na běh a šlápněte na pedál. Vaši váhu ponese sedlo, takže se uleví kloubům i svalům. 

14. Vyděláte více peněz 

Podle zahraničních výzkumů lidé s nadváhou a obezitou vydělávají méně. Jestliže skoncujete s přebytečnými kilogramy, můžete se těšit, že získáte lepší práci či lepší postavení ve firmě. A s tím také více peněz. 

15. Vyhnete se nezdravému ovzduší 

Najděte si méně frekventované cesty a nebudete muset cestou do práce dýchat zplodiny. 

16. Nemusíte si vyčítat kaloričtější svačinky 

Čím více kalorií spálíte, tím menší zlo pro vás budou občasné dobroty, kterým byste se jinak museli vyhnout. 

17. Vytvoříte si pozitivní návyk 

Nezdravé návyky, jako je kouření, alkohol nebo příliš velké množství čokolády, nahradíte zdravým návykem – budete šťastnější a zdravější.