FACESTARAutotestMazda 2 Hybrid: Pokaždé jiná a vždy skvělá bojovnice dvou tváří s...

Mazda 2 Hybrid: Pokaždé jiná a vždy skvělá bojovnice dvou tváří s prémií

Mazda 2 je malý hatchback japonské automobilky, který se veřejnosti představil ve své čtvrté generaci již na konci loňského roku. Nyní se k nám do týdenního testování dostala v plně hybridním provedení, který je schopný jízdy čistě na elektřinu.

Co se týče designu námi testované Hybridní verze patří rozhodně k těm nejlepším je zkrátka pěkný a velice brzy si jej oblíbíte. V tom samé duchu se nese i interiér, který je prakticky celý převzat z modelu Yaris. Výborná ergonomie a ideální rozložení ovladačů je pro Toyotu typické podobně jako pro Mazdu. Japonská automobilka dělá svá auta přece jen sofistikovanější a na hranici s prémií, totéž platí i pro systém ovládání infotainmentu. 

Teď se možná ptáte na co je dobré prodávat totéž auto jen se změněným znakem automobilky? Je za tím velmi rozumný důvod, který souvisí s velmi přísnými evropskými předpisy.

S chladnou hlavou

Ty totiž jasně každé automobilce předepisují určité množství flotilových emisí. V případě, že je výrobce nesplní, hrozí vysoká pokuta. Právě proto se Mazda obrátila na dlouholetého lídra v oblasti hybridních pohonů s nabídkou o spolupráci. Vznikla tak Mazda 2 Hybrid. Auto vycházející z čistě pragmatického partnerství, které se ani nesnaží zakrýt svůj původ. 

Ať jsme se na hybridní „dvojku“ dívali jakkoli, pár rozdílů jsme přece našli, jako jsou emblémy na přední masce, kolech, volantu, infotainmentu, krytu motoru a víku zavazadlového prostoru. Hybrid pod kapotou se stává z benzínové tříválcové atmosférické „jedna-pětky“ naladěné na výkon 68 kW a 120 Nm točivého momentu. Tandem tomuto motoru činí elektromotor o výkonu 59 kW, který hybridní systém do práce zapojuje častěji, než byste čekali. Systémový výkon je udáván na 85 kW, což je vzhledem k rozměrům auta docela slušná hodnota. O přenos síly na kola se stará převodovka e-CVT. 

Možná pro někoho může být příliš monotónní zvuk motoru a občasné vytáčení do vysokých otáček nepříjemnou stránkou. Avšak hybrid pracuje natolik dobře, že hluk tříválce eliminuje na slušnou úroveň.

Při jízdě po rozbité silnici, kdy má především zadní náprava tendenci přenášet rázy do interiéru je možné cítit slabší odhlučnění kabiny. Avšak vzhledem k cílení auta je to vše v přijatelných mezích.

Co se týče asistenčních systémů je vše na správném místě. Rozpoznávání dopravních značek je skutečně užitečná funkce, kterou jsme si osobně vyzkoušeli bez menších problémů.

Klidná ve všech směrech

Ve městě hluk motoru zpozorujete asi jen při prudší akceleraci. Jinak je však hybrid nastaven tak, aby byl preferován elektromotor. Tím pádem se rázem z hlučného interiéru stává klidný a klid na duši vám zůstává i při pohledu na spotřebu. Ve městě jsme jezdili za krásných 3,5 litru na 100 kilometrů.

Výhodou uzavřeného systému od Mazdy, je, že nepotřebuje dobíjet. Auto dokáže, jak jsme se sami přesvědčili rekuperací získat dostatečné množství energie pro udržování optimální hladiny dobití akumulátoru. Za celou dobu se nám ho nepodařilo vybít a to ani v případě, když jsme jezdili v režimu EV. 

Německé dálniční tempo rychlostí až 200 km s doprovodem aerodynamického hluku také nebylo, co se týče spotřeby, špatné. Číslo 4,6 litru na 100 kilometrů je hodnota, která, i přes omezenou kapacitu nádrže 38 litrů, vystačí na dojíždění do práce či na prodloužený víkend. Poté co jsme se vrátili k běžnému každodennímu provozu, průměr opět klesl na hodnotu 3,8 l/100 km. Tyhle hodnoty jsou naprosto fantastické a konkurence může tiše závidět.

Místo pro všechny

Interiér se za nás dost povedl, na první pohled působí hodnotně a vzdušně. Je tu dostatek odkládací plochy, každé místo je dobře využitelné, jako například pod obrazovkou infotainmentu, kam se krásně vejde telefon a díky pogumovanému dnu necestuje. Kulaté výdechy klimatizace se dobře ovládají, stejně tak i nastavení samotné klimatizace, vyhřívání sedadel. Interiér koncepcí zapadá do stylu japonských aut. 

Sedačky jsou komfortní téměř bezúdržbové a ideální poloha se v nich dá najít celkem snadno, stejně tak i místo pro nohy jsou v tomto případě dostačující. Výrazně tvarovaná výplň u dveří ve předu i vzadu snadno pojme i 1,5litrovou lahev, aniž by překážela. 

Mazda 2 Hybrid ukázala nápadité řešení přístrojové desky, které tvoří dvojice kruhových displejů a třetího obdélníkového displeje mezi nimi.

Nad prostředním displejem se nachází navíc pruh s kontrolkami. Levý kruh ukazuje činnost hybridní pohonné soustavy, zatímco pravý rychlost, množství paliva v nádrži a teplotu chladicí kapaliny. 

Pomocí tlačítek na volantu a prostředního obdélníkového displeje se dá zobrazit a nastavit řada dalších užitečných věcí, jako například jízdní asistenti, informace o jízdě, úpravit můžete i head-up displej. 

Obrazovka 8“ infotainmentu je umístěna dostatečně vysoko, aby byla blízko řidiče. Vzhled digitálního prostředí, čitelnost na slunci jsou za nás na slušné úrovni. Navíc v případě potřeby vám pomůže Apple CarPlay a Android Auto. 

Mazda 2 Hybrid, podobně jako klasická Mazda 2, je cílená především do města a jako druhé auto do rodiny. 286 litrový kufr je již v této třídě průměrný, přesto nabízí dostatečný prostor pro váš nákup.

Musíme říct, že na auto s půdorysem 3 904 x 1 745 milimetrů včetně zpětných zrcátek a přítomnosti hybridního ústrojí to nejsou vůbec špatné hodnoty.

Nám se podařilo vyplnit auto do posledního místa počínaje zavazadlovým prostorem po návštěvě hobymarketů jako je Hornbach a OBI v Německu. 

Příjemným poznatkem je, že hybridní Mazda dokáže nenáročného zákazníka zaujmout také svými jízdními vlastnostmi. Pokud od vašeho auta neočekáváte, že bude trhat asfalt a každou zatáčku pojedete stranou, dostanete odměnu v podobě pohodlného podvozku s předvídatelným chováním.

Mazda 2 Hybrid je jedním slovem skvělé auto. Její systém je opravdu vysoce efektivní a dokáže řidiče motivovat k ekologické i ekonomické jízdě. Mazda 2 Hybrid je proto vhodná všechny řidiče, kteří upřednostňují nízkou spotřebu a komfort, ale zároveň nepotřebují zas tolik vnitřního prostoru. Jeho cílení na ženy a obyvatele velkých měst je zřejmé. Za nás jasná volba a můžeme jenom doporučit, auto jsme v tomto případě opravdu neradi vraceli. Mazda prostě auta umí a má dobře nášlápnuto na novou generaci vozů.

Hodnocení redakce: 99,6%

+ nízka spotřeba
+ jízdní vlastnosti
+ pohodlí a komfort
+ účinné světlomety
 
– omezený prostor vzadu
– odhlučnění kabiny

Související články