FACESTARAutotestTest DS 7 Crossback: symfonie z nového světa

Test DS 7 Crossback: symfonie z nového světa

Při testování nového vozu DS 7 Crossback jsem si opravdu připadal jako z jiného světa. Jde o první z druhé generace modelů společnosti DS Automobiles. Pro vznešený vzhled tohoto elegatně sportovního SUV je typická okamžitě rozpoznatelná maska chladiče s logem DS a světlomety připomínající klenoty.

Pro většinu neznámá automobilka DS

Málokdo zná DS Automobiles, ovšem všichni znají Citroën. Abych Vám mohl značku DS přiblížit, musíme se vrátit do historie. V roce 1955 způsobilo na pařížském autosalonu jedno auto senzaci. Tento luxusní automobil zcela převrátil zavedené principy a ukázal, že francouzský luxus je symbolem inovace, elegance, odbornosti a prestiže.

Oním automobilem byl model DS 19 značky Citroën. Rychle se stal ikonou a dnes je již legendou. Samostatná značka DS se vydala svou vlastní cestou, oficiálně vznikla 1. června 2014 s jasnými ambicemi: vrátit francouzskou automobilku do prémiového segmentu. Značka DS prosazuje stejné hodnoty inovací a odlišnosti jako DS 19 z roku 1955. Zaměřuje se na zákazníky, kteří chtějí vyjádřit svou osobnost. V roce 2015, kdy původní DS slavila 60tku, představila rovněž svůj nový podpis přímo na ženevském autosalonu „DS AUTOMOBILES, SPIRIT OF AVANT-GARDE“ (Avantgardní duch automobilů DS).

Velmi charismatický design

Při pohledu z boku zdůrazňují dynamiku vozu jeho propracované tvary. Design exteriéru podtrhují i světlomety DS ACTIVE LED VISION, připomínající klenoty. Díky nim budete nepřehlédnutelnými a nejen kvůli tomu, že svítí opravdu výborně. Nabízí i funkci automatických dálkových světel, která funguje naprosto bez problémů. Moduly předních světlometů se po otevření vozu DS 7 Crossback rozsvítí a „ožijí“ (vlastně se otočí ze strany dopředu, jde o úžasný efekt!). Sportovní dojem z vozu podtrhují velké koncovky výfuků.

HiFi systém Focal Electra

Na akustice interiéru spolupracovala značka DS se společností Focal, což je prémiový francouzský výrobce audio produktů té nejvyšší kvality s mnohaletými zkušenostmi. Výsledkem je dokonalá akustika, díky níž jsou slyšet zvuky v tom nejčistším stavu. Za mě i manželku jde o auto s nejlepší audio výbavou v jakém jsme kdy jeli.

Interiér je netradiční ale úchvatný

Interiér vozu je hodně, hodně, ale fakt hodně netradiční. Ale mně se líbil na první pohled. Mám rád, když se někdo nebojí dělat věci jinak, jde svou cestou a snaží se odlišit. Posadil jsem se dovnitř a jen se kochal. Každý detail je unikátní, a přitom všechno spolu dokonale ladí. Teda skoro všechno. Do supermoderní, elektronikou nabušené palubní desky působí zasazené analogové vyklápěcí hodiny jako pěst na oko. Společným jmenovatelem celého interiéru je všudypřítomný tvar kosočtverce, či diamantu, pokud chcete. Je to prvek, který krásně sjednotí celý interiér.

Jako v kině

Pohodlí. Slovo, které přesně vystihuje pocit, který budete ve voze mít. Přední sedadla mohou být vyhřívaná, větraná a vybavená masážní funkcí. Zadní sedadla mají možnost náklonu zádové opěrky v úhlu od 23 do 32 stupňů. V interiéru jsou velmi dobře použity všechny různé materiály. Zprvu jsem byl k tlačené kůži nebo Alcantře nedůvěřivý, ale stačila cesta domů a pocit dotyku semiše na palubní desce mě přesvědčil, že ví, co dělají.

Naprostou dominantou palubní desky je 12″ centrální dotykový displej. Je snadno čitelný za všech světelných podmínek, přehledný a dobře ovladatelný. Grafiku 12″ přístrojového panelu lze upravit na míru svému vkusu. K dispozici je rozbalovací menu s ovladači na volantu, které poskytuje veškeré potřebné informace k řízení. I při přímém slunci, jde panel velmi dobře číst.

Zavazadlový prostor nabízí 555 litrů, což je sice nejvíce ve své kategorii. Ovšem, když bych si pořizoval rodinné SUV, tak je to celkem málo. Z vlastní zkušenosti z cesty za rodinou na Moravu a naložení kočáru, velké tašky, dvou kufrů a pár drobností vím, že by se pár dalších litrů v zavazadlovém prostoru určitě hodilo.

225 koní z 1.6

K dispozici jsem měl benzínový agregát 1.6 PureTech s výkonem 165 kW (225 koní) a osmistupňovou automatickou převodovkou. Ano, takový výkon mě u tohoto motoru překvapil. Ale on tam prostě je. DS 7 Crossback umí jet komfortně, plynule a úsporně. Takže můžete nabídnout pohodlné a klidné svezení tchýni nebo dětem do školy. Ale také umí ukázat druhou tvář a pokud na to trošku šlápnete, stane se z DS 7 šikovná bestie, která Vás bude bavit a nebude se Vám chtít vysednout. Navíc se budete kochat tím úžasným sportovně laděným zvukem.

Bezpečnost je důležitá

DS 7 Crossback nabízí spoustu inovativních technologií Active LED vision (pro zajištění optimální viditelnosti dle úhlu otočení volantu, rychlosti vozu a povětrnostních podmínkách se světla otáčí zleva doprava či naopak a mohou se i naklánět), Driver attention monitoring (hlídá Vaši pozornost za volantem ve dne i v noci), Park pilot (za Vás bude ovládat volant i pedály a vůz si sám najde místo a zaparkuje tam), Night vision (ultračervená kamera v přední masce objeví chodce či zvířata na silnici až do vzdálenosti 100 m a upozorní Vás), Active scan suspension (díky kameře a čidlům vůz předjímá nedokonalosti vozovky a upraví samostatně každé kolo pro maximální komfort), Connected pilot (drží vůz v jízdním pruhu a upravuje rychlost dle vozidla před Vámi).

Kromě toho nabízí DS 7 Crossback další asistentní systémy jako samočinné brzdění v případě kolize, rozeznávání dopravních značek, tempomat a omezovač rychlosti, parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovací kamerou, sledování mrtvého úhlu a další.

Závěr DS 7 Crossback

Pro mě je design vozu velmi povedený a světla působí jako opravdové klenoty. Uvnitř cítíte pohodlí, bezpečí, kvalitu zpracování a hlavně originalitu. Pokud hledáte auto, za kterým se lidé otočí a chcete ukázat, že jste originální, budete u DS 7 Crossbacku na správné adrese. Pokud váháte zda jít do koncernové, ale nudné klasiky, nebo jít cestou charismatické originality doporučuji Vám DS 7 Crossback vyzkoušet. Mě osobně zaujal a hodně. Zda bych si ho vybral nebo šel cestou nudné klasiky? V tom mám po týdenním testu naprosto jasno!

Plusy a mínusy

+ Design exteriéru
+ Přední a zadní světla
+ Pohodlné sedačky
+ Velký 12″ přístrojový panel
+ Velký 12″ multimediální displej
+ Hodně místa na zadních sedačkách
+ Dokonalý zvuk díky audiu Focal
+ Nádherný sportovní zvuk vozu
– Zavazadlový prostor by mohl být větší
– Hranaté analogové hodiny na palubní desce

Související články