Je pohledný, pohodlný slušně vybavený a jeho ergonomie se skvěle povedla. Takovými superlativy můžeme označit Francouze s označením Austral TCe 140.
Tento pohledný fešák stojí na největší podvozkové platformě CMF-CD a nabízí délku čtyři a půl metru. Již na první pohled je jasné o jaký automobil jde. Přední částí dominuje typický světelný piktogram s fajfakami v náraznících a maska chladiče s velkým 2D logem značky v barvě Ice Black, kterou přetíná v horní části vodorovná chromovaná linka. Stejně tak vzadu jsou dlouhé světlomety ve tvaru „C“, mezi nimiž je opět jeví logo Austral.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3495-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3491-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3506-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3499-1-1024x768.webp)
Prolisy nad blatníky zvýrazňují mohutnost auta, kontrast mezi černou a šedou barvou poměrně úspěšně maskuje skutečné proporce. Austral tak působí zejména vzadu o něco větší, než ve skutečnosti je. Námi testované auto obulo devatenáctky kola s označením 205/55 R19. Na první pohled jsou úzké, přesto vysoké. To se v závěru pozitivně projevilo nejen na spotřebě paliva ale i na celém komfortu jízdy díky vyššímu profilu.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3497-1-1024x768.webp)
Na vyšších otáčkách
Renault Austral TCe 140 vůbec nejede zle a to díky zážehovému přeplňovanému čtyřválci 1,3 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Z technických údajů vyplývá, že zrychlí na 100 za 10,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 175 km/h. Pružnost motoru je dostatečná, ale potřebuje vyšší otáčky. Maximální točivý moment je k dispozici od 1750 ot./min. Díky šestupňové manuální převodovce si ovšem motor můžete držet v jakýchkoliv otáčkách chcete.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3540-1-1024x768.webp)
Jízda v Australu je opravdu pohodlná. Nerovnosti tlumí dobře, do kabiny se nedostávají žádné nepříjemné zvuky a náklony karoserie nejsou velké. Stabilita auta je naprosto bezproblémová.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3616-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3618-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3563-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3561-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3553-1-1024x768.webp)
Moderní čistý interiér
Dominantou celého interiéru vozu je na výšku orientovaný 12“ displej infotainmentu se systémem OpenR link od Googlu. Díky tomu obsahuje vestavěné Google mapy, ale i vyhledávač nebo hlasové ovládání, které z naší zkušenosti funguje naprosto spolehlivě. Vše je jak má být, rychlé, stabilní a má povedenou grafiku. Displej 12,3“ přístrojového štítu nabízí několik šablon zobrazení je na tom stejně, přehledný a grafické zpracování je na nejlepší úrovni.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3614-1-1024x768.webp)
Velký upgrade představuje nový interiér s unikátní architekturou palubní desky. Ta do značné míry vychází z Renaultu Megane E-Tech, ovšem v tomto případě s lepší oporou pro pravou nohu řidiče. Osvětlení je 100% LED a je rozptýleno prostřednictvím světelných pásů na přístrojové desce a výplních dveří. Líbí se nám čtveřice tlačítek vlevo od volantu, kde se snadno vypíná hlídání jízdních pruhů a seřizuje jas podsvícení. Také volant přitáhnete blízko.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3532-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3511-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3502-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3501-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3509-1-1024x768.webp)
„Duch Alpine“ charakterizují znaky, jako je prošívání nebo loga na hlavových opěrkách. Zajímavý a výrazný design Australu, to jen podtrhuje. Nechybějí zde přední a zadní parkovací senzory a zadní parkovací kamera. Sezení je pohodlné a můžete si nastavit i sklon opěradla.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3536-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3529-1-768x1024.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3524-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3523-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3521-1-1024x768.webp)
Můžeme potvdit, že se jedná o rodinné auto. Druhou řadu sedadel posunete nezávisle až o 16 centimetrů. Díky tomu se tak může zvětšit zavazadlový prostor. Sedadla snadno sklopíte na dvě části, buď 2/3 nebo 1/3. Zavazadlový prostor nabídne v případě verze mildhybrid s pevným zadním sedadlem 500 litrů objemu. S posuvnou lavicí je to až 575 litrů a po sklopení všech sedadel objem dosahuje až 1525 litrů.
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3505-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3503-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3608-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3508-1-1024x768.webp)
![](https://www.facestar.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_3619-1-1024x768.webp)
Hodnocení
Nový Austral potěší designem, moderní kabinou, slušnou variabilitou a sympaticky naladěným podvozkem. Slušně zapadá do současné nabídky Renaultu i do dnešní, čím dál víc digitalizované doby.
Plusy
+ Velká základní výbava
+ Slušivý a kvalitní interiér
+ Moderní vzhled automobilu
Mínusy
– Schod v zavazadlovém prostoru