Uvolnění svalů a relaxace bez rehabilitace v pohodlí domova

Namožené svaly či bolavé klouby občas potrápí každého. Stres, nepřiměřená námaha a dokonce i špatné sezení u pracovního stolu způsobuje svalové napětí. Efektivních a zároveň příjemných řešení, jak tělu ulevit je naštěstí spousta. A nemusíte vyhledávat odborníky na rehabilitaci, obvolávat wellness centra a dokonce ani platit tisíce. Stačí zůstat doma a věnovat unavenému tělu pár minut.

Namožené svaly či bolavé klouby občas potrápí každého. Stres, nepřiměřená námaha a dokonce i špatné sezení u pracovního stolu způsobuje svalové napětí. Efektivních a zároveň příjemných řešení, jak tělu ulevit je naštěstí spousta. A nemusíte vyhledávat odborníky na rehabilitaci, obvolávat wellness centra a dokonce ani platit tisíce. Stačí zůstat doma a věnovat unavenému tělu pár minut.

Varování

Pokud se svalové napětí neboli tenze neřeší, může se to odrazit na psychice. Člověk bývá podrážděný, náladový, konfliktní a objevují se i poruchy spánku. Pokud jde o dlouhodobé svalové napětí, může to mít i vážné zdravotní důsledky v podobě žaludečních vředů, zvýšeného krevního tlaku nebo dokonce srdečních chorob.

3 efektní uvolnění

1. Jóga a dýchání

Problém s tenzí ve svalech souvisí hlavně se zkrácenými a ochablými svaly. Zejména u zkrácených svalů se často vyskytuje neustálé napětí a mnohdy i křeč. A právě zde velice pomáhá jóga a hlavně správné hluboké dýchání, které je s ní neodmyslitelně spojené.

Nemusíte být dokonce ani jejím příznivcem, k uvolnění stačí dodržovat jen její základy. To znamená protahovat a posilovat svaly pomalu, tahem s pravidelným dýcháním. A nikdy ne do té fáze, kdy začnou bolet. A zde platí, že pokud se dostanete na práh bolesti, toto místo se musí tak zvaně prodýchat. To znamená hluboce se nadechnout a snažit se vydechnutí směřovat do bolavého místa.

2. Masáže

Kvalitně provedená masáž velmi příznivě ovlivní veškeré kosterní svalstvo. Nemusíte ale chodit k odborníkům, tedy alespoň ne v tom případě, pokud nemáte vážné problémy a potřebujete jen uvolnit svaly po náročném dni. Domácí masáž může být navíc dokonalým zpestřením večerů s partnerem. Základem je ovšem, aby byly svaly uvolněné a poloha pro tělo pohodlná. Před každou masáží bychom také měly svaly zahřát, protože studený sval je ztuhlý. Horská sprcha, vana, sauna nebo infra sauna jsou tedy ideální. Intenzita tlaku by měla být nižší a měla by být zaměřená na celé tělo.

Naučte se cizí jazyk i vy: Tyto 4 kroky vás k tomu donutí!

3. Koupele

Základním pravidlem při uvolňování svalů je tedy jejich zahřátí. A to je každému nejdostupnější v koupelně ve sprše nebo vaně. A zde je vhodné použít zdravotní kosmetiku tetesept, jejíž receptury spojují tradiční přírodní léčitelství a moderní lékařské a vědecké poznatky.

Navíc nabízí širokou řadu produktů, z níž si vybere opravdu každý. Pro všechny výrobky je společná kombinace eukalyptu, rozmarýnu a kafru, která silně prokrvuje tkáně, díky čemuž zmírní svalové křeče a příjemně prohřeje namáhané klouby. Bylinné koncentráty promění obyčejnou vanu v relaxační lázeň. Pokud nemáte čas, svaly vám pomůže uvolnit aromatické sprchové gely.

   

Koupelová sůl tetesept 80 g, prodává drogerie DM a Teta, hypermarkety Albert a Tesco, cena 39,90 Kč. Nebo velké rodinné balení 900 g za 199,90 Kč.

Sprchový gel tetesept, prodává drogerie DM, hypermarkety Tesco a Globus, cena 99,90 Kč.

Extra tip

Střídání horké a studené sprchy funguje i na zpevnění pokožky a proti celulitidě