Když mi přijde zpráva, ve které se dozvím, jaké nové auto budu mít na test, ovládnou mě zpravidla dva pocity. Ten první pocit je zklamání, že to auto bude určitě nudné a nezábavné. O to větší mám radost, když mě takové auto překvapí. Druhý pocit je radost, když se dozvím, že to bude auto, na které se těším. Pak je ovšem velmi smutné, když mě takové auto zklame. Chcete vědět, jak dopadl Jeep Compass?
Frajer, co má charisma
Kamkoliv s novým Jeepem Compass přijedete, všichni na vás obdivně koukají. Asi jako když přijdete na party a vpravo držíte kolem pasu brunetku a vlevo blondýnku. Auto působí velmi sebevědomě a široce, možná trošku svalnatě až agresivně. Ale mě se tenhle styl Jeepu líbí. Díky černé střeše a chromové lince kolem oken celého auta je rozhodně nepřehlédnutelný. S takovým autem si nikde ostudu neuděláte. Jeepu dominuje legendární přední mřížka chladiče se sedmi otvory, která podtrhuje jeho osobitost.



Spousta prostoru a grafika ze života hmyzu
Uvnitř je Jeep prostorný a posed je příjemně vysoko. Velkou pochvalu uděluji krásnému infotainmentu ve velkém displeji, grafika včelích plástů je hezká a originální. Palubní počítač mezi budíky je přehledný, navíc se skvělou grafikou při volbě jízdního režimu. Tím ovšem s kladnou stránkou interiéru končím. Sedačkám chybělo boční vedení, takže jsem v zatáčkách klouzal zleva doprava. V ceně vozu bych očekával trošku vyšší stupeň výbavy. Překvapila mě absence předních parkovacích senzorů, zadní couvací kamery, vyhřívaných sedaček či vyhřívaného volantu. To i Fred Flinstone měl vyšší výbavu.

Do úložného prostoru ve dveřích dáte pouze malou půl litrovou láhev, větší ani omylem. Avšak největším problémem je umístění systému ISOFix. Je tak hluboko v sedačce, že jsem naše vajíčko pro syna do Jeepu neumístil ani po půl hodině. Prostě to v tomto vesmíru není možné. Toho chytráka, který to takhle vymyslel, bych nechal za trest přečíst všechny diskuze na mimibazaru!

Co však musím pochválit jsou reproduktory Beats, které hrají skvěle. Pochválila je i moje žena (a to už je co říct). Překvapila mě i možnost ovládání určitých prvků ze spodní strany volantu. Za to má Jeep palec nahoru. Co se týče objemu kufru tři velké Ikea tašky s nákupem se tam vešly stejně jako dětský kočárek, velký kufr a sportovní taška.


V terénu je jako doma
Testovaná benzinová čtrnáctistovka s devítistupňovou automatickou převodovkou a výkonem 125 kW byla z mého pohledu poměrně líná. Hlavně při rozjezdu. Rychlejší byla i paní s kočárkem než já v Jeepu. Ve městě se pak Jeep pohyboval celkem slušně. To nejlepší přišlo po přejezdu do terénu. Polní cesty jsou prostě jeho! Jeep byl velmi zdatný, většinu nerovností uhladil jak žehlička zmuchlanou košili. Bohužel zde musím ještě zmínit plynulost či spíše neplynulost automatické převodovky, která často kopala jak kůň.

Závěr Jeep Compass
Jak si Jeep povede v konkurenci těchto menších SUV vozů, kterých je celkem velká řada, ukáže až budoucnost. Já osobně si myslím, že jen pěkná tvář a svaly na konkurenci stačit nebudou.
Plusy a mínusy
+ design vozu
+ palubní počítač – grafika a přehlednost
+ velký displej infotainmentu s pěknou grafikou
+ jízdní vlastnosti v terénu
+ prostornost v interiéru
– slabá výbava
– sedačky bez bočního vedení
– líný projev motoru
– automatická převodovka kope jako kůň