FACESTARAutotestAutotest Dacia Sandero: Auto, za které se nemusíte stydět

Autotest Dacia Sandero: Auto, za které se nemusíte stydět

Dacia Sandero zaujme zejména svou jednoduchostí a upřímností. Tohle auto si na nic nehraje a nabízí vše potřebné pro život. Nové Sandero stojí na modulární platformě CMF, tak, jako je například aktuální generace u Renaultu Clio.

Novinka tak disponuje nejen lepšími provozními vlastnostmi, ale díky tuhé struktuře také bezpečností. Tu dále podporuje standardní zástavba šesti airbagů nebo elektronických asistentů včetně stabilizačního systému či samočinného nouzového brzdění. Nová generace Sandero vás na první pohled zaujme přední maskou. Horizontálně uložená světla s aktuálním světelným podpisem Dacie ve tvaru písmene Y sluší. Soustředěný pohled podtrhují rysy nárazníku pod nimi. Co se rozměrů týče, Sandero měří na délku 4 088 centimetrů. Nové Sandero je o 30 mm delší, o plných 115 mm širší a o 19 mm nižší než dosud, což se spolu s rozvorem prodlouženým o 15 mm podepsalo na pozměněných proporcích.

Praktický a nový interiér

Interiér je také celý nový. Pocit pohodlí dotváří jeho potažení látkou kolem řidiče. Nový je displej systému MediaNav s 8-palcovým dotykovým displejem. Nejvyšší systém MediaNav má nové jednodušší, svěžejší, přehledné uživatelské prostředí. Podle výbavy můžete mít auto vybavené infotainmentem s dotykovou obrazovkou se základními funkcemi.

Nabízí vestavěnou navigaci, Apple CarPlay i Android Auto i odnímatelný držák telefonu mezi volantem a displejem, tam se také nachází podsvícený USB konektor pro kabelové připojení telefonu i pro účely médií. Pro účely vysloveně nabíjení zařízení se USB konektor nachází ve spodní středové části palubní desky. V závislosti na výbavě se novinka může pochlubit moderními prvky, jako je například hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání předních sedadel nebo bezklíčový vstup. Samozřejmostí jsou také parkovací senzory či elektrická parkovací brzda.

První interiérovou věcí je ovládání tempomatu i palubního počítači na volantu. K dispozici je také i hlasový asistent. Volant má klasický kulatý tvar. V nejvyšší výbavě Comfort je potažen umělou kůží. Má široký rozsah vertikálního i podélného nastavení.

Pohodlně se usaďte

Sedadla jsou látková, s bočním vedením, ale výraznějším v porovnání s předchůdcem. Nastavitelné jsou manuálně. Rozsah výškového nastavení je dobrý, dá se posadit vcelku nízko. Nově přibyla vyvýšená, plnohodnotná loketní opěrka i s úložným prostorem.

Sezení vzadu je takové, jako člověk od městského auta čeká. Přední sedadlo je ze zadní strany poddajné. Vzadu se také nachází jedna 12V zásuvka pro nabíjení. Kromě toho je v zadních dveřích místo pro malou lahvičku.

Kufr nabízí na svou cenu velkorysých 328 litrů úložného místa. S dvěma háčky na obou krajích. Pod vcelku hlubokým dnem se ještě nachází plnohodnotná rezerva, což je super. Potěšily nás madla na zavírání na obou stranách, která jsou praktická jak pro leváka tak i praváka.

Vyšší výbava 

Auto je možné si kromě všech základních věcí vybavit i aspekty zvyšujícími komfort. Je tu bezklíčové odemykání, startování a zamykání, při kterém auto jemným troubením pozdraví. Automatická klimatizace, systém sledování mrtvého úhlu, nouzového brzdění i volání záchranných složek při dopravní nehodě.

Sandero je rovněž vybaveno parkovacími senzory vpředu i vzadu spolu se zadní couvací kamerou. Také je zde také automatické přepínání světel (které jsou ve výbavě Comfort LED), i spouštění stěračů.

Pod kapotou nové generace se ukrývají benzinové litrové tříválce s nepřímým vstřikem paliva ve třech výkonových variantách. K testování jsme dostali střední variantu 1.0 TCe 90 s manuální převodovkou. 

Motor příjemně reagoval v nižších otáčkách. V první řadě je třeba pochválit změnu z 5 na 6 stupňů. Zpřevodování má krátký první stupeň a aktuální řadicí páku. Motor je živý. Probouzí se do svého maximálního točivého momentu dost brzy a náhle. S autem se dá jezdit hravě a dynamicky. Jediné co se mu dá vytknout je síla při vyšších rychlostech, tehdy už akceleruje pomaleji.

Nová Dacia Sandero je skvělá. Na nic si nehraje, je upřímná a nesnaží se vám prodat věci, které nepotřebujete. Interiér je krásně jednoduchý a prostorný a to si od nás za redakci zaslouží velké plus. Vypadá, jezdí a celkově tohle auto příjemně funguje za každé situace.

 

Související články