FACESTARAutotestRenault Austral TCe 140: Slušně namakaný s nádechem luxusu a volnosti ukazuje...

Renault Austral TCe 140: Slušně namakaný s nádechem luxusu a volnosti ukazuje svou tvář

Je pohledný, pohodlný slušně vybavený a jeho ergonomie se skvěle povedla. Takovými superlativy můžeme označit Francouze s označením Austral TCe 140.

Tento pohledný fešák stojí na největší podvozkové platformě CMF-CD a nabízí délku čtyři a půl metru. Již na první pohled je jasné o jaký automobil jde. Přední částí dominuje typický světelný piktogram s fajfakami v náraznících a maska chladiče s velkým 2D logem značky v barvě Ice Black, kterou přetíná v horní části vodorovná chromovaná linka. Stejně tak vzadu jsou dlouhé světlomety ve tvaru „C“, mezi nimiž je opět jeví logo Austral.

Prolisy nad blatníky zvýrazňují mohutnost auta, kontrast mezi černou a šedou barvou poměrně úspěšně maskuje skutečné proporce. Austral tak působí zejména vzadu o něco větší, než ve skutečnosti je. Námi testované auto obulo devatenáctky kola s označením 205/55 R19. Na první pohled jsou úzké, přesto vysoké. To se v závěru pozitivně projevilo nejen na spotřebě paliva ale i na celém komfortu jízdy díky vyššímu profilu.

Na vyšších otáčkách

Renault Austral TCe 140 vůbec nejede zle a to díky zážehovému přeplňovanému čtyřválci 1,3 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Z technických údajů vyplývá, že zrychlí na 100 za 10,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 175 km/h. Pružnost motoru je dostatečná, ale potřebuje vyšší otáčky. Maximální točivý moment je k dispozici od 1750 ot./min. Díky šestupňové manuální převodovce si ovšem motor můžete držet v jakýchkoliv otáčkách chcete.

Jízda v Australu je opravdu pohodlná. Nerovnosti tlumí dobře, do kabiny se nedostávají žádné nepříjemné zvuky a náklony karoserie nejsou velké. Stabilita auta je naprosto bezproblémová.

Moderní čistý interiér

Dominantou celého interiéru vozu je na výšku orientovaný 12“ displej infotainmentu se systémem OpenR link od Googlu. Díky tomu obsahuje vestavěné Google mapy, ale i vyhledávač nebo hlasové ovládání, které z naší zkušenosti funguje naprosto spolehlivě. Vše je jak má být, rychlé, stabilní a má povedenou grafiku. Displej 12,3“ přístrojového štítu nabízí několik šablon zobrazení je na tom stejně, přehledný a grafické zpracování je na nejlepší úrovni.

archiv redakce facestar

Velký upgrade představuje nový interiér s unikátní architekturou palubní desky. Ta do značné míry vychází z Renaultu Megane E-Tech, ovšem v tomto případě s lepší oporou pro pravou nohu řidiče. Osvětlení je 100% LED a je rozptýleno prostřednictvím světelných pásů na přístrojové desce a výplních dveří. Líbí se nám čtveřice tlačítek vlevo od volantu, kde se snadno vypíná hlídání jízdních pruhů a seřizuje jas podsvícení. Také volant přitáhnete blízko.

„Duch Alpine“ charakterizují znaky, jako je prošívání nebo loga na hlavových opěrkách. Zajímavý a výrazný design Australu, to jen podtrhuje. Nechybějí zde přední a zadní parkovací senzory a zadní parkovací kamera. Sezení je pohodlné a můžete si nastavit i sklon opěradla.

Můžeme potvdit, že se jedná o rodinné auto. Druhou řadu sedadel posunete nezávisle až o 16 centimetrů. Díky tomu se tak může zvětšit zavazadlový prostor. Sedadla snadno sklopíte na dvě části, buď 2/3 nebo 1/3. Zavazadlový prostor nabídne v případě verze mildhybrid s pevným zadním sedadlem 500 litrů objemu. S posuvnou lavicí je to až 575 litrů a po sklopení všech sedadel objem dosahuje až 1525 litrů.

archiv redakce facestar

Hodnocení

Nový Austral potěší designem, moderní kabinou, slušnou variabilitou a sympaticky naladěným podvozkem. Slušně zapadá do současné nabídky Renaultu i do dnešní, čím dál víc digitalizované doby.

Plusy

+ Velká základní výbava

+ Slušivý a kvalitní interiér

+ Moderní vzhled automobilu

Mínusy

– Schod v zavazadlovém prostoru

Související články