FACESTARAutotestSuperkáry skoro za milion: Elektromobily Peugeot E-308 a E-308 SW jdou do...

Superkáry skoro za milion: Elektromobily Peugeot E-308 a E-308 SW jdou do prodeje

Obě verze karoserie nového Peugeotu 308, hatchback a SW, které byly dosud k dispozici se spalovacími motory nebo jako plug-in hybridy, jsou nyní nabízeny také v mild-hybridní variantě Hybrid 136 e-DCS6.

Již brzy tento model dorazí na český trh i jako 100% elektromobil. Peugeot je tak prvním evropským výrobcem, který nabízí 100% elektrické kombi. Vozy 308 a 308 SW budou poháněny zcela novým elektromotorem o výkonu 115 kW (156 k). Dle úrovně výbavy budou poskytovat dojezd přes 413 km (Dle WLTP). Tato nabídka je odpovědí dokonale přizpůsobenou potřebám zákazníků segmentu C. Jedinečný půvab modelu 308 se snoubí s pro Peugeot typickým potěšením z jízdy, s nejlepší účinností v segmentu a s průměrnou spotřebou 12,5 kWh. Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW budou k dispozici v úrovních výbavy Allure a GT. Pro evropský a světový trh se budou vyrábět ve francouzských Mylhúzách.

ALLURE: Design nových vozů Peugeot E-308 a E-308 SW vychází z DNA značky Peugeot. Prodloužená přední kapota zvýrazňuje siluetu, linie jsou smyslné a ostře vybroušené a uprostřed masky chladiče se vyjímá nový znak značky. Celková optimalizace architektury umožňuje efektivní využití prostoru kabiny, z čehož profituje celá posádka vozu. Přední světelný podpis ve tvaru tesáků rámují světlomety Matrix LED, které stejně jako zadní LED světla ve tvaru tří lvích drápů připomínají příslušnost řady 308 k rodině značky Peugeot.

Pro 100% elektrické verze vozů Peugeot 308 a 308 SW byla speciálně vyvinuta nová 18palcová hliníková kola. Velká péče byla věnována jejich aerodynamické účinnosti, aby se optimalizoval výkon vozu.

foto archiv Peugeot

EXCELLENCE: Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW uvedou na trh zcela nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW (156 k) a s točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Tento elektromotor bude pohánět vůz bez hluku, bez vibrací a bez emisí CO2. Elektrická varianta doplní současnou nabídku modelové řady 308 zahrnující:

  • Benzínový motor PureTech 130 S&S MAN6 nebo EAT8
  • Dieselový motor BlueHDi 130 S&S EAT8
  • Mild-hybrid Hybrid 136 e-DCS6 (nově v nabídce)
  • Plug-in hybrid HYBRID 180 e-EAT8 nebo HYBRID 225 e-EAT8

Redukční převodovka vozů Peugeot E-308 a E-308 SW optimalizuje dojezd při zachování vysoké úrovně výkonu a odezvy specifické pro elektromotory.

foto archiv Peugeot

Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie) s novým chemickým složením, s konečným podílem 80 % niklu – 10 % manganu – 10 % kobaltu. Pracuje při napětí 400 V a umožňuje dojezd až 413 km.

Konstruktéři vozů PEUGEOT E-308 a E-308 SW se zaměřili především na účinnost. Kombinace inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A) umožnila dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie: 12,5 kWh na 100 km, což je mezi 100% elektromobily v segmentu C referenční hodnota.

Kromě toho může řidič v zájmu co nejefektivnějšího řízení spotřeby energie zvolit jízdní režim (ECO, NORMAL a SPORT) a díky režimu BRAKE zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu, aby optimalizoval rekuperaci energie.

foto archiv Peugeot

Součástí standardní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut. To znamená, že na 100 km bezemisní jízdy se vůz dobije za 12 minut.

Nový Peugeot E-308 a E-308 SW je z technologického hlediska vybaven nejnovější generací asistenčních systémů řízení pro pohodlnou a bezpečnou jízdu. Patří mezi ně zejména:

  • adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go,
  • sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů),
  • Rear Traffic Alert, který upozorňuje na nebezpečí při couvání.

EMOCE: Nový Peugeot E-308 a E-308 SW disponuje nejnovější generací kabiny Peugeot i-Cockpit®, kterou na první pohled poznáte podle těchto prvků:

  • kompaktní vyhřívaný volant s výbornou ovladatelností pro potěšení z jízdy,
  • 3D digitální plně konfigurovatelný přístrojový štít,
  • centrální desetipalcový dotykový displej.

Důraz je kladen na zpracování kabiny s plně konfigurovatelnými virtuálními ovladači i-toggles a na konektivitu zahrnující nejnovější technologii i-Connect® Advanced, což je systém infotainmentu, díky němuž je řízení a cestování intuitivnější a příjemnější.

V nabídce je celá řada služeb, které zákazníkům usnadňují každodenní život, například aplikace MyPeugeot® umožňující komunikovat s vozidlem a naprogramovat nabíjení nebo na dálku přednastavit teplotu ve voze.

Související články