Shoďte kila. 38 rad k nezaplacení, která vám k tomu pomohou

Young woman exercising with weights

Chcete zhubnout, pracujete na sobě, ale kila prostě dolů nejdou? Pokud se chcete zbavit tuku po vánočních svátcích, začněte tím, že své tělo zbavíte všech nečistot a dodáte mu vitalitu. To ale neznamená, že zhubnout nezvládnete! Víme, co musíte dělat jinak!

1. Hned po probuzení se napijte vody s citrónem. Tento ranní rituál vám pomůže rychle se hydratovat a vyčistit zažívací trakt. Vitamin C pomůže nejen vašemu metabolismu, ale také posílí imunitu.

2. Dbejte na přísun vlákniny. Uvidíte, že se budete cítit lépe a pocítíte, že se váš metabolismus zlepšuje.

3. Jezte více bílkovin. Strava bohatá na bílkoviny vám také pomůže. Samozřejmě nic se nemá přehánět, ale dlouohdobý nedostatek bílkovin rozhodně neprospěje.

4. Jezte často. Pokud chcete snížit příjem kalorií a tělesnou hmotnost, snažte se jíst častěji, ale ne do úplného nasycení. Tak budete vašemu metabolismu dodávat neustálé palivo a budete mít také dost energie.

5. Dopřejte si kvalitnější spánek. Čím dřív jdete spát, tím lépe se vyspíte. Není ovšem dobré spát víc, než potřebujete. Dobrý spánek vám s metabolismem pomůže zcela bez námahy.

6. Posilujte svaly. Silné svaly jsou zaručenou cestou k rychlejšímu metabolismu. Budete spalovat tuky i během spánku a zbavíte se všech přebytečných tukových zásob, které se vám v těle nashromáždily.

7. Jezte nejprve to, co pomáhá zrychlit metabolismus. Když si zaplníte žaludek takovými potravinami, nebudete potřebovat jíst to, co vám nepomůže, nebo naopak uškodí.

8. Méně se stresujte. Čím více se stresujete, tím pomalejší bude váš metabolismus a tím spíše také budete jíst vydatná jídla. Snažte se každý den relaxovat a dobíjet potřebnou energii.

9. Zvyšte příjem omega-3 mastných kyselin. V jídelníčku pro zlepšení metabolismu zaujímají důležité místo. S jejich pomocí uvidíte výsledky mnohem dříve. Jejich skvělým zdrojem je losos, který vám také zajistí dostatek bílkovin a minerálů důležitých pro zdraví.

10. Monitorujte hladinu cukru v krvi. I když netrpíte cukrovkou, měli byste krevní cukr sledovat a dělat vše pro to, aby jeho hladina byla vyrovnaná. Kombinujte bílkoviny s vhodnými uhlovodany, abyste se vyhnuli prudkým vzestupům hladiny cukru.

11. Nezapomínejte na snídaně. Snídaně jsou často zmiňovány jako nejdůležitější jídlo dne. Skvěle ráno nastartují váš metabolismus. Nemusíte toho sníst moc, stačí zakousnout něco malého.

12. Konzumujte potraviny v bio kvalitě. Tělo by mělo fungovat jako dobře promazaný stroj. Metabolismus nepoběží na plné obrátky, když bude zanesen pesticidy. Konzumujte čisté potraviny, vaše tělo pak bude také čisté a metabolismus bude fungovat dobře.

13. Používejte zdravější tuky. Zdravé tuky, jako je olivový či kokosový olej váš metabolismus nezpomalí. Rozhodně se vyhýbejte hydrogenovaným tukům.

14. Zvyšte non-pohybové aktivity termogeneze (NEAT). Jedná se o běžné denní aktivity, které budou váš metabolismus neustále povzbuzovat. Věnujte se například úklidu a dalším domácím pracím.

15. Přijímejte dostatek vitaminů a minerálů. Metabolismus nedostatkem těchto důležitých látek trpí. Minerály, jako je zinek, železo a chrom jsou nepostradatelné – proto je třeba jíst velké množství ovoce a zeleniny.

16. Cvičte v krátkých intervalech s vysokou intenzitou. Takové cvičení pomůže metabolismu daleko více než dlouhé, avšak méně intenzivní cvičení. Budte spalovat tuky ještě několik hodin poté, co jste docvičili.

17. Naučte se jógové pozice. Chvíle v jógových pozicích možná nevypadají jako velká aktivita, ale ke zlepšení metabolismu rozhodně pomůžou. Setrvávejte denně v jógových pozicích a brzy uvidíte výsledky.

18. Pijte zelený čaj. Obsahuje katechiny, které metabolismus zrychlují, a také antioxidanty, prospěšné našemu organismu. Metabolismu pomáhá i kofein, který je v něm též obsažen.

19. Dopřejte si pohyb i večer. Procházka nebo lehké cvičení po večeři mobilizuje metabolismus, takže pracuje i v noci během spánku. Mezi pohybem a spánkem musí však být několikahodinová pauza.

20. Jezte luštěniny. Pomůžou vám vyrovnat hladinu krevního cukru a jsou skvělým zdrojem bílkovin, vlákniny a minerálů. S pomalým metabolismem dokážou divy.

21. Vystavujte se slunečnímu světlu. Nejen, že se vám zvýší hladina vitaminu D, který je také pro metabolismus důležitý, ale budete také lépe usínat, protože se večer vyplaví potřebné hormony.

22. Plánujte si svačiny. Připravujte si je dopředu, abyste se vyhnuli příliš dlouhým pauzám mezi jídly, a také vám to pomůže minimalizovat riziko, že se zaplníte něčím nezdravým, protože budete mít hlad.

23. Užívejte jablečný ocet. Přidávejte si ho pár kapek do vody a pomůže vám zlepšit zažívání. Je však třeba, aby to byl kvalitní, nefiltrovaný ocet v bio kvalitě.

24. Postupně detoxikujte tělo. Zbavte se špatných látek a přijímejte ty prospěšné. Jakmile se tělo zbaví nečistot, bude vědět, co má dělat.

25. Dejte si k svačině mandle. Mandle jsou chutná svačinka a dodají tělu potřebné minerály, bílkoviny a vlákninu.

26. Jezte kořeněná jídla. Kapsaicin, který je obsažen v cayenském pepři a chilli papričkách má na metabolismus přímý vliv.

27. Ráno si zacvičte. Tělo pak bude celý den tuky spalovat, ne ukládat. Cvičte nejpozději před desátou hodinou.

28. Začněte grapefruitem. Když si ráno jako první jídlo dopřejete grapefruit, pomůže vám to skvěle zrychlit metabolismus a spalovat tuky. Jezte jej samozřejmě bez cukru. Pokud si jej potřebujete přisladit, zkuste trošku kvalitního medu.

29. Smějte se! Smích prodlužuje život a zlepšuje metabolismus. Čím více se smějete, tím budete zdravější.

30. Užívejte med se skořicí. Kombinace medu a skořice má na zažívání překvapivé účinky. Přidejte si obě přísady do čaje a pijte jej vždy ve stejnou dobu.

31. Odšťavňujte. Šťáva z čerstvého ovoce a zeleniny je také skvělým palivem pro váš metabolismus. Navíc vaše tělo doslova zaplaví živinami, které si tělo každý den žádá.

32. Pijte hodně vody. Za pomalý metabolismus často může dehydratace. Pijte každý den hodně vody a všechny vaše orgány budou mít vše, co k správnému fungování potřebují.

33. Užívejte zázvor. Zázvor tělo čistí, což vede také k lepšímu zažívání. Můžete si jej strouhat do jídla i nápojů, nebo používat sušený.

34. Vyzkoušejte doplňky stravy s mořskou řasou zvanou kelp. Ta je výborným přírodním zdrojem jódu, který je nezbytný pro správnou funkci štítné žlázy. Mít v pořádku štítnou žlázu je také důležitým krokem pro zlepšení metabolismu.

35. Jezte hovězí maso z volně pasených krav. Obsahuje více nenasycené mastné kyseliny CLA, která pomáhá spalovat tuky.

36. Dopřávejte si masáže. Uvolní se vám v těle blokovaná energie. Čím hlubší masáž je, tím víc nahromaděné negativní energie se uvolní a váš metabolismus bude fungovat lépe.

37. Užívejte L-arginin. Tato důležitá aminokyselina vám pomůže vybudovat zdravé svaly, a ty pomůžou k lepšímu metabolismu.

38. Vyzkoušejte akupunkturu. Akupunkturista se zaměří na body na vašem těle, které jsou sopjeny s meetabolismem, a pomůže vám jej zlepšit.