FACESTARAutotestHonda ZR-V e:HEV: Silná královna s dokonalým sebevědomím myslí na komfort a...

Honda ZR-V e:HEV: Silná královna s dokonalým sebevědomím myslí na komfort a spotřebu

Nová Honda ZR-V je auto je pro ty, kteří si libují v SUV, fanoušky hybridů i ty, kteří očekávají od auta sportovního ducha. Spotřebou a jízdními vlastnostmi vás dostane stejně, jako nás v redakci v rámci týdenního testování.

S délkou 4 568 mm a rozvorem 2 657 mm je auto vyšší a objemnější než legendární japonský hatchback. ZR-V má elegantní design, na který si rychle zvyknete. V přední části je dominatní černá maska chladiče a úzké, vysoko položené světlomety. Pod nimi jsou žlábky upravující proudění vzduchu a zlepšující aerodynamický odpor.

archiv redakce facestar

Generace SUV

Pod nimi jsou žlábky upravující proudění vzduchu a zlepšující aerodynamický odpor. Je to je trochu kupé, trochu SUV, ale zejména prostorný vůz. Ano přesně tohle je Honda ZR-V.

Diskretní boční oplastování velmi dobře ladí s celou karoserií. Nechybí černé lemy blatníků stejně tak kryt prahu. V zadní části vyniknou úzká světla, stejně jako ta přední, která jsou integrována do výklopných dveří a tvojí jeden celek. Nechybí zde i dvojitý přiznaný výfuk zakončen leštěným chromovým rámečkem s vysokým leskem a středovým lemem. Model ZR-V má ve standardní výbavě 18palcová litá kola. Ve verzi Elegance dostala kola povrchovou úpravou v odstínu Pewter Grey, ve verzi Sport odstín Matt Berlina Black a verze Advance nabízí úpravu Diamond Cut a Berlina Black s prémiovějším vzhledem.

Interiér beze změn

Interiéru dominuje centrální 9palcová dotyková obrazovka a volant, na kterém se nachází ovládání. Za mínku rovněž stojí i jednoduché a elegantní tvary výdechů klimatizace. Ovládací prvky směřují k posádce na předních sedadlech, a nechybí i klasické ovládání klimatizace. Celkový dojem vozu tak nenarušuje, ba naopak za nás je to vítaná cesta. Jsme za tuto možnost velmi rádi.

Japonci nabízí komfortní multimediální systém Honda Connect+, kterým ovládnete základní funkce. Zato má velmi jednoduchou a přehlednou grafiku. Přeci jen nechcete sledovat TV při řízení vozu. Balík asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu, LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla, parkovací kameru nebo parkovací senzory vpředu a vzadu jsou součástí základní výbavy.

Středový panel u ZR-V se nám velmi zamlouval. Je mnohem užší, než na který jsme u konkurence zvyklý. Tvarem spíše připomíná most, pod kterým se nachází odkládací plocha na indukční nabíjení telefonu a dva USB vstupy A a C. Na dlouhých cestách ZR-V využijete mobilní konektivitu služeb Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici máte i bezdrátové nabíjení mobilního telefonu se standardem Qi. Možnost nabíjení snadno využije i posádka v zadu, kde jsou rovněž umístěné další USB-C vstupy pro zadní sedadla.

archiv redakce facestar

Zaměřeno na detaily

Automatická převodovka je v námi testovaném modelu umístěna v podobě samostatného panelu s tlačítky. Chvíli nám trvalo, než jsme si na tuto možnost zvykli, přesto v rámci týdenního testování je to drobná změna, se kterou jsme se přátelili. Jako zdobné prvky jsou zde vyšívané akcenty a zářivé stříbrné detaily na polstrování tohle se Hondě povedlo.

archiv redakce facestar

Celkově je v ZR-V prostor jak pro posádku, tak i pro vetší zavazadla. Přední sedadla jsou příjemně pohodlná, v zadní části dominují sklopná sedadla. Zavazadlový prostor nabízí objem 380-1322 litrů plus dalších 10 litrů ve schránce pod podlahou. Dobrou zprávou je také to, že po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha, kterou hravě využijete pro přepravu delších předmětů či zavazadel. Ideální auto do města, na cesty za dobrodružstvím ale i na teambuilding. My jsme si ZR-V velmi slušně otestovali na německé dálnici, za plného i mírného provozu, kde platí nadále neomezená rychlost.

archiv redakce facestar

Na stovku za 7,9s

Honda ZR-V e:HEV je zkrátka hybridní elektromobil, který žene vysoce výkonná lithium-iontová baterie a dva kompaktní, výkonné elektromotory s 2litrovým zážehovým motorem. Přepnutí mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez jakéhokoli zásahu řidiče probíhá automaticky. Pohon dosahuje celkového výkonu 135 kW a točivého momentu 315 Nm, což umožňuje zrychlení z klidového stavu na 100 km/h za celkem slibných 7,9 sekundy.

archiv redakce facestar

Nástup výkonu je v tomto případě plynulý až pohodový, dynamika slušná. V zatáčkách auto drží pevně, i v případě menších nerovností jsme nepozorovali výrazných změn. Vedle toho se spotřeba vůbec nešplhala do závratných výšek. Předností ZR-V je hlavně spotřeba, kterou velmi snadno udržíte pod šesti litry, nám se podařilo dostat ve městě na hodnotu 5,5l/100km. Nádrž je na dlouhou cestu je dostačující. Ano na dálnici, kdy baterie nerekuperuje a táhne energii z motoru, to bylo něco přes 6 litrů/100 km.

Realně za 6 litrů

Honda ZR-V je komfortní a úsporná a to díky technologicky sofistikovaným hybridním pohonem s příjemnou spotřebou paliva, která se zas tak nemění v závislosti na aktuálním zatížení. Reálných šest litrů dosáhnete velmi snadno, stejně jako v našem případě. Upřímnost, přesnost a vstřícnost směrem k řidiči je v tomto případě fantastická. 

Hodnocení

Honda ZR-V je skvělá vždy a všude. Tohle auto budete milovat stejně, jako my v redakci. Skvělá spotřeba a jízdní vlatnosti jsou špičkou ledovce, na který se hravě dostanete, když si novou Hondu ZR-V pořídíte. Nový model Honda ZR-V má v segmentu SUV vozů nižší střední třídy jedinečnou siluetu. Přesvědčivě kombinuje sofistikovaný styl, vysoce kvalitní interiér a vzrušující, ale pohodlnou jízdu.

Plusy

+ Prostorný interiér vozu

+ Pohodové jízdní vlastnosti 

+ Slušná základní výbava

+ Hybridní pohon

Mínusy

Pohon 4×4

Související články