FACESTARAutotestOpel Insignia Sports Tourer: Skutečný mistr komfortu a pohodlí

Opel Insignia Sports Tourer: Skutečný mistr komfortu a pohodlí

Opel se v modelové řadě Insignia rozhodl pro modernější přívlastek Sports Tourer. Tím jakoby chtěl naznačit nové designové směřování kombi verze, rázem se tak nový Opel Insignia stane přitažlivé auto se sportovními prvky. Usmívající tvář se shoduje se sedanem či liftbackem, nechybí charakteristické přední světlomety zasahující do blatníků s pohodlně napasovanou LED technologií.

Po designové stránce působí elegantně a zároveň dynamicky. Z boční strany dodávají dynamiku zejména směrem dozadu se zužující okna. Z tohoto pohledu jsou evidentní dlouhé převisy auta na obou stranách. Na ně třeba myslet zejména při parkování ve městě, případně při zdolávání větších nerovností.

Dominantní postavení

Insignia měří až 4 908 mm, což už je jen na skok od vozidel luxusní kategorie. Nepoznaným prvkem je zadní část, jejíž dominantou jsou páté dveře překrývající celou šířku vozidla. Na nich se nacházejí koncová světla zasahující až do boků karosérie. Nakládání předmětů může usnadnit elektrické ovládání pátých dveří, které lze obsluhovat různými způsoby: pokyny k otevření či zavření mohou směřovat od dálkového ovládání zamáváním nohou i prostřednictvím tlačítka umístěného ve dveřích u řidiče. Kufr můžete samozřejmě obsluhovat i manuálním způsobem.

Decentní interiér 

Jako ochrana karoserie či nakládací hrany proti poškrábání slouží ochranné lišty. Zavazadlový prostor s velmi dobrým tvarem nabízí v základu 540 litrů. Jeho boky jsou rovné a skrývají se v nich menší schránky, určené například pro lano či náhradní žárovky. Žádný prostor tak nezůstane nevyužitý. Celkové přepravní možnosti vyjadřuje číslo 1 530 litrů, což je vzhledem k enormní délce auta méně, než byste čekali. V plném obsazení, sklopením sedadel docílíte plochy o velikosti až 1665 litrů, kterou vytvoříte i zevnitř to už se dá v Insignii i pohodlně přespat.

Jako první nás rozhodně zaujal přístrojový štít před řidičem. Opel se vydal vlastní cestou a před řidičem je tradiční tachometr a otáčkoměr. Designově jsou zcela jednoduché, ale přehledné a snadné na ovládání. Kromě toho však Opel řidiči poskytuje nejen informaci o teplotě chladicí kapaliny, ale také o teplotě oleje a stavu nabití akumulátoru. Co víc si přát?

Zbytek palubní desky je účelný, praktický a kvalitně vyrobený. Sedadlo řidiče v nejvyšší výbavě Innovation vzniklo za pomoci odborníků na problémy s páteří. Cestující na zadních sedadlech se určitě potěší dostatku místa na nohy i na hlavu. 

Ve sportovním režimu je Insignia obdivuhodně pohodlné auto. Přes nerovnosti doslova propluje a posádka o nich neví ani díky zvukovým projevem. Stejně se zpevní i řízení a zostří se reakce plynového pedálu. Přesto si Insignii netřeba mýlit se sportovním autem. Řidičský zážitek pro gurmány z jízdy po klikatých cestách přítomen není. Ve městě, zejména při parkování, myslete na rozměry samotného auta. Insignia je dlouhá téměř 5 metrů a díky dlouhým převisem při couvání na parkovací místo může zadek auta výrazně zasahovat například do chodníku. 

Parkování doporučujeme zjednodušit dokoupením senzorů, výhled směrem dozadu totiž není zrovna ideální a nezlepšují ho ani malé vnější zpětná zrcátka. Autu nechybí vyvážené jízdní vlastnosti, dobře zpracovaný interiér či dostatečně velký zavazadlový prostor. Předpoklady na rozhodující zamíchání karet tu rozhodně jsou, takže uvidíme, jak se nové kombi od značky Opel uchytí.

 

Související články