Když jsem uviděl VW T-Roc z dálky, řekl jsem si: „Modrej s bílou střechou? To jsem nějaký šmoula nebo co?“ Ovšem pak jsem přišel blíž a zjistil, že to není modrá. Ale sport blue. A s bílou střechou to funguje vážně skvěle. Jenže až teprve v interiéru jsem zjistil, co taková modrá metalíza umí! Jednotlivé prvky zvýrazní a udělá z interiéru jedinečný kokpit pro potěšení a radost řidiče.
Vozy VW mám rád, jsou totiž zatím jediné, které mě nezklamaly. U každé značky, kterou jsem testoval, byl nějaký problém. Občas nefunguje bluetooth (což je tedy nejčastější problém u většiny automobilek), problém s radiem, problém s asistenty, chyba motoru (ano i tohle se mi stalo a ne jednou), ale u VW se mi to nikdy nestalo. Sám mám doma VW Passat, neříkám, že je to nejvíc nejlepší auto na světě, ale potřebám mým i mé rodiny vyhovuje maximálně. Dost dlouho se mi nedařilo najít jiné auto, které by stálo za to, uvažovat o změně. Je to skoro stejné jako chodit s Megan Fox, a i když potkáte spoustu supermodelek, pořád máte takový ten vnitřní pocit, že změna by nebyla k lepšímu.
Ani s novým VW T-Roc tomu tak nebude. Své auto za T-Roc nevyměním. Vzadu je méně místa. Kufr také nemá požadované parametry. To ovšem neznamená, že je VW T-Roc špatné auto. To ani náhodou. Jen prostě nesplňuje požadavky naší rodiny. Mohl bych se rozvézt a zůstat sám. Nebo poslat dvouleté dítě do internátní školky ve Švýcarsku. Pak bychom si s manželkou T-Roc rozhodně užili. Bylo by to ale příliš složité na papírování a já jsem od přírody líný člověk.
Možná vůbec ten nejhezčí
Dost bylo řečí, pojďme se podívat na vůz samotný. T-Roc je za mě jeden s nejlépe vypadajících crossoverů. Dokonce jestli není nejhezčí. Hodně tomu pomáhá modrá metalíza a 19″ kola. Velkou výhodou jsou možnosti individualizace. Pokud nejste velká konzerva, můžete se rozšoupnout, a pak si můžete říct, že nikdo další přesně takový T-Roc nemá. Pozoruhodným detailem je výrazný C-sloupek karoserie, jehož leštěná chromovaná lišta zdůrazňuje prodlouženou linii střechy evokující tvary kupé. Výrazná přední maska a čisté linie bočních partií pak propůjčují vozu T-Roc dojem síly a jsou projevem sebejistoty.
Sportovní tvary kupé, stejně jako dlouhý rozvor a krátké přesahy karoserie opticky prodlužují tento kompaktní crossover. Součástí jeho sériové výbavy jsou světla pro denní svícení, která jsou umístěna v předním nárazníku. Světla pro denní svícení jsou současně použita jako směrová světla (blinkry). Při odbočování nebo změně jízdního pruhu tak jsou zajímavým detailem, který na sebe přitahuje pozornost, a zároveň jsou jedním z určujících prvků designu vozu T-Roc.
Spousta jízdních dat na jedné obrazovce
I když budete v kabině poprvé, rychle se zde zorientujete. Na přání pak mohou být klasické kruhové přístroje nahrazeny digitálním panelem Active Info Display, na jehož barevné obrazovce může být zobrazeno více informací než jen klasický tachometr. Potěšilo mě, že tento panel byl i v mnou testovaném T-Rocu. Mám trošku úchylku na co nejvíce jízdních dat, proto mě potěšilo, když jsem mohl mít zobrazeno vše od rychlosti, otáčky, spotřebu, ujeté km, datum, hodiny, venkovní teplotu, čas jízdy až téměř po obědové menu v blízké restauraci.
Rád bych zdůraznil vnitřní prostor vozu. T-Roc působí jako malý městský crossover, ale uvnitř je velmi prostorný (na crossover). Díky zvýšené pozici sezení a pohodlnému místu pro nohy vytváří pocit, jako když sedíte ve větším automobilu. Objem zavazadlového prostoru je pak 445 litrů. V případě, že je to málo, lze sklopit opěradlo asymetricky děleného zadní sedadla nebo použít průvlak pro transport dlouhých předmětů. Praktická je také rovná plocha zavazadlového prostoru i jeho výškově nastavitelná podlaha. Můžete tak pohodlně naložit i těžké předměty.
Často se mi stává, že je testované auto super, má skvělý motor, výborný podvozek, prostorný interiér a na problém narazím v infotainmentu. Je nepřehledný. Špatně a složitě se ovládá. Nebo prostě nefunguje. Tohle se mi naštěstí v VW T-Roc nestalo. Infotainment s úhlopříčkou 20,3 cm (8″) je naopak velkou devízou tohoto vozu. Vše funguje jak má. Orientace je jednoduchá a přehledná i pro člověka, který není na VW zvyklý (testováno na kolegovi). Potěšil mě i audiosystém Beats, díky kterému je poslech Bohemian Rhapsody jako balzámem na unavenou duši po cestě z práce domů.
Motorově nemá chybu
Pod kapotou VW T-Roc jsem měl benzinový agregát o objemu 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Benzinové TSI motory z nabídky pro nový T-Roc zaujmou svým výkonem a hospodárností. Maximální krouticí moment je k dispozici již při nízkých otáčkách. Nabídka pro T-Roc zahrnuje také TSI motory s aktivním odpojováním válců, které díky vypnutí dvou vnitřních válců optimalizuje účinnost motoru v případě snížené potřeby výkonu.
Vy přitom jedete zcela normálním způsobem – na multifunkčním displeji můžete přitom sledovat, v jakém módu motor aktuálně pracuje. Jediné co bych nedoporučoval, jsou 19″ lité kola s minimální výškou pneumatiky. Pak je jízda po českých silnicích méně pohodlná. Dokážu si klidně představit 17″ s normální výškou pneumatiky. Ale za krásu se přeci musí trpět.
Závěr VW T-Roc
VW T-Roc je svěží a jedinečný crossover, který snadno najdete na velkém parkovišti u nákupního centra. Uvnitř je prostorný, zpracování je perfektní a infotainment funguje na jedničku. Kdybych byl sám nebo jen s manželkou, určitě bych o T-Rocu uvažoval. Zaujal mě sexy design a tichý chod motoru i velký vnitřní prostor.
Plusy a mínusy
+ Svěží design
+ Prostorný interiér
+ User friendy infotainment
+ Tichý a příjemný motor
+ Skvěle hrající audiosystém Beats
– Tvrdý plast na palubní desce