Druhá generace největšího SUV od Opelu, která přijela na začátku letošního roku, představuje nový design, vylepšenou výbavu, nechybí ani vrcholné provedení Hybrid4 s výkonem 300 koní, pohonem všech kol a plug-in hybridní technikou. Kilometry za volantem jsme strávili na dálnici ale i okresních silnicích v okolí Prahy.
Na tento týdenní test jsme se v redakci moc těšili. Dostali jsme totiž nejdražší možnou variantu Hybrid4 tedy plug-in hybrid s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Ultimate a ‚systémový výkon až 221 kW (300 koní), to jistě hovoří za vše. Kompaktní německé SUV o kterém jsme šlyšeli jen samou chválu, nás zkrátka nezklamalo.
Facelift na výbornou
Estetické vylepšení přední masky v koncepci Opel Vizor modelu prospělo víc, než jsme viděli na oficiálních fotografií. Ve srovnání s předchozí verzí je nový Grandland podřízen designovému konceptu, který využívají také modely Mokka a Astra, největším rozdílem jsou tvary světlometů a zrušení klasické masky chladiče.
Světlomety spojuje lesklý černý pruh s černým logem „Opel Blitz“, funkční otvory umožňující proudění vzduchu na chladič jsou pod evidenčním číslem. Abychom nezapoměli černé logo Opel je k dostání ve stupni výbavy GS Line.
Samotné světlomety používají vyspělou osvětlovací techniku IntelliLux LED Pixel Light s celkem 168 zdroji světla namísto původních 32. Podporují statické přisvěcování do zatáčky a přední mlhovky jsou nenápadně zakomponovány do spodní masky chladiče. Jízda v noci je proto komfortnější a bezpečnější. Nové světlomety reagují na převládající jízdní podmínky rychleji, nepostřehnutelně s větší přesností. Inteligentní systém nepřetržitě přizpůsobuje světelný paprsek a cesta vpředu je vždy ideálně osvětlená.
Díky koncepci přední masky Opel Vizor Grandland působí kompaktněji než dosud. Z hlediska proporcí a celkových rozměrů si ale nadále zachovává, na svoji na kategorii a třídu, přiměřený vnitřní prostor, velký kufr a poměrně robustní celkový charakter.
Opel modernizoval vnitřní grafiku světel a změnil polohu názvu „Grandland“ tak, aby byl dobře čitelný i vzadu. Pravý výfuk je (alespoň v této verzi) vyveden dolů, zdánlivé koncovky výfuků jsou zcela zaslepené.
Interiér dostál změn
Změny v interiéru jsou viditelné hned na první pohled. Sdružené displeje Pure Panel, jak tomu Opel říká, jsou spojeny do jednoho celku, avšak funkčně i viditelně odděleny. Skládají se z dvojice širokoúhlých displejů, větší s 12″ slouží jako klasická palubní deska, druhý displej má 10″ a jeho úkolem je zvládat práci multimediálního systému a navigace.
Multimediální systém Navi 5.0 IntelliLink se snadno ovládá, zejména díky hardwarovým tlačítkům. Systému nechybí digitální příjem rádia (DAB), palubní Wi-Fi, Bluetooth Handsfree nebo rozšířená konektivita v podobě Apple CarPlay a Android Auto. Bonusem toho všeho je bezdrátová nabíječka Qi umístěna v loketní opěrce.
Výborné vypracování grafiky na přístrojovém panelu si od nás zaslouží velké plus. Chválime také umístění fyzických tlačítek jak u klimatizace, tak i vedle řadící páky. Přímo v panelu ovládání klimatizace jsou i vyhrazená tlačítka pro třístupňové vyhřívání předních sedadel. Stropní osvětlení má klasické halogenové žárovky.
Dojezd naplno
Infotainment ve verzi Hybrid4 disponuje oproti standardní verzi tlačítkem Energie. Po jeho stisknutí se dostáváte do menu, kde se vám zobrazí tok elektrické energie, jak auto v reálném čase využívá pohonnou jednotku a baterii. Další záložka pak zobrazuje jízdní data a průměrnou spotřebu benzinu a elektřiny za poslední jízdu.
300 koní je opravdu znát. Na plně nabitou baterii se nám podařilo ujet 50 km, což je opravdu slušný výsledek. Sportovně založené řidiče zase potěší možnost sprintu z 0 na 100 km/h v čase 6,1 sekundy a co víc maximální nejvyšší rychlost 235 km/h. Ze všeho nejvíc ale potěší pohled na palubní počítač, po ujetí 800 km, zobrazil spotřebu 4,4 litru na 100 km.
Baterie plug-in hybridního grandlandu disponuje kapacitou 13,2 kWh s dojezdem necelých 60 km. Co se týká nabíjení, tam se můžete spolehnout na jednofázovou palubní nabíječku s výkonem 7,4 kW.
Pro bezpečnost asistentů
Grandland je bezpečné auto, nechybí mu tak aktivní systémy, jako například automatické nouzové brzdění, aktivní sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích a upozornění na vyjetí z pruhu, asistent pro jízdu na dálnici (rozšířená funkce adaptivního tempomatu), automatický parkovací asistent, systém rozšířeného rozpoznávaní dopravního značení, akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku a také 360 stupňová kamera.
Pochvalu si od nás zaslouží ergonomická sedadla, která jsou naprosto skvělá, praktická na údržbu a co víc dobrý výhled z vozu je k nezaplacení. Množství míst pro odložení drobností a slušná prostornost dodává na exkluzivitě. Interiér nabízí dostatek pohodlí pro čtyři cestující bez problémů, tedy posádku v zadní časti vozu má rovněž dostatek místa na sezení.
Zavazadlový prostor
V našem případě činí 390 litrů, po sklopení zadních opěradel se dostanete na 1528 litrů. Kufr potěší přihrádkami pod podlahou, do nichž se vejdou nabíjecí kabely. Praktická je možnost sklopit zadní opěradla páčkami přímo ze zavazadlového prostoru.
Boční stěny kufru jsou plastové, takže se na nich při převozu zvířat nezachytávají chlupy a nečistoty lze jednoduše vyčistit. Pro zavěšení nákupních tašek jsou zde dva praktické háčky, nechybí také kotvící oka pro upevnění nákladu. Toto je k nezaplacení!
Nový Opel Grandland potěší interiérem se slušnou ergonomií, opravdu velmi bohatou výbavou, maximálním výkonem, úsporným pohonným ústrojím a fukčností jako elektromobil.