Nové BMW X3 xDrive30e s plug-in hybridním pohonem

Nové BMW X3 xDrive30e se bude vyrábět od prosince 2019 společně s konvenčně poháněnými variantami BMW X3 v americkém závodě BMW ve Spartanburgu. Celosvětové prodeje odstartují na jaře roku 2020.

  • Plug-in hybridní pohon se spalovacím motorem a elektromotorem
  • Hybridně specifický přístrojový panel s ukazatelem stavu nabití
  • Zavazadlový prostor s objemem 450 litrů
  • Maximální rychlost na elektřinu 135 km/h
  • Dojezd na elektřinu až 55 km

BMW Group tak nejen důsledně elektrifikuje své modelové portfolio, ale současně rozšiřuje produktovou strategii zaměřenou na různé potřeby svých zákazníků. Globálně oblíbený SAV model prémiového segmentu střední řady je prvním modelem značky, který bude nabízen s konvenčním spalovacím motorem, plug-in hybridním systémem a současně i čistě elektricky poháněnou variantou, která nabídku rozšíří v roce 2020.

BMW Group důsledně elektrifikuje své modelové portfolio

Pod kapotou

Čtyřválcový zážehový motor a elektromotor plug-in hybridního modelu společně generují maximální celkový výkon 215 kW/292 k. Jedinečná kombinace inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive a nejmodernější technologie BMW eDrive snižuje kombinovanou spotřebu paliva na 2,4 až 2,1 litru na 100 kilometrů.

O pohon se stará zážehový 2litrový čtyřválec s technologií BMW TwinPower Turbo o výkonu 135 kW/184 k a elektromotor integrovaný do 8stupňové převodovky Steptronic o výkonu 80 kW/109 k. Obě pohonné jednotky společně poskytují maximální celkový výkon 215 kW/292 k. Nejvyšší točivý moment plug-in hybridního pohonu dosahuje 420 Nm. To umožňuje novému BMW X3 xDrive30e zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,1 s. Jeho maximální rychlost činí 210 km/h.

V závislosti na jízdním režimu a aktuální situaci na silnici lze elektrický motor nového BMW X3 xDrive30e využít buď pro čistě elektrickou jízdu, nebo jako podporu spalovacímu motoru. V režimu MAX eDrive, který lze aktivovat pomocí tlačítka eDrive na středové konzole, zvládne nové BMW X3 xDrive30e jet čistě na elektřinu nejvyšší rychlostí 135 km/h s nulovými lokálními emisemi a prakticky neslyšitelnou pohonnou jednotkou.

Kombinovaná spotřeba má být 2,4 až 2,1 litru na 100 kilometrů

O prostor nepřijdete

Lithium-iontová baterie nového BMW X3 xDrive30e je umístěna v prostoru pod zadním sedadlem, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že přepravní kapacita plug-in hybridního modelu se zmenšila jen nepatrně. Se 450 litry je objem zavazadlového prostoru nového BMW X3 xDrive30e srovnatelný s konvenčně poháněnými modely. Sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 20:40:20 lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1500 litrů.

Se 450 litry je objem zavazadlového prostoru nového BMW X3 xDrive30e srovnatelný s konvenčně poháněnými modely

Moc rádi bychom vyzkoušeli nové BMW X3 xDrive30 v testu a snad se nám to i podaří.