FACESTARAutotestTest: Ford Tourneo Custom na palubu dostane až osm míst

Test: Ford Tourneo Custom na palubu dostane až osm míst

Ford Tourneo Custom vypadá na první pohled velmi dobře. Navzdory větším rozměrům působí poměrně kompaktním a praktickým dojmem. Toto auto potěší dobrými a příjemnými materiály, ergonomickým posedem za volantem se skvělým výhledem na okolí, moderními funkcemi a opravdu jednoduchým řízením. Není to ještě luxus, ale nemá k němu daleko.

V tomto případě si výrobce dal záležet na vyhotovení interiéru tak, že připomíná větší SUV nebo pick-up. Řidič a spolujezdec mají vpředu dostatečný prostor, měkká kožená sedadla s vyhříváním množství úložných prostorů a dobře známé zpracování kokpitu a středové konzoly to jsou hlavní a zásadní prvky modelu Tourneo Custom. Systém SYNC3 s osmipalcovým barevným dotykovým displejem rozumí hlasovým povelem, podporuje Apple CarPlay a Android Auto a dá se používat i mechanickými ovladači. Za zmínku stojí také manuální klimatizace vpředu, klimatizace v zadní části vozu.

Komfort a prostor pro všechny

Komfort cestování je na slušné úrovni pro všech osm cestujících a to nejen díky prostorné kabině ale i díky osmi samostatným sedadlům, které jsou přiměřeně rozměrné a příjemně měkce čalouněné. Na posádku čeká více volnosti ve všech směrech: na výšku pro hlavu, na šířku v loktech a v podélném směru pro kolena. Pasažéři mají výhled nejen do stran ale i směrem dopředu, přehled o samotné situaci před vozidlem.

Pasažéry můžete usadit i tvářemi k sobě. Zadní pasažéři mají zajištěné velmi solidní pohodlí, k dispozici mají vlastní klimatizaci, tři páry USB konektorů a jednu 12 V elektrickou zásuvku. V případě potřeby se sedadla dají posunout, sklopit nebo zcela vyjmout, vznikne tak větší prostor pro zavazadla nebo náklad. 

Prostor u řidiče je dostačující, poskytuje prostor a styl kvalitou zpracování, uspořádáním a samotným designem. Ukazatele jsou snadno čitelné klasické analogové ciferníky rychloměru a otáčkoměru a ovladače přehledně uspořádány v dosahu řidiče. Horní palubka přístrojového panelu je potažena měkčím kvalitnějším plastem, ostatní části jsou z tvrdého plastu.

Na přístrojovém panelu dominuje vyčnívající, v zorném poli umístěna 8 „dotyková obrazovka SYNC 3 s jednoduchým ovládáním. Zde jsou pod dotykovým displejem umístěny klasická mechanická tlačítka a otočné ovladače. Je to stále určitě vhodnější řešení než chodit do menu dotykového displeje a hledat ikony zobrazující nastavení klimatizace. Při couvání přijde vhod couvací kamera s průměrnou ostrostí zobrazování.

Ford Tourneo Custom nás v redakci přesvědčilo o tom, že jeho potenciál přesahuje hranice toho, co avizuje výrobce. Motor v Tourneo Custom pracuje kultivovaně a poměrně tiše, do interiéru neproniká hodně vibrací, zkušenost za volantem je tak příjemná. Naftový hybrid si zaslouží být novým standardem, protože v žádném případě neobtěžuje, nedává o sobě vědět, pracuje tiše v pozadí a ve výsledku přináší příznivější spotřebu paliva.

Přístup do kabiny na zadní sedadla je lehký přes velké dvoje posuvných bočních dveří. Také přístup do kufru je jednoduchý přes velký vstupní otvor a nízkou nakládací hranu. Vzhůru vyklápějící se kufrové dveře však nejsou nejpraktičtější – při otevírání vyžadují více síly a velký prostor za autem. 

Jízdní dokonalost

S autem se velmi dobře jezdí, je nadprůměrně ovladatelné a stabilní – dokonce můžeme říci, že jsme si jízdu užívali. V pozici řidiče oceníte z vyšší pozici velmi dobrý výhled, velká zpětná zrcadla a praktické fungování stěračů. Komfort pro celou posádku ve všech směrech. Auto velmi přesně reaguje na podněty od řidiče, jako ovládání pedálů a otáčení volantem, působí stabilně.

 

Související články