Jak si udržet váhu a být spokojená během Vánoc

Storyblocks

Vánoce jsou obdobím pohody a radosti, ale taktéž sladkých radovánek, které našemu tělu dávají pořádně zabrat. Mnoho z nás se snaží v prosinci shodit nějaké to kilo, aby naplnili nejen novoroční předsevzetí, ale zazářili na vánočním večírku či rodinném setkání, proto brzká tma a vůně skořicového kapučína mohou být během vánoční diety nepřítelem.

Rozhodli jsme se se s vámi podělit o následující triky, jak si udržet během Vánoc svojí váhu a třeba shodit i nějaké to kilo. 

1. Nepijte kalorie! 

Perníkové latté, sladký svařák nebo teplý jablečný cider jsou všude kolem nás a bohužel plné kalorií. Cukr z těchto lahodných nápojů se změní v tuky, které se usadí v našem těle. Místo těchto kalorických „bomb“ se rozhodněte pro kávové nápoje bez sacharidů nebo vsaďte na bylinné čaje. 

Storyblocks

 2. Pokud jde o jídlo, buďte chytří 

 Tolik vánočních akcí a večírku a všude to lahodné jídlo –  jak bychom mohli odmítnout, nicméně pro vás máme jeden trik, jak zůstat fit a nemuset se obávat kalorií navíc. Je to prosté, najezte se doma. Ano, čtete správně, nejlepším způsobem, jak se vyhnout tučným a sladkým pokrmům je si předem žaludek zaplnit vlastní a zdravou variantou, tím pádem na večírku nebudete hladovět a vaše mlsné jazýčky můžete uchlácholit troškou čokolády (jenom v případě, že jste poctivě celý den zdravě jedli  ). 

3. Zkuste přerušované hladovění 

Tento trik je skvělý zejména během sladkých Vánoc, nicméně doporučujeme se poradit se svým lékařem, protože tato metoda nemusí být tou správnou pro všechny.

Pokud vám dá ale lékař „zelenou“, můžete si zkusit metodu tvz. „16 hodin“, což znamená, že 16 hodin hladovíte a to rovnou dvakrát týdně. V praxi to vypadá takto; pokud jste své poslední jídlo měli v 18. hodin, tak až do 10. hodiny ranní nesmíte jíst, pokud se Vám toto povede dvakrát týdně, aniž byste spadli k přejídání, máte vyhráno! Nejen, že se Vám podaří váhu shodit, ale samozřejmě získáte další benefity v podobě zlepšení imunitního systému a předcházíte tak srdečním onemocněním a dalším nemocem. 

CHRAŇTE SI TEPLO A BEZPEČÍ DOMOVA! MÁME TIPY, JAK ZAMEZIT TEPELNÝM ZTRÁTÁM!

4. Každý pohyb se počítá 

Zůstat aktivní během zimy je náročné – sladké pokušení na každém rohu a brzká tma mohou způsobovat potíže. Proto je důležité nalézt správou aktivitu, kterou budete mít rádi a budete jí dělat pravidelně. Skupinové lekce nebo cvičení doma jsou ty správné aktivity, jak být fit a nemuset do chladné zimy. Také zkuste chodit co nejvíce, protože každý pohyb se počítá. Pokud vám to práce dovolí, zkuste se každou hodinu projít po kanceláři, udělejte pár dřepů nebo navštivte kolegy ve vedlejších budovách.

Storyblocks

5. Nenechte se ovlivnit stresem

 V tomto měsíci má stres nad námi jistou výhodu – předvánoční shon, rodinné návštěvy, nakupování a další stresové aktivity mohou zanechat stopy na vašem těle. Proto si udělejte kalendář, kam všechny  stresové aktivity zapíšete a rozvrhnete tak, aby se proměnili v aktivitupříjemnou. Nezapomeňte si dát pauzu třeba v podobě masáže či koncertu s přáteli. Po práci se vždy odměňte dobrou knížkou nebo filmem a snažte se míru stresu postupně redukovat. Studie totiž ukazují, že stres (zejména během Vánoc) má velice negativní vliv na naší váhu. 

A co vy? Máte nějaké další triky, jak se vyhnout nabírání kil během vánočního období?