Nová generace Opel Mokka se svým stylovým a svěžím designem upoutá pozornost široké veřejnosti. Opel přinesl při výměně generací zcela jiný model, který nově využívá komponent koncernu PSA. Postavena je na platformě CMP, má nové motory a v nabídce už ale nenajdete možnost volby pohonu 4×4. My jsme otestovali první základní variantu 1.2 Turbo.
Mokka na cestách působí velmi sebejistě a robustně aby taky ne. V nabídce nechybí adaptivní tempomat ACC, systém aktivního udržování v jízdním pruhu, couvací kamera se záběrem 180 stupňů, systém samočinného parkování nebo adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek.
Především přední část Mokky maska Vizor nás doslova uchvátila. Světla IntelliLux LED Matrix jsou opticky propojena černým lesklým pruhem s logem včetně chromovaného lemování. Umožňují pohodlnou jízdu a dobrý rozhled i díky dálkovým světlometům, které neoslňují ostatní řidiče. Masivní černý pruh na stranách vozu zakončují mlhovky. Za pozornost jistě stojí i průduchy vedoucí k předním brzdám.
Úplně na spodní části přední masky se line stříbrný prvek přes téměř celou šířku auta. Oku lahodí rovněž krásná přední světla, která opticky zasahují do boku, což vypadá velmi pěkně a decentně.
V kontrastu s tím je celá linie střechy zvýrazněná chromovanou linií. Ta při kombinaci s černou střechou dává na první pohled dojem zkosené zádi. Vše je dokonale promyšlené a jako celek to skvěle funguje. A tohle všechno platí i pro zadní část, které z mého pohledu dominují velmi decentně navržená světla.
Ostře řezané rysy
Model Opel Mokka se svým atraktivním vzhledem vyčnívá z řady SUV/crossover vozů. Jeho moderní design se zmíněnou přední maskou Vizor, s ostře řezanými liniemi a zavalitým tvarem karoserie, vypadá opravdu velmi dobře.
Německý podvozek
Pohon námi testované Mokky tvoří základní verze 1.2 Turbo. K dispozici máme rovných 100 koní a 205 Nm. V tomto případě je motor kultivovaný a do vozu se přenáší jen minimum vibrací. Výkon Mokky je v našem případě pro ježdění ve městě a okolí plně dostačující. Tříválec spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, která je přesná a chod řadící páky příjemný. Velké plus z naše testu si zaslouží německý podvozek Mokky, který nabízí výbornou stabilitu v zatáčkách i ve vyšší rychlosti. Opel Mokka jezdí uvolněně a příjemně. V provozu se proplétá se sebejistotou, kterou na silnici doslova vyzařuje.
V praxi i sportovněji založení řidiči by neměli mít výhrady na jízdní výkony, například při předjíždění na okresních cestách přesvědčoval svou živou reakcí a pružností. Také při jízdě na německé dálnici ukázal, že neměl problém bez nějakého většího trápení dosáhnout 200 km/h. Při jízdě jsme si pochvalovali velmi dobrou ovladatelnost a malé náklony v zatáčkách.
Interiér na výbornou
Po usazení do vozidla je trochu jiný výhled z vozidla než jsme u ostatních aut zvyklí. I v té nejnižší poloze sedadla vidíte před sebou přední kapotu jako u offroadu. Je to docela fajn a bude se to líbit hlavně těm, kteří mají horší odhad při parkování.
Interiér Mokky tvoří větší část tlačítek, analogové budíky a rozumně velký 10“ displej multimediálního systému. Mokka je vyrobena z kvalitních materiálů a nikde nic nechrastí, nebouchá či nevrže. Fyzický panel klimatizace, otočný ovladač pro hlasitost rádia a fyzická tlačítka pro vypnutí systému start/stop či asistenta hlídajícího opuštění jízdního pruhu jsou stálicí a pro nás dobrou zprávou.
Multimediální systém umožňuje nastavovat teplotu ve voze, přestože je tu samostatný panel klimatizace. Mokka nabízí i Car Play na velkém středovém displeji s pěknou grafikou a příjemnou logikou ovládání. Přehledné, praktické a funkční.
Hlavní část se odehrává u digitální přístrojovky, která se ovládá pomocí otočného kolečka u blinkrů. Jednoduše můžete přepínat jednotlivá zobrazení a nulovat počítadlo. Sedadla jsou ergonomická, agronomická, jsou velmi příjemná z hlediska tuhosti i bočního vedení opěradla, sedák by klidně mohl mít bočnice výraznější. Displej infotainmentu svojí velikostí vkusně zapadá do celé palubní desky.
Logicky uspořádané menu
V logicky uspořádaném menu se rychle zorientujete, rámeček kolem něj navíc zajistí, že si můžete opřít prsty stejně tak i spolujezdec v případě volby zadávání adresy do navigace. Lesklý černý dekor kolem řadící páky a středového panelu působí hodnotně a je velmi prakticky na údržbu. Kvalita materiálů v interiéru Mokky je na vysoké úrovni a působí moderně a vkusně.
V přední části vozu je dostatek místa, stejně tak i zadní místa jsou určena na cesty i pro děti. Vzhledem k tomu, že Mokka je městské SUV, prostornost je zde naprosto dostačující. Dobře se do něj nastupuje.
V zadní části vozu se nachází kufr o hmotnosti 350 litrů, velký nákup i zavazadla na náš Presstrip se v pohodě vešel. Jeho otevírání je netradičně až na nárazníku.
Nová Mokka není jen městský vůz, ale zvládne toho mnohem víc, o tom jsme se přesvědčili na vlastní kůži na německých cestách. Ve dvou jsme se vydali vstříc dobrodružství do místa, kde se natáčela naše nejlepší pohádka Tři oříšky pro Popelku, Moritzburgu v rámci pozvání pro novináře. Chtěli jsme vědět, jestli Mokku 1.2 Turbo hned tak neunavíme v těch nejnáročnějších podmínkách, které si rozhodně nikde ve městě nevyzkoušíme. Nic nenasvědčovalo tomu, že by nová Mokka protestovala.
Nová Mokka nabídne vše, co by moderní městský crossover měl představovat. Interiér je dokonalý a praktický, má dva velké displeje a nabízí dostatek prostoru pro posádku vozu. Auto může být druhým autem do rodiny nebo prvním pro single. Týden na palubě nové Mokky nás bavil, zpracování na velmi dobré úrovni a výbava je vskutku dostačující.
Hodnocení:
Plusy
+ Zábavné řízení
+ Tichý interiér
Mínusy
– Nastupování přes vyšší prahy dveří