FACESTARAutotestAutotest Opel Grandland X: Módní crossover s dobrou spotřebou

Autotest Opel Grandland X: Módní crossover s dobrou spotřebou

Hned na první pohled vás u modelu Grandland X zaujme vysoká karoserie, která v sobě skrývá jednoduchou eleganci a robustnost, tento model je zkrátka nadčasový. Dlouhá příď v sobě ukrývá přední LED světlomety AFL, čidla, radary a další praktické pomocníky, kteří mají za cíl vyšší bezpečnost a pohodu na silnicích. V našem týdenním testu jsme dostali model Opel Grandland X 1.5 CDTI 8AT. 

Testovaný Grandland X jsme převzali v elegantní perleťové bílé metalíze s 18“ koly jenž  tvoří designově příjemný celek. Model se zaměřuje na praktické každodenní využití v městské i mimoměstské komunikaci. Kombinace bílé barvy s černou střechou a zpětnými zrcátky působí velmi příjemně a pohodově.

Nový Opel Grandland X působí při délce 4477 mm, šířce 1844 mm a výšce 1636 mm z každého úhlu pohledu jako opravdu robustní SUV. Maska chladiče nese velké logo automobilky Opel. Útlé světlomety obsahují denní LED světla v profilu dvojitého křídla, což vizuálně rozšiřuje přední část karoserie a dodává vozu energický a pevný postoj. Při jízdě v noci oceníte chytré přední LED světlomety Adaptive Forward Lighting (AFL), které poskytují až o třicet procent lepší viditelnost než klasické halogenové světlomety.

Funkce jako odbočovací světla, asistenční systém dálkových světel nebo samočinná regulace dosahu světelného paprsku zaručují optimální osvětlení silnice za všech podmínek. Lemy blatníků a ochranné plastové obklady spodní části karoserie dodávají Grandlandu X robustní vzhled. 

Motor má velmi slušnou dynamiku, objem 1.5 litru, doplněný turbem je naladěný na 96 kW/130 koní. Od motoru neproniká do kabiny téměř žádný hluk ani vibrace. Bonusem je spotřeba, která se pohybuje pouze mezi pěti a šesti litry. Převodovka našeho modelu byla osmistupňová automatická a ve spojení s motorem rychle řadila bez zpoždění. Motor je kvalitně odhlučněný, takže uslyšíte jen pneumatiky. Nejvíce Opelu sedí klidná a pohodová jízda, při které se v interiéru rozpoutá klid. 

Klasika nikdy nezklame

Interiér vozu Grandland X je vyvážený a mechanické ovladače zůstaly pro ovládání klimatizace, to hodnotíme jako příjemné zpestření, k tomuto modelu nám to sedí a líbí se. Interiér si v tomto případě nehraje na žádné módní výstřelky, ale je orientovaný na ergonomii a užitnost jednotlivých prvků.

Klasická přístrojová deska s budíky v průhledu volantu nikoli nad ním, má i vlastní design ovládacích prvků včetně řadicí páky automatické převodovky. Palubní desce dominuje uprostřed navigační systém 5.0 IntelliLink, který se snadno ovládá. Grafika centrální obrazovky infotainmentu je dostačující co potřebujete vždy najdete.

Velmi povedená je 3D navigace s dopravními zprávami TMC, audiosystém sound systému Denon®1 s osmi reproduktory a silným subwooferem je dostatečná. K dispozici jsou u námi testované verze veškeré bezpečnostní i komfortní systémy včetně sledování jízdních pruhů, adaptivního tempomatu a příjemným doplňkem je vyhřívání všech sedadel, včetně zadních.

Oceňuji kvalitní zadní kameru při couvání, která je dnes už nezbytnou součástí testovaných vozů. Součástí panelu je bezdrátová dobíjecí plocha, která pomůže udržet mobilní telefon stále nabitý. 

Opel Grandland X zaujme ihned na první pohled. V interiéru se ještě na chvíli zastavím. Boduje rozměrný kufr se základní kapacitou 514 litrů a na zadních sedadlech se pohodlně vejdou až tři dospělí, čeká vás dostatečný prostor jak pro hlavu, tak i pro nohy.

Praktické a velmi příjemné je bezdotykové otevírání kufru zvláště, když máte plné ruce nákupních tašek je tato služba opravdu vhodná. Za mne je Opel Grandland X auto, které si vždy najde svého majitele nejen jednotlivce ale je to i auto pro celou rodinu.

Hodnocení testu

Plusy

  • jízdní vlastnosti
  • praktičnost a dynamika v interiéru
  • fantastický podvozek
  • pevná karoserie a design vozu

Mínusy

  • prostor pro nohy pro řidiče a spolujezdce 

Související články