Nová generace Suzuki Swift pokračuje v dlouho nastolené tradici, která sahá až do 80 let, kdy vyjela první generace Suzuki Swift. Jaká je její aktuálně sedmá generace? Na to se podíváme v našem testu. Radikální proměnou totiž prošel naposledy v roce 2005.
Představujeme vám Suzuki Swift ve výbavě Premium, vybavený mild hybridním pohonem 1.2 Dual Jet Hybrid a manuální převodovkou. Připravte se na recenzi tohoto kompaktního a úsporného vozu, který má velké charisma.
Skoro stejné, ale beztak jiné
Hned na první pohled je karoserie znatelně širší, nižší, ale překvapivě také o něco kratší. Díky tomu nyní Swift působí stabilnějším dojmem. Názor na design je subjektivní, ale nám se líbil, zvláště v této cihlové a metalické barvě. Pochvalu rozhodně zaslouží přední světla, která svítí na tak malé auto, naprosto perfektně.
Světlomety jsou navíc vybaveny denním svícením, které je stylizováno do tvaru písmene „L“. Zadní koncová světla nyní mají tvar písmene „C“, což je další výrazný designový prvek, který vozu dodává na osobitosti. Zajímavostí je, že senzor automatického rozsvícení světel je možná až příliš citlivý a spouští se i při mírném šeru, například v podjezdech. Jedním z nejvýraznějších prvků na přední části vozu je však velká téměř oválná mřížka chladiče.
Dalším zajímavým prvkem přední části vozu je spára, která odděluje masku chladiče od kapoty. Tato linie je precizně zarovnaná s horní hranou světlometů, což vytváří dojem čistoty a harmonie v designu. Kromě změn v designu karoserie se výrobce zaměřil také na rozšíření nabídky barev. Do vzorníku přibyly dvě nové barvy. První z nich je modrá perleťová a druhá žlutá perleťová.
Interiér je dostatečně prostorný
Interiér vozu je navržen tak, aby na první pohled zaujal svou jednoduchostí, funkčností a moderním zpracováním, přičemž hlavní dominantou celé kabiny je bezesporu velký středový dotykový displej infotainmentu, který má úhlopříčku celých 9 palců. Před řidičem se nachází klasické analogové přístroje. Jedním z prvků, který si zaslouží zvláštní pochvalu, je ovládání klimatizace. Na rozdíl od některých jiných moderních automobilů, které přesouvají veškeré ovládání na dotykové displeje, se Suzuki rozhodlo zachovat klasické fyzické ovládací prvky. Samozřejmou součástí výbavy vozu jsou všechny moderní bezpečností systémy, které usnadňují jízdu.
Suzuki Swift je opravdu dobře vybavené auto. Přední sedačky jsou velmi povedené, s dostatečně vysokou hlavovou opěrkou a velmi příjemnou látkou. Na danou velikost vozu je zavazadelník překvapivě prostorný a nabízí dostatek místa pro běžné potřeby každodenního života. Jeho šířka, která činí těsně přes jeden metr, umožňuje pohodlné uložení větších předmětů, jako jsou například kufry, sportovní vybavení nebo nákupy. Jinak zpracování interiéru je sice robustní, ale všude jsou spíše tvrdé plasty. Vzhledem k ceně vozu to je ale pochopitelné.
Motor přišel o jeden válec
Na první pohled by se mohlo zdát, že se nic zásadního nezměnilo – motor má totiž stále stejný objem i výkon jako jeho předchůdce, tedy 1.5 litrů. Ale jednou z nejvýraznějších změn je počet válců. Namísto tradičních čtyř válců, na které jsme byli u tohoto motoru zvyklí, má nyní motor pouze tři válce. Tato změna byla provedena s cílem snížit hmotnost a zlepšit celkovou účinnost pohonné jednotky. Velký důraz byl kladen také na ekologii a snížení emisí.
V rámci měřícího cyklu WLTP došlo ke snížení emisí CO2. Tento pokles je výsledkem nejen optimalizace samotného spalovacího motoru, ale také integrace malého elektromotoru. Tento elektromotor disponuje výkonem 2,3 kW a krouticím momentem 60 Nm. Elektromotor čerpá energii z kompaktní 3Ah baterie, která je dostatečně malá na to, aby nezvyšovala hmotnost vozu, ale zároveň poskytuje dostatek energie pro krátkodobou asistenci.
Jízda za 5 litrů
Dráhy manuálního pětikvaltu jsou dostatečně přesné, tady není co vytknout a navzdory výkonu jen 83 koní je Suzuki Swift poměrně hbité auto, které nemá problém stíhat ani dálniční rychlosti. Perfektní je ovšem spotřeba, která se pohybuje kolem 5 litrů i v Praze. Jedná se o opravdu úsporný vůz. A aby toho nebylo málo, tak se jedná o pohon 4×4! Ano, malé Suzuki Swift je opravdu čtyřkolka. Poznat je to při jízdě, řízení je opravdu svižné i díky nízké hmotnosti a zatáčky si Swift vysloveně užívá.
Hodnocení redakce 98,99%
Nové Suzuki Swift mě opravdu velmi mile překvapilo a musím přiznat, že jsem si tento kompaktní hatchback skutečně oblíbil. Suzuki Swift totiž představuje jednoduchý, a přitom velmi účelný hatchback kompaktních rozměrů, který má rozhodně co nabídnout. Pokud se sháníte po solidním městském autíčku, určitě si jděte nový Swift vyzkoušet. Výhodou je solidní zpracování, skvělá spotřeba, a hlavně pohon všech čtyř kol.
+ Nízká spotřeba
+ Robustní zpracování
+ Prostorný interiér
+ Bohatá výbava v daném segmentu
+ Obratnost a design
– Tvrdší plasty v interiéru
– Zvuky tříválce
– Chybí loketní opěrka
– Jen jeden stupeň výhřevu sedaček