FACESTARAutotestMazda 6 Skyactiv: Nestárnoucí kráska má stále svůj půvab i styl a...

Mazda 6 Skyactiv: Nestárnoucí kráska má stále svůj půvab i styl a dokáže nemožné

Od uvedení třetí generace Mazdy 6 na trh uplynulo již více než 20 let. Nám se do redakce dostala tentokrát do týdenního testování Mazda 6 ve výroční edici. Je neskutečně půvabná a jezdí fantasticky. Limitovaná edice 20th Anniversary, která vychází z výbavy Takumi, je za nás top of the top všech šestek.

V první řadě se na ni dobře podívejte. I po těch letech je to parádní kus auta. Elegantně-sportovní, velká sedanová klasika. Zkrátka Mazdě se to povedlo, přestože prodělal pouze drobné designové změny a některá vylepšení.

Zraje jako víno

Tady opravdu není moc co objevovat ani představovat. Edice 20th Anniversary nabízí speciální lakování, plakety na blatnících, či exkluzivní čalounění. Bordová Artisan red v kombinaci s chromovými lištami a 19″ koly dodává šestce mimořádně decentní, elegantní až luxusní nádech.

Právě v této barvě, když se na ni pozorně zadíváte vyniká stříbrná maska chladiče a lem masky, která přechází pod světlomety a opticky vytváří jakási otevřená křídla.

Věk je jen číslo

Navzdory mimořádně nadčasovému designu, za který se Mazda 6 ani dnes nemusí stydět, vždyť ona vypadá nádherně! Věk prozrazuje například grafikou světel, která dnes již není aktuální a jiné trendy je vidět i na zadních světlech. Musíme pochválit zakončení výfuků, které kromě toho, že jsou skutečné, mají i mimořádně kvalitní zpracování.

Okouzlí i nejnáročnějšího

Nasedáme do interiéru a nevěříme svým očím. Vždyť se nato sami podívejte. V edici 20th Anniversary dostáváte jen to nejlepší, světle hnědý interiér. Středovou část přístrojové desky a část obložení dveří je čalouněné hnědou broušenou kůží Nu. Sedadla jsou čalouněná prémiovou světle hnědou kůží Nappa, přičemž střední část sedadel je potažena perforovanou látkou. Jedná se o materiál s vysoce kvalitním povrchem podobným kůži s vynikající pružností.

Samozřejmostí jsou loga 20th Anniversary na hlavových opěrkách sedadel a pochromované plakety na blatnících. Špičkové zpracování, decentně elegantního a smyslně praktického interiéru má za nás jedničku s hvězdičkou. A to nemluvíme o všudypřítomných prémiových materiálech.

Opravdu kůže na sedadlech je velmi příjemná, navíc můžete využít jak ohřívání tak chlazení předních i zadních sedadel. Středový panel je tak měkoučký jako snad v žádném jiném autě, na všechny důležité funkce je tu hardwarové tlačítko. Klimatizaci ovládnete dvěma otočnými knoflíky doplněnými klasickými tlačítky. Nechybí dostatečný prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu. Mazda v rámci úprav přidala možnost připojení telefonů přes Apple CarPlay a Android Auto, nechybí ani 360stupňová parkovací kamera.

Nemluvě o tom, jak přenádherně ta bordó pasuje ke karamelově hnědému interiéru. Vše sedí jak má na tom správném místě. Palubní deska je doslova ergonomickým vzorem přehlednosti a rychlého ovládání.

Technologiemi nezklame

Displej před řidičem zobrazuje čitelná a potřebná jízdní data, výstražné hlášky nebo jízdní asistenty. Přepnout mezí obrazovkami provedete tlačítkem INFO na volantu. Na okrajích jsou instalované analogové budíky otáčkoměr (vlevo) a teploměr chladicí kapaliny/palivoměr (napravo). Oceňujeme lineární cejchování rychloměru a celkový design přístojového panelu je pěkně propracovaný. Automobilka myslí vždy na bezpečnost, v tomto případě obrazovku při jízdě ovládat přes otočný ovladač na středovém panelu.

Řidič se tak může plně věnovat jízdě bez toho, aniž by musel sáhnout na dotykový 7“ displej infotainmentu. Stejně tak multifunkční volant má pravidelný tvar, samotné ovládání je jednoduché a dobře se drží. V zimě jistě oceníte vyhřívání volantu. Nechybí ani elektricky ovládané střešní okno, který interiér ještě více osvětlí.

Bose v každém směru

Námi testovanou limitovanou edicí 20th Anniversary, která vychází z výbavy Takumi, doplňuje audiosystém Bose s celkem jedenácti reproduktory, které jsou zárukou kvalitního zpracování a sílou zvuku. Fantastický výkon to je jen třešničkou na pomyslném dortu.

Praktická pro každého

Nadstandardně dlouhé sedáky, mimořádně pohodlná vyhřívaná sedadla pohodlně usadí i lidi nad 180 cm s velmi příjemnou středovou opěrkou. Rovněž upevňovací body ISOFIX jsou snadno přístupné, ovládání vyhřívání zadních sedadel se nachází ve středové opěrce.

Zavazadlový prostor příjemně polstrován na všech stranách. Kufr o objemu 489 litrů (kombi 522 litrů) nadmíru postačí. Díky pravidelnému tvarování a pohodlnému přístupu je velikost dostatečná.

Balzám na duši

Stovku dokáže pomocí šestistupňového automatu za 8,1 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na rychlosti 223 km/h. Klidná jízda na částečný plyn a v nižších otáčkách je tak příjemně a sametově jemná, až se nám nechce věřit, že je zde osazen čtyřválec. Nejen, že téměř nevíme o motoru a nerovnostech. Výkon 143 kW (194 koní) a maximum točivého momentu 258 Nm je naprosto bezproblémový. Přítomnost devatenáctipalcových kol nabízí ladnou, komfortní a uvolněnou jízdu. Komunikativní řízení a nezáludný podvozek informuje skoro o všem, co se pod koly děje. Jede přesně tam, kam chcete bez odporu.

Grandiózně příjemná jízda, kterou jsme si užili po celou dobu našeho testování. Šestka by se měla stát vzorem, jak příjemně a pohodlně má auto jezdit. Námi výsledná spotřeba po šesti stovkách ujetých kilometrů činila 7,1-8,2 l/100 km a to je opravdu velmi slušná hodnota. Na tak velké auto s dvou a půl litrovou atmosférou je to hodně slušný výsledek. Palivová nádrž pojme 62 litrů benzínu a zaručuje při naměřené spotřebě solidní akční rádius. Spojení s klasickým automatem je příjemné. Pokud toužíte po opravdu svižné jízdě stačí přepnout do režimu Sport. Vynikající je podvozek a jízdní vlastnosti. Není se čemu divit, navzdory velkému motoru a samočinné převodovce jde s hmotností 1,5 tuny o poměrně lehký automobil.

Ve městě a na okrscích výkon je dostačující. Mazda 6 ve své třídě exceluje a tak jsme dálniční tempo užívali v maximálním pohodlí.

Hodnocení

Naše pocity a emoce se to tabulek údajů nevejdou, nás si šestka absolutně získala. Je tak úžasná tím, čím by auto mělo být. Automobilka v tomto případě neudělala nic špatného, naopak nás dostala svou chytrostí a jinečnou kombinací toho nejlepšího co může limitovaná edice Mazda6 Skyactiv 20th Anniversary nabídnout. Neskutečně se nám líbí ze všech stran i v detailech, čalounění interiéru je skvělé.

Plusy

Design a kvalitní materiály
Jízdní vlastnosti a komfort
Čalounění interiéru

Minusy
Menší rozlišení couvací kamery

Související články