Takové hybridní SUV nemá žádná jiná automobilka. Na test se k nám do redakce dostala nejnovější šestá generace, která nabízí přesvědčivě fungující hybrid. Nová Honda CR-V zaujme už na první pohled výraznějším designem, překvapí sofistikovaným pohonem i podvozkem.
Generace Hybridu
V redakci jsme se shodli, že hybrid bude jasným favoritem volby zákazníků. Na rozdíl od dobíjecího hybridu nabízí čtyřkolku. Je zde nižší cena, i když zdaleka ne taková, na jakou jsme byli zvyklí. Nám se dostala k týdennímu testování vrcholová verze 2,0 e:HEV AWD Advance, u které není za co doplácet. Výjimku tvoří jen metalíza. Tento stupeň nahrazuje původní vrchol označovaný jako Executive.
Šesté generaci dominuje trochu méně drsnější výraz. Má kolmější a masivnější masku s výrazným logem značky uprostřed či delší a výše situovanou kapotu. Na ní po stranách navazují úzké, ale výkonné LED světlomety s decentním efektem a adaptivními dálkovými světly. Nastavují se automaticky, aby neoslňovala protijedoucí řidiče. Tvary předního nárazníku vozu vedou více ke sportovnosti.
Velmi slušné je boční prosklení s úzkými sloupky a níže uchycenými zrcátky, to zajistí lepší viditelnost z vozu. Při pohledu na zadní částu vozu zaujmou částečně vertikální světla, decentní spoiler nebo dvě chromované koncovky výfuku, lehce vystupující z nárazníku, za které se Honda nestydí. Japonská automobilka navíc zůstává věrná svému znaku na pátých dveřích, namísto moderní náhrady nápisem.
Dobrou zprávou je, že všechny verze používají identický rozměr kol a pneumatik 235/60 R18. Honda tedy nešla do extrémů, ale i v nejvyšší výbavě Advance ponechala CR-V vyšší profil plášťů, což je pro SUV nepochybně výhoda. Solidní je také světlá výška rovných 200 mm, kterou patří CR-V k těm lepším. Vzadu zachovala Honda typická světla, zasahující vysoko do sloupků.
CR-V je ve srovnání s minulostí o 106 mm delší, o 11 mm širší což odpovídá 4706 mm ale o šest milimetrů nižší. Na rozvoru s pohonem všech kol se dostaneme na hodnotu 2 700 mm. Oceňujeme, že při návrhu Honda myslela na dobrý výhled z vozu.
Moderní interiér
Za nás dobrou zpravou je to, že interiér CR-V vychází z Civicu a to je velmi dobře. Celkově tak působí velmi moderně, jednoduše, ale zároveň hodnotně. Kvalitní měkčené materiály včetně palubní desky s texturovaným povrchem jsou vskutku špičkové. Sedadla, v naší testované verzi vyhřívaná a ventilovaná. Dobře stabilizují, jsou komfortní a potěší také rozsahem nastavení. Potěší rovněž 3ramenný volant s klasickými hardwarovými tlačítky na ramenou. Velkou pochvalu si zaslouží samostatný panel klimatizace s trojicí otočných ovladačů.
Přístrojový panel před řidičem ukrývá 10,2” obrazovku s vysokým rozlišením a grafikou, kterou si řidič může podle potřeby přizpůsobit. Uprostřed palubní desky je zasazena 9” obrazovka multimediálního systému. Díky vysokému rozlišení, příjemné grafice a svižností je to doslova hračka. Menu je přehledně uspořádané a v jeho rámečku najdeme několik fyzických tlačítek, která ovládání zpříjemňují. Dobře přístupná je schránka ve středovém panelu, kde také naleznete indukční nabíječku telefonů.
Fyzický panel ventilace s otočnými ovladači a klasickými tlačítky jsou za nás dobrou volbou a zaslouží si pochvalu. Výdech je elegantně řešen do středové linie palubní desky a proudění vzduchu se nastavuje pomocí vystouplé páčky. V naší výbavě Advance jsme objevili i ventilaci předních sedadel, čalouněných kůží a poprvé vybavených speciální konstrukcí, která by měla lépe stabilizovat tělo a zajistit pohodlnější nastupování i vystupování.
Na prostor si v CR-V stěžovat nebudete a stejně tak na dostatek odkládacích míst. Ať už jde o kapsy ve dveřích, loketní opěrku s úložnou schránkou, odvětráváním či přihrádku před spolujezdcem. Dveře se otevírají v úhlu 90 stupňů, vzniká tak prostor pro nohy i nad hlavou. To navzdory střešnímu oknu, jehož mechanismus snižuje strop. Zadní sedadla mají velkorysé rozměry a k tomu polohovatelné opěradlo, nastavitelné až v 16 stupních.
Z naší výbavy Advance musíme vyzdvihnout hrající audiosystém s 12 reproduktory a subwooferem a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí. Milým doplňkem, kterého si všimnete je i malé zrcátko u střešní přihrádky na brýle.
Kouzelná schránka
Zavazadlový prostor ukrývá 587 litrů je to za nás rozhodně solidní údaj. Kufr je souměrný, ale má jen jednoduchou krycí roletku a počítat nemůžete ani s dvojitým dnem. Ovšem pod podlahou vyčarovala Honda ještě hlubokou schránku, například na několik 1,5 litrových PET lahví. Opěradla předních sedadel, dělená v poměru 40:60 sklopíte z kabiny, skvělou vlastností také je, že spolu s opěradly se sníží i poloha „sedáků“.
Jednoduše pohodlně
CR-V je více elektromobil než klasické auto se spalovacím motorem. Přechody mezi hybridním a čistě elektrickým režimem v nízkých rychlostech zpozorujete díky grafickému zobrazení. Kromě naprosto plynulých přechodů má totiž pohonné ústrojí také skvělé odhlučnění. CR-V má při rozjezdech jemné reakce a při jízdě charakter blízký elektromobilům. Pomáhá také režim Sport. Když stlačíte pedál na podlahu, dokáže benzinová jednotka simulovat řazení převodových stupňů. Stačí se opřít do plynového pedálu a CR-V začne hezky nabírat tempo za decentního zvuku spalovacího motoru. Akceleraci z 0 na 100 km/h stihne hybridní CR-V za 9,4 sekundy. Dech neztrácí ani na dálnicích, kdy při 130 km/h v kabině stále panuje příjemná atmosféra. To samé platí i na německých dálnicích při neomezené rychlosti auto příjemně zrychluje. V našem případě 202 km/h byla jízda naprosto skvělá, auto na německé dálnici příjemně sedí, nic nevrže, nic neskáče. Zde konstruktéři odvedli velmi slušnou práci.
Balíček asistenčních a bezpečnostních systémů Sensing 360, kterým je Honda CR-V vybavena jako první model značky v Evropě stojí za zmínku. Systém zahrnuje například hlídání mrtvých úhlů či jízdu v pruzích, adaptivní tempomat vás na dálnici bezpečně udrží mezi pruhy i v zatáčkách, při parkování se můžete spolehnout na 360° kamerový systém.
Kombinovaná spotřeba se podle údajů automobilky má pohybovat kolem 6,7 l/100 km, tohle ale není nereálná hodnota. Běžně jsme se dostali na 7,3 l/100 km, na okrsku to dokonce bylo 6,5 l/km. Svižněji po dálnicích jsme končili na hodnotách 8,4 až 9 l/100 km. Je to opravdu slušná spotřeba nemyslíte? Dost vždy závisí na počasí. Pokud je chladno, spalovací jednotka se tak často nevypíná. Musí běžet kvůli topení, což snižuje efektivitu. Naladěním podvozku vás CR-V rozhodně potěší. V zatáčkách vás auto rozhodně nezklame. A také brzdy odvádějí dobrou práci. K tomu všemu jim pomáhá rekuperace. Dojem kazí horší odhlučnění kabiny od kol a aerodynamického hluku.
Hodnocení
Nová Honda CR-V e:HEV funguje jako běžné auto. Skvělá je i koncepce ovládání nebo prostornost kabiny. Velmi příjemně nastavený podvozek, který se rád předvádí na cestách. Auto v nás zanechalo opravdu silný zážitek, škoda jen, že jsme auto museli vrátit zpět.
Plusy
+ Robustní design
+ Prostor v interiéru
+ Velká standardní výbava
+ Skvělý a svižný pohon
Mínusy
– Vyšší pořizovací cena