FACESTARAutotestMitsubishi Colt: Francouzský recept na úspěch zaručen

Mitsubishi Colt: Francouzský recept na úspěch zaručen

Mitsubishi Colt má nyní stejné základy jako povedený Renault Clio. Je to špatně nebo naopak dobře? My si myslíme, že dobře, protože automobilka Mitsubishi před několika lety vážně uvažovala o stažení svého působení z evropského trhu a spolupráce s Renaultem by tedy mohla být žádaná. Nyní se však Colt vrátil zpět na evropské silnice.

Produkce modelu Colt začala již v roce 1960 a jednalo se o klíčový model automobily. Před deseti lety ovšem produkce Coltu skončila a teprve až nyní se objevila nová generace založena na ověřeném, evropském receptu.

Líbivý design, který lahodí oku

Na první pohled je spřízněnost s Renaultem Clio vidět, ale kupodivu to umí Mitsubishi dobře maskovat. Přednímu pohledu dominuje výrazné logo a velká maska, která má upravený design. Vzadu je již změn méně. Zadnímu pohledu dominuje nápis Mitsubishi a nekrytá zadní kamera, která zůstala umístěna níže uprostřed pátých dveří. Modré lakování Coltu neskutečně slušelo a v kombinaci s černou střechou mu dodávalo na sportovnosti. Design je tedy velmi moderní, pohledný a hodící se do města. Díky zajímavě umístěným klikám zadních dveří v C sloupku vypadá Colt pro oko jako třídveřové kupé. A navíc pozor, Colt má v již v základu velmi dobře svítící LED světlomety!

Uvnitř je to praktické a domyšlené!

Plně digitální interiér nového Coltu je poměrně útulný. Palubní deska je natočena směrem k řidiči a všechny důležité ovladače jsou stále manuálně otočné a tlačítkové! Vpředu máte klasický tříramenný volant s fyzickými ovladači, jen je potřeba si zvyknout na typickou „renaulťáckou“ páčku na ovládání rádia/audia vpravo na sloupku volantu. Prakticky i neznalý člověk, který Renault nikdy neřídil si rychle zvykne na toto typické, francouzské řešení. Infosystém na malém displeji uprostřed umí jen základní věci, ale to není vůbec od věci, protože základem je špičková mobilní konektivita. Například Apple Car Play umí Colt bezdrátově a nabízí dokonce i bezdrátové nabíjení. Ruční brzda je také klasická manuální páka, kterou známe z minulosti a odkládacích prostor na drobnosti nebo kafé je také dost.

archiv redakce facestar

Sedáky a opěradla předních, vyhřívaných sedaček jsou navržena tak, aby poskytovala pohodlí i osobám s vetší postavou. Nedalo se tak při cestování na nic stěžovat. Na zadních sedadlech už tolik místa není, ale vzhledem ke kompaktní kategorii automobilů, je to pochopitelné. I tak tu ale mohou v pohodě sedět děti i dospělí.

archiv redakce facestar

S dvojitou podlahou

A nakonec kufr, kam se vejde 391 litrů, což je na hatchback segmentu B slušné a má dokonce i dvojitou podlahu. Super řešením byl ochranný gumový koberec uchycený v kufru, který šel jednoduše přehodil přes poměrně vysokou nakládací hranu. Zamezíte tak nežádoucím škrábancům při nakládání věcí, jak praktické!

archiv redakce facestar

Pod kapotou je živý benzín

Ano, nechybí tu ryze zážehový tříválcový motor o objemu litr s výkonem 91 koní a točivým momentem 160 Nm. Je přeplňovaný a rozhodně není líný, na což si méně zkušení řidiči musejí dát pozor. Colt při rozjezdu působí zdánlivě pomalu a pak zabere turbo a malé autíčko to patřičně „vystřelí“. Celé je to spojené s výhradě manuální šestistupňovou převodovkou, která jako u každého nového auta, řadí velmi dobře, ač někdy po francouzsku i gumově. Jako základní motor se ještě dává do modelu Colt atmosférický, litrový motor o výkonu 67 koní. A ta spotřeba! Šetřílky nové Mitsubishi rozhodně potěší. Colt umí jezdit za 5,5 litrů, což je skoro ukázková spotřeba a umí to i ve městě. Na to, jak je MPI motor v Coltu konstrukčně jednoduchý, je spotřeba i pružná akcelerace naprosto dostačující. Při jízdě a ani při té ostřejší do nákupního centra, podvozek neodsakuje a nebouchá. Naladění podvozku je tedy jedním slovem perfektní a automobil umí být velmi jednoduchý na řízení.

archiv redakce facestar

Závěr je jednoduchý

Sňatek z rozumu se povedl! Nové Mitsubishi Colt je velmi dobré, městské autíčko, které si rozhodně zaslouží pozornost, ač už díky vzhledu, svému jednoduchému řízení, spotřebě nebo příznivé ceně. Pokud chcete stylové kompaktní auto, za dobré peníze, tak zvažte v Mitsubishi testovací jízdu. Cena od 379 960 Kč.

+ povedený design

+ jednoduchost ovládaní

+ pružný motor

+ nízká spotřeba

+ příznivá cena

– vysoká nakládací hrana kufru

– tvrdší materiály v interiéru

– horší rozlišení zadní kamery, která není krytá

Související články