Za nás nejstylovější model francouzské automobilky, který dostal moderní facelift. Otestovali jsme detaily i nejvyšší výbavu Esprit Alpine. Co všechno v sobě ukrývá stylové SUV coupé za rozumnou cenu?
Když se upřímně na nový model Renault Arkana podíváte, vidíte výrazně modernější mřížku chladiče, v našem případě v decetním černém provedení, která dokonale kontrastuje s bílým lakem. Vznikla z historické spolupráce designérských týmů Renault a Alpine a dodává vozu Renault Arkana ještě sportovnější vzhled. Logo Renault, které vidíte v masce chladiče jako působilo trojrozměrně, přitom to největší je uprostřed. Stejně tak nové logo je na víku kufru i na volantu a kolech.
Logo esprit Alpine, které najdete například v předních blatnících, odkazují právě na námi zapůjčenou verzi, která je nejvyšší výbavou se spoustou designových zlepšení. Součástí jsou také 19palcové disky v designu Elixir s diamantovým efektem, které modelu mimořádně sedly. Černé lakované olemování oken, prosklená černá střecha, sportovní nárazník s lištou F1 v šedé barvě jsou doslova uhrančivé.
145 hybridních koní
Podíváme li se pod kapotu, najdeme zde nejnovější motorizaci E-Tech full hybrid 145, s kombinovaným výkonem 143 koní. Jedná se o kombinaci spalovacího motoru s elektromotorem a dokonce startér-generátorem, který sám nabídne 20 koní. Baterie, která je umístěna v zadní části vozu, s kapacitou 1,2 kWh zajistí i malou vzdálenost v elektrickém režimu. Navíc si energii díky možnosti e-save můžete uložit na místa, kde je její využití nejvhodnější. Baterie se dobíjí díky rekuperaci, při sundání nohy z plynu nebo lehkém brzdění, případně spalovacím motorem.
Proto abyste viděli jak v reálu energie pracují, stačí si na displeji zvolit zobrazení. Přesně vidíte, kdy auto jede čistě na elektřinu, kdy pro pohon využívá elektromotor i spalovací motor. Stejně tak vidíte kdy se baterie dobíjí.
Stav nabití baterie, stejně jako stav palivové nádrže informuje plně digitální 7palcový displej před řidičem. Jsou zde také symboly, zobrazující, v jakém režimu aktuálně jedete, zda auto pohání spalovací motor, případně jen elektromotor nebo kombinace obou. Zároveň je tu také vidět, kdy je aktivní rekuperace.
Součástí námi testovavé výbavy je množství asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu, ale potěší vás multimediální systém Easy Link s 9,3″ displejem. Máte zde také bezdrátové spojení na Android Auto či Apple CarPlay.
Plně funkční interiér
Interiér Renaultu Arkana E-Tech dominují doplňky na lištách přístrojové desky i lem znaku na volantu. Pro hybrid je standardem elektronické ovládání převodovky a také malá páka s názvem E-shifter. Dává pocit větší futurističnosti. Auto vypadá opravdu moderně a přispívá k tomu nejen zmíněný displej s možností zobrazení mapy, ale také vertikální dotykový displej ovládající informačně-zábavný systém. Z tohoto pohledu je Arkana E-Tech perfektním autem, který dokáže uspokojit nejednoho fanouška technologií. Je zde dostatek uložného místa jak u řidiče tak i u spolujezdce.
Sedadla, která dostala čalounění s modrým prošíváním v barvě francouzské trikolory, jsou velmi příjemná a pohodlná i na delší cesty. Ta přední jsou navíc vyhřívaná. Symbol Francie najdete například i na dveřích, zde je decentní prošití v kombinaci s šedým semišem, vypadá to velmi elegantně a vkusně. Tyto malé detaily pěkně doplňují celek, který vytváří dojem futurističnosti. Jediné, co jako by patřilo do minulosti, je klimatizace. Má totiž jen jedinou zónu. Ovšem i s tím lze bez problémů žít, vždyť má automatické ovládání.
Celý prostor znamená opravdu velkorysé poměry v přední části, ale také dostatečný prostor na zadních sedadlech. Ty jsou dokonce s více sklopenou částí opěradla, ne zcela kolmou. Zavazadlový prostor s masivním objemem 480 litrů, které jsou dostupné přes velké víko zavazadlového prostoru vás dostane.
READY go!
Auto startuje na elektřinu, motor se připojí později v případě, kdy je potřeba například dobít pokud není dostatek elektřiny v baterii. Zelený nápis „READY“ a líbivá melodie vás informuje o tom, že je auto aktivní. Díky tomu byl také v interiéru vybrán kovový volič převodovky. Auto se ovládá lehce bez zaškobrtnutí. Jízda je plynulá a bezpečná. Přejet nerovnosti jsou pro Arkanu naprostou hračkou, auto se chová přirozeně i v nepříznivých podmínkách, jako je silný déšť. O tom jsme se v rámci testování přesvědčili.
Město jako domov
Nejvíc se Arkana Full Hybrid cítí ve městě, kde vás na pohodu sveze na elektřinu a kdykoliv to jde, spalovací motor deaktivuje. To se hlavně projeví na příznivé spotřebě paliva mezi 4 a 5 l/100 km, ale také klidem v interiéru vozu. Pro zvolenou jízdu se nabízí režim D, který funguje stejně jako na jiném běžném spalovacím Renaultu, nebo režim B, který po uvolnění plynového pedálu začne více rekuperovat, což se projeví na tom, že auto začne znatelně zpomalovat. Auto rekuperuje 15 kW v režimu D a dokonce 50 kW v režimu B, to už rozsvěcuje i brzdová světla.
Pokud stejně jako my hledáte na převodovce sportovní režim, tak jej zkrátka nenajdete. Ten převodovka nemá. Najdete je mezi jízdními režimy. Po jeho aktivaci se grafika palubních přístrojů promění a zčervená a auto znatelně ožije. V případě Eco režimu grafika ambientního osvětlení změní barvu na zelenou a jízda je zase šetrnější.
Cítí se na devatenáct
Námi testovaná nejvyšší výbava Esprit Alpine je vybavena 19″ disky vypadají skvěle a auto sluší. Podvozek je naladěn parádně, kola nepůsobí přehnaně velkým nebo těžkým dojmem a auto s nimi dokáže jezdit hezky a plynule. Problém nejsou ani rozbité silnice, tlumiče si s odskoky poradí a pneumatiky kontakt s vozovkou neztrácejí.
Arkana s hybridem funguje přesně tak jak by měla. V autě nám nechybí nic. Budete-li s Renaultem Arkana E-Tech Full hybrid jezdit po dálnicích, tak si stále můžete kontrolovat spotřeby kolem 6,2 litrů ve městě i na okresních silnicích se v průměru dostanete výrazně pod 5 litrů.
Hodnocení: 99,2 %
Renault Arkana je autem, které nepůsobí arogantně, jak by se mohlo zdát, zato vypadá svěže a mladě. Dostatečný prostor v interiéru je zárukou volby mnohých z nás, proč si toto auto koupit. Stejně tak potěší až pětisetlitrový kufr, kde se pohodlně vše vejde a můžete bez starostí vyrazit s rodinou na dovolenou. Arkana je výrazný vůz s odladěným hybridním systémem. Auto se tiše a hbitě proplétá hustým provozem, snadno se ovládá a je radost ho řídit.
+ Nízká spotřeba ve městě
+ Dostatečný prostorný interiér
+ Místo na zadních sedadlech
+ Úsporný hybrid, který nemusíte nabíjet
– Sport režim na řadicí páce