Test Honda CR-V hybrid: nebojte se inovace

Co mě na městském provozu v Praze štve jsou skútristi. Bezohlední skútristi. Prokličkují až k semaforu, počkají na zelenou a vystřelí kupředu. Vždy jsem si přál mít supersportovní auto, abych si to s nimi mohl na semaforech rozdat a ukázat jim zadní červená světla. Nyní se mi to konečně povedlo. Ani jsem nemusel mít supersport. Honda CR-V to zvládla ladně a s grácií.

Honda CR-V je ve zkratce elegantní moderní SUV s progresivním pohonem. Takhle ji definuje přímo automobilka Honda a já souhlasím. Honda se výstředního designu nebojí. Ukazuje to především na modelu Civic, který má velmi extravagantní design a mě se moc líbí. Někdo by si mohl postesknout, že je přece jen více konzervativní a rád by chtěl něco mírnějšího. Myslím, že jej v Hondě vyslyšeli a do jednotlivých detailů modelu CR-V dali půl extravagance a půl střídmosti. Jak se jim to povedlo musí posoudit každý sám. Za mě mají jedničku. Není s hvězdičkou, ale je to jednička.

Honda CR-V je ve zkratce elegantní moderní SUV s progresivním pohonem.

Rozhodně to není nudný design jako u Kodiaqu, ani extra výstřední jako u Civicu. Na celkovém vzhledu CR-V se mi líbí to, že nesvažuje záď směrem dolů, jako většina ostatních SUV. Z bočního pohledu vynikají robustní podběhy a krátký sportovní zadní přesah vozu. Přední chromová maska spojuje světlomety, které zase rozšiřují celkovou přední masku. Zadní světlomety mohou někomu připomínat Volvo, za mě jde o spojení designu a funkcionality pro perfektní viditelnost ze všech stran. Mimochodem nejde o malé SUV, Honda CR-V je stejně velká jako Škoda Kodiaq.

Honda se výstředního designu nebojí.

Do pravého úhlu

Uvnitř vás na první pohled zaujme nádherně prošívaný panel s měkkého materiálu, který se táhne přes celou šířku interiéru. Za volantem budete mít pohodlí i díky nastavitelné loketní opěrce a tří ramenný multifunkční volant výborně padne do rukou. Zaujme vás výhled vpřed a profil kapoty s vyvýšenými detaily na stranách, které vám dají pocit bezpečí. Přístrojový panel nabízí velký přehledný displej, který po pravé straně zobrazuje palivo v nádrži a na levé straně zobrazuje kapacitu baterie. Multimediální 7″ panel byl v ostatních modelech trošku bolístkou, ovšem v CR-V fungoval naprosto perfektně. Vše běželo bezproblémově a rychle.

Na celkovém vzhledu CR-V se mi líbí to, že nesvažuje záď směrem dolů, jako většina ostatních SUV.
Na celkovém vzhledu CR-V se mi líbí to, že nesvažuje záď směrem dolů, jako většina ostatních SUV.

Využít můžete propojení přes Apple CarPlay nebo Android Auto. Hudba hraje hezky, jen jsem měl pocit, že mi chybí určitá zvuková prostorovost, na kterou jsem ze svého passatu zvyklý. Vzadu je spoustu místa a i přes dva metry vysoký kolega sedící vzadu si pochvaloval prostornost nové Hondy CR-V. Instalace autosedačky přes isofix je bezproblémová a do zavazadlového prostoru se vejde všechno možné od kočárku, přes kempingovou deku až po hromadu drogerie a dětských plen.

Zadní světlomety mohou někomu připomínat Volvo, za mě jde o spojení designu a funkcionality pro perfektní viditelnost ze všech stran.
Zadní světlomety mohou někomu připomínat Volvo.

V číslech to znamená 497 litrů a při sklopených zadních sedačkách přes 1600 litrů. Podotýkám, že zadní sedačky lze sklopit do roviny jedním pohybem. Co potěší rodiny s dětmi je možnost otevřít zadní dveře do pravého úhlu, takže vyndat dítě ven, nebo dát dítě do sedačky je mnohem snazší. Nevýhodou hybridu je, že se oproti klasické verzi CR-V nenabízí v sedmimístném provedení. Honda nabízí spoustu bezpečnostních funkcí, které jsou sjednoceny pod značkou Honda SENSING. Bát se nemusíte, Honda CR-V se o vaši bezpečnost postará.

Mimochodem nejde o malé SUV, Honda CR-V je stejně velká jako Škoda Kodiaq.
Mimochodem nejde o malé SUV, Honda CR-V je stejně velká jako Škoda Kodiaq.

Nový styl řadící páky

Když se budete chtít konečně rozjet, tak zjistíte, že klasická řadící páka chybí. Ne, pánové z Hondy na ni nezapomněli. Místo ní můžete využít řazení automatické převodovky pomocí tlačítek na středovém panelu pod ovládáním klimatizace. Ze začátku mi to přišlo divné, ale pak jsem si na to zvykl a přijde mi to jako skvělý nápad. Ale pojďme to vzít všechno od začátku.

Řazení automatické převodovky pomocí tlačítek na středovém panelu pod ovládáním klimatizace.
Řazení automatické převodovky pomocí tlačítek na středovém panelu pod ovládáním klimatizace.

Honda CR-V hybrid je vybavena dvoulitrovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem a dvěma elektromotory. Jedním hnacím a jedním generátorovým. Tyto elektromotory jsou řízeny systémem inteligentního pohonu s více režimy i-MMD. Díky technologii i-MMD vůz vždy využívá svou energii nejefektivnějším způsobem. CR-V hybrid plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu: elektrickým, hybridním a motorovým pohonem.

Uvnitř vás na první pohled zaujme nádherně prošívaný panel s měkkého materiálu
Uvnitř na první pohled zaujme nádherně prošívaný panel s měkkého materiálu

Zajímavostí je, že při rozjíždění na tichý elektrický pohon vydává vůz výstražný akustický signál. Manuálním tlačítkem můžete přepnout na čistě elektrický pohon, ale s výdrží lehce přes 2 km to nedává příliš smysl. Ovšem to, co smysl dává, je režim SPORT. Který nabídne podmanivý a dynamický pocit z jízdy. Jen pozor. Tento styl jízdy vás bude hodně bavit a již nebudete chtít režim SPORT vypnout.

V číslech to znamená 497 litrů a při sklopených zadních sedačkách přes 1600 litrů.

Okamžitá reakce

Co mě velmi potěšilo je okamžitá odezva na sešlápnutí plynového pedálu. U většiny automatů je prodleva sekundu až dvě. Ovšem u Hondy CR-V je reakce okamžitá, ani pikosekunda nazbyt. To je kouzlo hybridu. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni. Auto dobře drží na silnici. V zatáčkách můžete ucítit lehký náklon, ale oproti konkurenci je to téměř nulové. Zrychlení při rozjezdu velmi potěší a rychle si na něj zvyknete.

Abych ovšem jen nechválil, vadilo mi zrychlení na dálnici. Adaptivní tempomat funguje skvěle, takže pokud se dostanete před pomaleji jedoucí auto např. 100 km/h a poté odbočíte do levého rychlejšího pruhu a na tachometru máte nastaveno něco kolem 140 km/h, vůz automaticky vystřelí vpřed ovšem s přidáním velmi výrazného zvukového doprovodu. To je při jinak enormně tiché jízdě nekomfortní. Naopak velkou radost vám udělá spotřeba. Ve městě se při slušné jízdě dá jezdit za 5 l/100. Ano vážně za 5 litrů! Ve vyšších rychlostech na dálnici se budete pohybovat kolem 7-8 l/100 a má průměrná spotřeba byla 6,2 l/100 při poměru jízd město/dálnice 50/50.

Závěr Honda CR-V hybrid

Pokud chcete parkovat v Praze, musíte si pořídit hybrida, jinak to bohužel téměř není možné. A pokud nad hybridem pokukujete, běžte do Hondy a vyzkoušejte velké prostorné SUV Honda CR-V. Mě se líbilo a řízení mě bavilo. Až s ním budete jezdit, doporučuji se mu do ničeho neplést, on sám nejlíp ví, jak nejefektivněji využít dané možnosti. Dal bych vám pouze jedinou radu. Nekupujte si ho ve stříbrné, vypadá strašně nudně. Nebojte se černé, bílé nebo červené. I modrá je dobrá.

Co potěší rodiny s dětmi je možnost otevřít zadní dveře do pravého úhlu
Co potěší rodiny s dětmi je možnost otevřít zadní dveře do pravého úhlu

Plusy a mínusy

+ Okamžitá odezva na sešlápnutí plynu
+ Nízká spotřeba ve městě
+ Řazení tlačítky
+ Režim SPORT
+ Prostorný vůz i na zadních sedačkách
+ Moderní neokoukaný design
– Zvukový projev při zrychlení na dálnici