FACESTARAutotestAutotest Honda Jazz Crosstar e:HEV: Úsporný městský pracant

Autotest Honda Jazz Crosstar e:HEV: Úsporný městský pracant

Hybridní vozy jsou úsporné, šetrné k životnímu prostředí a díky spalovacímu motoru se nemusíte neustále stresovat, že vám uprostřed ničeho dojde elektřina. Kromě těchto výhod však mohou být hybridy také atraktivními, lifestylovými a designovými vozy. Důkazem těchto kvalit je rodinný hybrid Honda Jazz Crosstar e:HEV, který jsme měli možnost otestovat v rámci našeho Autotestu. 

Model Crosstar je určený pro milovníky aktivního životního stylu. Spodní část dveří, stejně tak přední a zadní nárazníky jsou chráněny proti odření od odskakujících kamenů na silnici. Kromě praktického účelu slouží tyto doplňky také ke zkrášlení. 


Honda Jazz Crosstar e:HEV je na svou velikost opravdu prostorný vůz, a přestože zvenku vypadá kompaktněji, uvnitř nabízí prostor vyšší třídy. Honda k Jazzu nabízí celou řadu zajímavých doplňků. Za zmínku stojí designové pakety pro samotné auto s názvy Functional Fun, Functional Finesse a Robust nebo sady zlepšující praktičnost vozu s názvy Praktik. Osvětlení interiéru či Cargo. 

Praktičnost zvyšují také střešní nosiče, na které lze umístit jak střešní box, tak dvojici nosičů na kola, který jsme si osobně také vyzkoušeli. Rozkládací nosič kol se pohodlně vejde do kufru, když ho není potřeba, vejde se v pohodě do sklepa, nezabírá příliš místo.

Srdcem modelu Honda Jazz Crosstar e:HEV je 1,5litrový čtyřválec s výkonem 72 kW a točivým momentem 131 Nm. Spalovací motor je spojen s generátorem a spojkou s koly. Celé hnací ústrojí může pracovat společně nebo samostatně. Elektromotor zpočátku pohání kola. Spalovací motor spolupracuje s generátorem, který napájí elektromotor. Nově vyvinutá hybridní technologie kombinuje dva kompaktní elektromotory a 1,5litrový zážehový motor DOHC i-VTEC

Crosstar je slušně vybaven, nechybí fullLED přední světlomety, adaptivní tempomat, systém aktivního hlídání jízdních pruhů, asistent sjetí z vozovky, aktivní asistent proti čelnímu nárazu, detekce chodců se speciálně nastaveným nočním režimem.

V námi testované výbavě je auto nabízeno 16palcovým obutím. Design ráfků zaujme svým elegantním designem včetně dvoubarevného provedení černého matného laku a broušeného kovu. Za nás velké plus.

Startování probíhá pomocí červeného tlačítka napravo od volantu, vlevo od volantu lze snadno nastavit intenzitu podsvícení displejů. Displej před řidičem je dobře čitelná a přehledná, může zobrazovat i navigační informace. Nemusíte se bát, že by vás displej v noci oslňoval, jas nastavíte tlačítkem vlevo. Textilní obšití palubní desky působí útulným dojmem a vy se tak cítíte jako v obýváku.

Hybridní na maximum

Přebytečná elektrická energie se ukládá do baterie. Při jízdě po dálnici se zapne spalovací motor a přenáší plný výkon na kola. Elektromotor pomáhá spalovacímu motoru také při akceleraci. Díky hybridnímu pohonu se nám během testu podařilo jezdit ve městě se spotřebou 4,5 litrů. Na dálnici to bylo 7 litrů. 

Do detailu praktický

Infotainment Hondy Jazz Crosstar e:HEV je velmi pěkně a přehledně navržen. Je intuitivní a nenahrazuje všechny funkce mechanických spínačů. To podstatné, co je praktické ovládat rukou, jako je nastavení klimatizace, topení nebo hlasitost hudby, je na dotykovém displeji vynecháno.

Zobrazované údaje jsou přehledné. Displej multimédií uprostřed palubní desky vyniká pěknou grafikou, je rychlý a reaguje na dotyky okamžitě. Navigace je v tomto případě vlastní s příjemnou grafikou a snadnějším ovládáním.

 Pokud se na palubní desku podíváme blíže praktické odkládací přihrádky na láhve, hrnky na kávu nebo mobilní telefony a další drobnosti, pro které ve starších vozech občas nenajdeme důstojné místo, jsou toho jasným důkazem. 

Vizuálně prosvětlený, prostorný a ergonomický interiér nabídne svezení na úrovni. Honda Jazz Crosstar e:HEV je na svou velikost opravdu prostorný vůz, a přestože zvenku vypadá kompaktněji, uvnitř nabízí prostor vyšší třídy.

Když už jsem u rozměrů, zmíním, že Honda Jazz Crosstar e:HEV je 4090 mm dlouhá, 1966 mm široká (včetně zpětných zrcátek) a 1556 mm vysoká.

Cestující budou mít k dispozici maximální vnitřní prostor díky rozvoru 2520 mm. Po sklopení sedadel Magic Seats se zavazadlový prostor zvětší z 299 litrů na 1199 litrů. Magic Seats je systém sedadel, který je po sklopení téměř zcela v jedné rovině s podlahou zavazadlového prostoru a tvoří s ním jednu rovinu. V praxi to pomáhá jak při zatížení, tak při lepším rozložení zátěže. Sedadla jsou navíc opatřena voděodolným potahem, což ocení zejména mladé rodiny s dětmi ale i jednotlivci.

Objem zavazadlového prostoru před sklopením sedadel Magic Seats je 299 litrů a po jejich sklopení se zvětší na 1199 litrů. 

Designový a praktický 

Nová Honda Jazz Crosstar e:HEV je japonský stroj se zárukou kvality Honda, ale také praktický, úsporný, designově povedený, nadčasový vůz, který není určen jen do města. Komplexně je svezení v novém Jazzu tiché, příjemné a na nebojím se říct na úrovni automobilů i vyšších tříd. Rozhodně vás nezklame.

Hodnocení:

+ nízká spotřeba
+ vnitřní prostor 
+ praktičnost vozu na cestách
+ jednoduché ovládání vozu

 

– vyšší cena 

 

Související články