Renault Kangoo: Nově elektrický s dojezdem až 300 km na jedno nabití

foto archiv Renault

Renault představuje již druhou generaci elektrické verze své kompaktní integrované dodávky Kangoo. Elektrické Kangoo od svého uvedení na trh na konci roku 2011 okouzlilo asi 70 000 firemních zákazníků a představuje každý pátý prodaný užitkový elektromobil v Evropě. Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický, který bude představen široké veřejnosti 16. listopadu na autosalonu Solutrans v Lyonu, je připraven převzít otěže.

Dojezd 300 km v cyklu WLTPi

Díky nové lithium-iontové baterii o využitelné kapacitě 45 kWh nabízí nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický dojezd až 300 km v cyklu WLTPi. Uživatelé tak mohou bezpečně absolvovat celý svůj pracovní den bez obav o dojezd, a to za velmi příznivých nákladů. Baterie, která je umístěna pod podlahou vozidla, nijak nezasahuje do nákladového prostoru a nesnižuje jeho kapacitu. 

6 jízdních režimů

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický je vybaven motorem o výkonu 90 kW a okamžitě dostupném točivém momentu 245 Nm, pro plynulý a uklidňující jízdní zážitek za všech okolností. Režim Eco omezující výkon a maximální rychlost vozidla optimalizuje dojezd a je vhodný zejména v případě převozu lehčích nákladů.

Řidič si také může vybrat mezi třemi způsoby rekuperace brzdné energie:

– Sailing (režim B1): režim s omezenou regenerací, vhodný pro řízení na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla.

– Drive (B2): střední regenerativní režim pro univerzální využití se stejným pocitem jako při využití pedálu ve vozidle se spalovacím motorem.

– Brake (B3): maximální regenerativní režim pro využití v zácpách a na horách.

U nového Kangoo Van E-Tech elektrický je klasické hydraulické brzdění doplněno o systém ARB (adaptivní regenerativní brzdění), který maximalizuje množství rekuperované energie nezávisle na zvoleném režimu.

Jednotlivé kombinace jízdních režimů a způsobů rekuperace brzdné energie nabízejí řidiči 6 jízdních módů s cílem optimalizovat pohodlí a dojezd podle způsobu využití vozidla a podmínek provozu.

Informace o zvoleném jízdním režimu, řízení toků energie a o asistenčních systémech jsou soustředěny na plně přizpůsobitelném digitálním 10palcovém displeji, který je k dispozici za příplatek.

30 minut a dojezd 170 km

Pro dobíjení baterie nabízí nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický možnost vybrat si z 3 typů nabíjecích zařízení. Standardně je vybaven třífázovou 11 kW nabíječkou Chameleon, vhodnou pro všechny typy domácího nabíjení. Za příplatek je k dispozici 22 kW nabíječka Chameleon pro rychlé nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích a také 80 kW nabíječka pro rychlé nabíjení na stejnosměrný proud, umožňující dosáhnout dojezdu 170 km (cyklus WLPT) za 30 minut. Vozy vybavené 22kW a 80kW dobíjecími systémy mají baterii vybavenou systémem vodního chlazení.

IVOTY Renault Kangoo E-Tech at Mortefontaine, France on october 14th 2021 – Photo Greg / DPPI

Baterii nového Kangoo Van E-Ttech elektrický lze dobít z 15 % na 100 % za 3 h 50 při použití wallboxu o výkonu 11kW, na Wallboxu 7,4 kW pak za méně než 6 hodin.

Z důvodu zaručení lepšího dojezdu v průběhu všech ročních období je nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický vybaven klimatizací s tepelným čerpadlem. V případě jeho spojení s 22 kW nabíječkou umožňuje rekuperovat teplo z venkovního vzduchu pro vyhřívání interiéru vozidla bez využití elektrického odporového článku spotřebovávajícího energii. Výkon tepelného čerpadla je optimální v rozmezí -15 °C až +15 °C venkovní teploty, což odpovídá rozmezí teplot v chladných obdobích ve většině evropských zemí.

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický také nabízí za příplatek vyhřívané čelní sklo, sedadla a volant.

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický nabízí inovace, vybavení a veškeré pohodlí nového Kangoo Van se spalovacím motorem. Jedná se o vynalézavé „Open Sesame by Renault“ nabízející nejlepší boční vstup na trhu v délce 1,45 m, inovativní vnitřní střešní nosič „Easy Inside Rack“ nebo multimediální systém Easy Link s 8“ displejem.

Z praktických prvků pro každodenní život s vozem pak lze jmenovat handsfree kartu, automatickou ruční brzdu, 3 sedadla vepředu se sklopným prostředním opěradlem tvořícím mobilní kancelář a přibližně 60 litrů úložných prostor v kabině, mezi než patří i výsuvná přihrádka „Easy Life“. Stejně tak jsou k dispozici moderní asistenty řízení poslední generace, jako je adaptativní tempomat s funkcí zastavení a systém Easy Pilot, první krok k autonomnímu řízení.

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický má také stejné praktické vlastnosti jako jeho dvojče se spalovacím motorem, tedy až 3,9 m3 nákladového prostoru (4,9 m3 v prodloužené verzi, která bude k dispozici v druhé polovině roku 2022), 600 kg užitečného zatížení (800 kg u prodloužené verze) a může utáhnout přívěs o hmotnosti 1 500 kg.