Ve spolupráci s legendární britskou kapelou Depeche Mode přináší Hublot novinku, hodinky Spirit of Big Bang Depeche Mode. Hodinky jsou poctou nejnovějšímu albu a světovému turné kapely, Memento Mori, a připomínkou, abychom se zamýšleli se nad hodnotou času. Tento koncept je na hodinkách symbolizován motivem lebky a přesýpacích hodin.
Neuvěřitelných 14 let uteklo od první spolupráce mezi Hublot a Depeche Mode, zaměřené na zvyšování povědomí a humanitární projekty. Od té doby s každým následným turné britské kapely, se vybralo více než 2,3 milionu dolarů pro Teenage Cancer Trust a charity:water.
Comeback
V březnu 2023 skupina Depeche Mode ohlásila svůj comeback. V lopředstavila své patnácté studiové album Memento Mori doprovázené plány na světové koncertní turné. Ve spolupráci s kapelou, která prodala přes 100 milionů alb, Hublot pomáhá získávat finanční prostředky a zvyšovat povědomí pro Conservation Collective. Tato globální charitativní organizace sjednocuje síť regionálních filantropických nadací zaměřených na ochranu, zachování a obnovu životního prostředí.
Díky financování od Depeche Mode a Hublot, podpořila první série projektů v roce 2023 sedm významných iniciativ v boji proti plastovému znečištění na místní úrovni. Jsou plánována další tři kola financována s cílem podpořit ještě větší pozitivní změnu. Projekty mají za cíl změnit situaci s plasty prostřednictvím iniciativ pro místní řízení odpadů, bez plastových opatření a čistění.
Memento Mori
Na pozadí těchto iniciativ se Hublot a Depeche Mode opět spojili v Berlíně, jedenáct let po jejich prvním společném eventu v německé metropoli, aby představili novou limitovanou edici hodinek: Spirit of Big Bang Depeche Mode. Model Spirit of Big Bang vyniká charakteristickým tonneau tvarem a ikonickým celočerným designem Hublotu.
Vznikl ve spolupráci s Depeche Mode a jeho design zaujme motivem lebky, symbolem viditelným i ve videu k oznámení návratu kapely, s přesýpacími hodinami, které symbolizují plynutí času. Střed ciferníku je vyplněn malými černými keramickými kuličkami, které se symbolicky pohybují tam a zpět v rytmu pohybu zápěstí, což představuje koncept Memento Mori. Toto latinské rčení, v překladu „Pamatuj, že musíš zemřít“, má vybízet k zamyšlení nad pomíjivostí života. Vedle ciferníku se objevují iniciály kapely DM a na pozici 6 hodin logo britské kapely. Indexy mají tvar pyramidových hrotů. Jde o motiv, který najdeme i na černé keramické lunetě.
Sto kusů z limitky
Hodinky disponují pouzdrem z černé keramiky o velikosti 42mm. Jsou vybavené strojkem HUB1710_SD, který nabízí rezervu chodu 50 hodin. Samozřejmostí jsou dva řemínky, které lze snadno vyměnit díky patentovanému systému One Click. První ze dvou řemínků je na suchý zip je vyroben z recyklovaných materiálů. Tomu odpovídá iniciativám Conservation Collective proti plastovému znečištění.
Druhý, vyrobený z černého kaučuku, je uzavřen černou titanovou skládací sponou. Zdobý jej hroty ve tvaru pyramid, které jsou již součástí lunety a ciferníku, a dotváří výrazně „rockový“ look.
Každý ze 100 kusů je dodáván ve speciálním boxu s překvapením. 10palcový vinylový singl od Depeche Mode s názvem Wagging Tongue, který je k dispozici pouze v tomto balení a je vyroben s využitím zelené energie a recyklovaného PVC. Za cen 35 400 USD můžou být hodinky vaše.
Exkluzivní spolupráce
„Memento Mori nás nabádá, abychom si byli více vědomi, jak křehká je naše existence. Proto má opětovné spojení sil s našimi důvěryhodnými přáteli v Hublot tak velký smysl. Společně můžeme zvýšit veřejné povědomí o environmentálních problémech a podpořit Conservation Collective v jejich snaze chránit naši planetu a život ve všech jeho formách,“ Martin Gore, člen kapely Depeche Mode.
„Už téměř 14 let Hublot spolupracuje s Depeche Mode na ochraně lidstva a našeho životního prostředí. Memento Mori nás přivádí k uvědomění si, jak rychle čas plyne. Jako hodináři si toho jsme vědomi přirozeně. Je to vážné téma, ale přistupujeme k němu s radostí a energií, kterou nám dodává hudba Depeche Mode,“ Ricardo Guadalupe, CEO Hublot.
„Jsme nadšení a nesmírně vděční za podporu od Hublot a Depeche Mode, ve snaze intenzivně podporovat obnovu životního prostředí na stále rostoucím seznamu míst po celém světě.
Conservation Collective nyní zahrnuje dvacet lokálně zaměřených environmentálních nadací, z nichž každá podporuje organizace na místní úrovni, které v každém z těchto míst vytvářejí pozitivní změny. Toto nové financování od Hublot a Depeche Mode představuje pro tyto snahy zásadní změnu.“ dodal Ben Goldsmith, Conservation Collective.