FACESTARAutotestRenault Austral E-Tech Full hybrid: Král silnic se toho nebojí, jezdí za...

Renault Austral E-Tech Full hybrid: Král silnic se toho nebojí, jezdí za pět na sto a miluje rodinu!

Renault Austral dokonale zapadne do segmentu C SUV, které patří dnes k nejpopulárnějším a do kterého se zamilujete na první pohled už od první jízdy. Je to vidět i na cestách. Do našeho týdenního testu jsme dostali to nejlepší co může nabídnout Austral E-Tech full hybrid 200!

Jední slovem nádhera. Renaultu se design Australu náramně povedl. Vypadá moderně, ale zároveň má šanci zaujmout i ty, kteří jsou spíše konzervativní. Široká přední maska, na kterou navazují maticová LED světla vypadá perfektně a šedá barva schiste stejně tak i černá střecha étoilé doplňující zrcadlení spodních tmavých doplňků karoserie.

archiv redakce facestar

Pokud světla vpředu vypadají zajímavě, ta vzadu jsou exkluzivní. Renault zvolil přístup, při kterém ukázal světu téměř kompletní propojení rozděleno pouze znakem. Ale nejsou to jednoduché svítící pásy. Když se podíváte blíž, máte dojem, jako byly poseté malými drahokamy.

archiv redakce facestar

Design na vrcholu

Renault Austral vypadá po designové stránce elegantněji a zároveň stejně dynamicky. Určitě za to mohou i docela velké litá kola o průměru 20 palců. Renault díky modelu Austral předvedl, že je kompetentní na tomto přeplněném trhu a dokáže uspokojit všechny vizuální požadavky. Zejména je třeba brát v úvahu fakt, že vůz působí zároveň moderně, ale i elegantně. Není to výstřelek, který by přestal být aktuální po pár letech.

archiv redakce facestar

Variabilita

Renault Austral se může právem pochlubit velkým interiérem. Například i objem zavazadlového prostoru vypadá s číslicí 527 až 657 litrů velmi kompetentně. Vyhřívaná anatomická sedadla se specifickým odolným čalouněním, která jsou vyhrazena pro testovanou výbavu Esprit Alpine.

archiv redakce facestar

Zrovna je třeba mít na paměti, že ne všechny části objemu jsou dostupné přímo po otevření zavazadlového prostoru. Část místa je i pod podlahou, která se ale nedá snížit. Je to z důvodu, že zavazí subwoofer systému Harman Kardon s výborným zvukem.

Větší devizou je určitě variabilita. Zadní sedadla v modelu Austral totiž můžete nejen sklápět, ale také naklápět a samotná sedadla i posouvat. Patří to sice již ke standardu podobně velkých aut, ale jsou jedinci, kteří tohoto standardu nedosahují.

archiv redakce facestar

Kvalita interiéru uvnitř působí elegantně. Vše je dokonale uspořádané, přehledné a na ovládání snadné. Zajímavým prvkem interiéru je posuvný element s nabíječkou na mobil, který má výstupek připomínající brzdu v kokpitu letadla. Díky tomu si tak můžete podepřít ruku v momentě, kdy chcete ovládat informačně-zábavný systém Open R-link.

Sedadla jsou pohodlná a příjemná na omak. Před sebou má řídič 12palcovou obrazovku na výšku uprostřed, digitální head up 9.3palcový přístrojový štít a spoustu páček za hranatě tvarovaným volantem. Renault naštěstí nezanevřel na přehledné ovládání.

archiv redakce facestar

Stejně jako u nových modelů Renaultu běží navigace na systému Google s jeho přehlednými a spolehlivými mapami, volbou trasy podle provozu či překážek a snadnou obsluhou. Pro vstup do jednotlivých sekcí palubního menu stačí stisknout jeden ze symbolů v horní části obrazovky, která je pro pohodlí řidiče lehce natočena. Grafika je přehledná, rozlišení parádní, nic se neseká, zobrazení u parkovacích kamer je přesné.

archiv redakce facestar

Ostrou a jemnou grafiku má i přístrojový štít, u nějž lze volit z několika typů zobrazení. Volant hezky padne do ruky a navzdory poměrně odvážnému tvaru se s ním rychle sžijete. Kromě klasických tlačítek a páček na něm najdete i přepínač jízdních režimů, kterým ale cyklujete, takže se k tomu požadovanému musíte „proklikat,“ nebo sáhnout po nastavení na displeji.

Inteligence za volantem

Pochvalu si zaslouží i ovládání ingeligentního adaptivního tempomatu přímo na volantu. Jednoduše si tak přepínáte mezi režimy systémů a přímo na volantu máte k dispozici i podrobnější nastavení, jako například nastavení vzdálenosti od vozidel či aktuální rychlosti.

archiv redakce facestar

4 Control

Renault Austral stojí má výborně naladěný podvozek. S natáčením zadních kol 4 Control dokáže podržet v zatáčkách, auto se příliš nenaklání, ale zároveň je podvozek poddajný a komfortní. Je to jedno z nejlepších naladění SUV v současnosti a umocňuje jej snad jen větší bratr, ke kterému sedí přímo dokonale.

archiv redakce facestar

Vybrat si můžete hned ze tří jízdních režimů a to Comfort, Eco a Sport. Pohonná soustava se sestává z elektromotoru, benzinového agregátu, ale také startér generátoru, který se připojuje k pohánění vozidla v určitých momentech. Austral je vybaven multimódovou převodovkou, která má 4 převodové stupně přejezdu dopředu na benzín a dva pro jízdu dopředu na elektrickou energii. Couvání je elektrické. Vypadá to kombinovaně, ale například není nutné využívat spojky. Systém je slušně odladěný, co se týče hladkosti přeřazení. Renault sáhl po úplně novém zážehovém přeplňovaném tříválci o objemu 1,2 litru. Zde je spojen výhradně s hybridem a celkový výkon má být 147 kW (200 k).

archiv redakce facestar

Multiverse

O řazení se navíc stará multimódová převodovka. Čtyři rychlosti má vyhrazené pro spalovací motor a dvě pro elektropohon. To vše kvůli úspornému provozu. Naše výsledná dlouhodobá kombinovaná spotřeba s většinovým podílem dálnic činí fantastických pět litrů na sto kilometrů. Hybridní akumulátor má kapacitu 2 kWh a je pracovně dost vytížen. Ve městě auto jezdí až 80 % času na elektřinu, o tom jsme se na vlastní oči přesvědčili. V okamžiku, kdy počítač vyhodnotí, že je lepší přejít do režimu jízdy setrvačností, vypne spalovací motor i činnost elektromotoru a nechá 1,6tunové SUV volně plout.

archiv redakce facestar

Nabíjení akumulátoru zajistí spalovací motor, ale také přední kola. Stačí jednou začas dojet na pumpu doplnit 55litrovou palivovou nádrž a uvíte, že se dostanete na neuřitelných tisíc kilometrů jízdy. Je to fantastické číslo co říkáte?

Hodnocení: 99,8 %

Renaut Austral na nás i okolí udělal hodně dobrý dojem a svojí velikostí i výbavou má dobré vyhlídky na zaručený úspěch. Jízda s novým Renault Australem E-Tech full hybridem je tak nejen mimořádně komfortní, úsporná, ale i bezpečná. Přidejte k tomu multimediální nadílku včetně možnosti instalování aplikací a máte ideální rodinné SUV, se kterým bude zábava i na dovolené.

archiv redakce facestar


+ Krásný a jedinečný design
+ Prostorný interiér
+ Rekuperace
+ Nízká spotřeba
+ Variabilita sedadel
+ Parkovací kamera

– Dvojité dno v zavazadlovém prostoru

– Týden na testování 

Související články