Renault rozšířil rodinu užitkových vozů a přidal již třetí generaci modelu Kangoo Van elektrický pohon. Nové je také inovativní řešení nákladového prostoru a přístup k němu. Do týdenního testování jsme dostali Renault Kangoo Van E-TECH 100% ELEKTRICKÝ EV 45 22kW.
Na rozdíl od konkurence, které se snaží vozy s čistě elektrickým pohonem nabízet především v segmentech SUV a větších vozů, Renault má eso v rukávu a tím jsou elektromobily v menších velikostech i v segmentu užitkových vozů. Zajímalo nás, zda je tento typ vozů nejvhodnější k využití bateriového elektrického pohonu. Malé dodávky se stále častěji objevují ve městech u různých rozvážkových služeb nebo s nimi dopravují řemeslníci materiál či nářadí.
Jak už to tak bývá, Renault Kangoo mezigeneračně narostl. První generace začínala na úrovni čtyř metrů, druhá generace standardní délky dosahovala 4,2 metru a současný model měří na délku 4 488 mm. Šířka vozidla je 1 859 mm, výška 1 801 mm a rozvor dosahuje hodnoty 2 716 mm.
Absence B sloupku
Zajímavostí tohoto modelu Kangoo Van je absence B-sloupku pro větší nakládací prostor o objemu 3,3 m3 i z boční strany, kde se pohodlně dostanete širokým prostorem 1 446 mm. Dozajista to mají na svědomí zejména požadavky na pevnost konstrukce karoserie a bezpečnost pasažérů. Praktické zadní boční posuvné dveře jsou však přítomny i zde. To ale zdaleka není všechno co tento vůz nabízí. V případě, že pojedete sami můžete využít polovinu mříže po sklopení sedačky spolujezdce na podlahu, nejen že ochráníte posádku od nákladu ale dostanete další prostor přepravovat v autě předměty o délce přes tři metry. Samotná manipulace otevirání mříže je snadná, jako běžné otevírání dveří.
Kufr je velmi dobře přístupný i osvětlený, námi testovaný model měl navíc v nákladovém prostoru dřevěné obložení za příplatek. Lehce se ale poškrábe, je potřeba být hodně opatrný aby nedošlo k mechanickému poškodí. Z auta, které bylo stvořeno primárně za praktickým účelem, činí kombinace šedé barvy Highlind a chromových doplňků, je opravdu velmi elegantní užitkové auto. Svůj podíl na tom určitě mají i 17palcové leštěné disky z lehkých slitin.
Dostatečný úložný prostor
Stejně jako je velký nákladový prostor tak i v interiéru vozu najdete dostatek místa. Ten je v případě současné generace Kangoo citelně rozlehlý zejména do šířky a výšky. Při jízdě se navíc do vozu přenáší jen minimum ruchů. V tomto případě konstruktéři dbali na vysokou úroveň izolace. Největší radost nám udělala velmi pohodlná pozice za volantem potažený kůží a solidní ergonomie. Klasická zadní parkovací kamera je skvělá. Její obraz se, pro změnu, promítal na centrální displej. Obraz je ostrý a přesným rozlišením.
Skvělý je uživatelsky přístupný dotykový infotainment multimediální systém Easy Link s 8″ displejem a především obrovské množství odkládacích míst a schránek na palubní desce, uvnitř palubní desky, ve středové konzoli na středovém panelu, pod stropem i v kapsách u dveří, stejně tak i dostatek USB portů. Zajímavým doplňkem je úložný prostor nad přístrojovým štítem u řidiče. Jedním slovem dokonalý vůz.
Zajímavostí také je, že tento elektromobil startujete klasickým výklopným klíčem ne tlačítkem, jak bychom od elektroauta očekávali. Za nás je určitě praktičtější a jednodušší. Chválíme a jsme rádi za otočné ovladače automatické dvouzónové klimatizace, jsou velmi pěkné a dobře se s nimi pracuje.
Wideview zpětné zrcátko
Musíme rovněž vyzvednout přítomnost bezdrátového spojení přes Android Auto, které není samozřejmostí ani v některých dražších osobních autech. Námi testovaný vůz byl vybaven rozsáhlým balíčkem asistenčních systémů. Velice dobře fungoval adaptivní tempomat s funkcí stop&go, který řidiči ocení zejména v kolonách. Asistent vedení v jízdních pruzích je také plně použitelný, systémy zde pracují promyšleně a bez vzniku rizikových situací, jako je čtení dopravních značek nebo upozornění na únavu řidiče. Oceňujeme i zpětné zrcátko Wideview pro hlídání mrtvého úhlu. Kangoo má neustále aktivní zpětnou kameru na střeše takže máte neustále přehled o dění za vozidlem. Kangoo nás v rámci testování vždy spolehlivě upozorňoval na každé vozidlo nacházející se v mrtvém úhlu.
Elektromotor
Pohon vozu řídí elektromotor s maximálním výkonem 90 kW. Jelikož se jedná o vozidlo vycházející ze spalováku, motor je umístěn vpředu a pohání kola přední nápravy. Baterie má kapacitu 45 kWh, což v praxi znamená dojezd 300 kilometrů za příznivých podmínek. Při jízdě po městě jsme se dostali na hodnoty spotřeby mezi 12-15 kWh na sto kilometrů, na vedlejších silnicích 14-16, v případě dálnice už byla spotřeba vyšší a to 23 kWh. Například pro rozvoz materiálu po městě nebo mi město je vůz přímo ideální. Tiché, ekologické, prostorné, se snadným nastupováním a nízkými provozními náklady.
Menší baterie také znamená nižší hmotnost a nižší pořizovací cenu i kratší nabíjecí časy. Kangoo E-Tech umí nabíjet výkonem až 22 kW na AC nabíječce, případně 80 kW na DC rychlonabíječce z 15 na 80 %u za pouhých 38 minut. Z nabíječky se střídavým proudem auto z 15 na 80 procent nabijete z domácího wall-boxu (7,4 kW) za cca 5 hodin. To nejsou špatné hodnoty. Praktické také je umístění nabíjecího konektoru zepředu pod výklopným logem v přední masce.
Hodnocení: 98,9 %
Jednou větou říkáme, že s elektrickým Renaultem Kangoo se jezdí velmi dobře. Odpružení je dimenzováno tak, že není zásadní rozdíl, pokud stejnou nerovnost přejíždíte s nákladem nebo bez něho. Auto neodskakuje a ani se přehnaně nehoupe. Interiér vozu v přední i zadní části je slušně nadimenzován a poslouží každému. Kangoo Van je nejen prostorné, ale hlavně praktické auto vybavené šikovnými vychytávkami, které zásadně ulehčí život.
+ Přístup do nákladového prostoru
+ Příjemná a pohodlná sedadla
+ Wideview zpětné zrcátko
+ Velké množství odkladacích ploch
– Maximání dojezd