FACESTARAutotestRenault Megane E-Tech 160 R.S. Line: Silný talentovaný hráč s novou tváří

Renault Megane E-Tech 160 R.S. Line: Silný talentovaný hráč s novou tváří

Modelová řada Megane, konkrétně Renault Megane TCe 160 EDC R.S. Line kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.3 TCe naladěný na 117 kW (159 k) se sedmistupňovou převodovkou EDC a sportovně laděnou výbavou R.S. Line. Jaké další vychytávky tento černý kůň, který mne osobně překvapil, v sobě ukrývá odhalím v týdenním testování.

Nebojím se to říct Renault Megane byl vždy silným a především talentovaným hráčem ve třídě kompaktních vozů. Navíc po faceliftu je to fešák v každém detailu.

Atraktivní sporťák

Atraktivitu umocňuje výbava R.S. Line s efektními chromovanými logy na karoserii, nádhernými sportovními sedadly a poměrně slušně zpracovaným zadním difuzorem se slepým výfukem na jedné a na druhé straně. Zadní světlomety na černévynikají a jakmile se rozsvítí téměř jednolitá červená linie, nejednomu kolemjdoucímu zaplesá srdce. Zkrátka sport je hra. 

Renault uvádí na trh plug-in hybridy, které prezentuje jako dynamická a efektivní vozidla. Plug-in hybridy jsou zpravidla účinnější než ostatní automobily se spalovacím motorem, ale pouze v případě, že jsou poctivě nabíjeny. Důležité je, aby vůz dokázal dobře využít energii z baterie.

Hatchbacku sluší také příplatková 18″ kola v designu Magny Cours a luxusní černý metalický lak étoilé jsou pro mne dokonalým propracovaným spojením. Pod kapotou vozu se nachází atmosféricky plněný benzinový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 91 koní, který považuji za jeden z nejlepších benzinových agregátů současnosti. Příjemně reaguje, má velmi silné střední pásmo, je technicky i technologicky vybaven tak, aby vydržel delší dobu používání a navíc je úsporný. 

Jízdní režimy

Když je baterie plně nabitá, vůz se po nastartování automaticky přepne do režimu Pure, tj. čistě elektrické jízdy. Testovaný model Renault Megane Grandtour E-TECH má k dispozici tři jízdní režimy: již zmíněný Pure, Sport a MySense. Poslední dva jsem si osobně vyzkoušel na německé dálnici, kde zatím platí neomezená rychlost.   

Pokud se nechcete starat, je nejlepší variantou MySense režim. Vůz se pak sám rozhodne, jak bude využívat elektrický a spalovací motor. Při vyšších rychlostech se přirozeně přepne na spalovací motor a ve městě opět spustí elektrický pohon. V tomto režimu je k dispozici také funkce eSave, která šetří energii baterie pro pozdější použití. Nejenže však energii uchovává, ale také ji pomáhá spalovacímu motoru vyrábět. 

Osobně chválím velmi přehledné a navíc funkčně jednoduché. Jako řidič si nemusíte lámat hlavu s různými nastaveními. V mnoha případech je systém dostatečně inteligentní, aby zvolil nejlepší možný režim s ohledem na efektivitu. 

Design hráče

Do redakčního testu jsem dostal Renault Megane Grandtour E-TECH v příplatkové černé barvě étoilé, která vypadá opravdu luxusně. Elegantní kombi se drží svých linií a v podstatě ničím nepřekvapí. Níže posazená příď ještě více upozorňuje na přední masku chladiče, která má stejně jako na většině karoserie výrazně zaoblený tvar. 

V interiéru je dostatek místa, a to i vzadu. Před řidičem je digitální kokpit s příjemnou a moderní grafikou. Vůz zobrazuje velmi důležité parametry, jako je zbývající dojezd, spotřeba v kWh a litrech a průměrná rychlost spolu s ujetou vzdáleností přímo v kokpitu.

Na sportovní dojem se hraje i v interiéru výrazně tvarovaná sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a čalouněná především alcantarou. Sedačky ve skutečnosti poskytují velice příjemnou kombinaci opory a komfortu, jsou prostě tak akorát. Navíc dovolují usadit se docela nízko. Sportovní atmosféru vytváří specifické červené a bílé prošívání či volant R.S. Line potažený kůží Nappa s červeným prošíváním, který hezky padne do rukou.

Uprostřed palubní desky je vertikálně umístěný dotykový displej o velikosti 9,3 palců. Na ten je radost pohledět, je přehledný a viditelný ze všech úhlů dokonce i ze zadní časti vozu. Reakce na dotek mají rychlou odezvu, stejně tak zadávání adresy do navigace nebo například nastavování klimatizace.

Asistenti na dotyk

Renault Megane Grandtour E-TECH v sobě ukrývá řadu jízdních asistentů, jako například adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů nebo nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Pokud si však přejete aktivní zásah do řízení při vyjetí z jízdního pruhu, je tato funkce spolu s mnoha dalšími zahrnuta v paketu Easy Pilot. To všechno jsou velmi cenní pomocníci, ale nebyli součástí testovaného vozu.

Renault do testované verze přidal zimní paket, který se skládá z vyhřívaného volantu a předních sedadel, větší displej, lepší zvuk s osmi reproduktory, zadní parkovací kameru a head-up displej před řidičem.

Vůz byl doplněn o přední, zadní a boční parkovací senzory, systém sledování mrtvého úhlu a systém upozornění na protijedoucí vozidlo při couvání. Systém rozpoznávání dopravních značek s upozornění na omezení rychlosti, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, detekce únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, dešťový a světelný senzor, denní světla Edge Light LED, tónovaná zadní okna, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a automatické přepínání dálkových světel. Volitelná výbava je bohatá a je opravdu z čeho vybírat.

Nesmím zapomenout na prostor mezi řidičem a spolujezdcem, kde se nachází automatická řadicí páka. Odkládací prostor pro nápoje a jiné drobnosti uchováte pomocí roletky, parkovací brzda je elektrická. Nic nepřekáží tomu, abyste si odložili ruku na spolujezdcovu nohu. Kolem páky se nachází minimální množství lesklého plastu, do kterého jsou viditelně zakomponována osvětlená písmena jízdních režimů.

Decentní úzké proužky lesklého materiálu zdobí ještě samotnou hlavici páky. A v neposlední řadě, se kolem tohoto prostředí rozpíná pruh chromové lišty, kterou zdobí název E-Tech.

Testování vozu Renault Megane Grandtour E-TECH jsem si užil na maximum. Je to rodinný, ale přesto zábavný vůz, který vám umožní jezdit na místní úrovni bez emisí. Řízení je přesné a vůz sedí dobře i při vyšších rychlostech jak v zatáčkách, tak na nerovnostech. 

Hodnocení:

+ sportovní design
+ prostorný kufr
+ pohodlné sezení
+ komfortní jízdní vlastnosti
+ nízká spotřeba při jízdě na elektřinu
 
– menší nádrž na palivo

 

Související články