Autotest Opel Crossland: Budete ho milovat pro jeho jedinečnost

Nová tvář druhého nejprodávanějšího vozu značky Opel přinesl zásadní změny. Písmeno X z názvu zmizelo, hlavní LED světlomety spojují lesklý plastový pruh, k nepoznání je celý nárazník s výrazným plastovým dekorem a stříbrnými detaily. A jaké další změny ještě proběhly to se dozvíte z našeho týdenního testování.

Opel Crossland vypadá opravdu sympaticky. Pro testování jsme dostali verzi 1.2 Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou. Designéři a technici dokázali vtisknout tomuto modelu vlastní charakter a vizáž značky Opel.

Nejen typickou přední maskou a výrazněji předními a zadními nárazníky ale i detaily, například zadními světly s tmavým tónováním, efektní klesající linkou ze střechy končící na „C“ sloupku a černými 16“ litými disky kol.

V interiéru se tvarem volantu, klasickými analogovými ciferníky, 7″ dotykovou obrazovkou a rozmístěním ovladačů a tvarem přístrojové desky neliší od ostatních modelů značky Opel. Jsou zde nejen klasické analogové ciferníky, vprostřed je umístěný malý displej určený právě pro řidiče. Pro přepínání několika obrazovek je nutné ovladačem otočit na páčce směrovek. 

Navigace, rádio nebo nastavení se ovládá pomocí hardwarových tlačítek pod displejem. Potěší rovněž i ovládání dvouzónové klimatizace umístěné ve středovém panelu pod obrazovkou.

V našem případě testovaného vozu jsme rovněž využili jednu ze dvou umístěných USB přípojek. Druhé USB slouží pro propojení se systémem. Android Auto to umí i bezdrátově, ale v případě Apple Car Play je nutné zapojit do procesu i kabel.

Středový panel umístěný mezi řidiček a spolujezdcem doplňuje řadící páka a před ní tlačítka, pomocí kterých vypnete jízdní funkce jako je START/STOP systém i mechanická ruční brzda.

Velkým plusem je kvalita zpracování a použitých materiálů. Zde naopak naleznete i kvalitnější měkčené plasty na přístrojovém panelu. Palec nahoru. Interiér vypadá velmi dobře a oživeně. Zpracování je přesné, nic nevrže ani neodstává. Pohled je příjemný a milý.

V novém Crosslandu jsou k dispozici jsou sedadla s výsuvnými sedáky – což nebývá v této třídě zvykem, a s tradičním certifikátem ARG. V našem případě se jednalo o sedadlo pro řidiče. V celém interiéru je použita kombinace kůže a látky a plastu.

Rozhled na všechny strany

Posádka sedí ve zvýšené poloze a má lepší výhled, stejně tak je pohodlné nastupování a vystupování. Řidiči ocení vyhled do předoboku, který je díky umístění zpětného zrcátka a dělenému přednímu sloupku velmi dobrý. Plusem je i variabilita přepravy osob a zavazadel, jelikož na rozdíl od některých konkurentů nabízí podélně posuvnou lavici v rozsahu 150mm. Při 5místném uspořádání naložíte do Crosslandu 410 litrů, resp. po posunutí zadních sedadel v podélném směru 150mm dopředu 520 litrů a po sklopení až 1255 litrů.

Vpředu řidič a spolujezdec si užijí nadbytek volnosti ve všech směrech a ocení vzdušný pocit díky dopředu posunutému přednímu sklu a vyšší stavbě karoserie, vzadu toto hodnocení platí také pokud nejste ovšem vyšší postavy. 

Po nastartování a rozjíždění okamžitě víte, že máte pod kapotou tříválec. Agregát podpořený turbem ve spolupráci s plynule a promptně pracujícím 6-stupňovým manuálem udává vozidlu živou akceleraci již od spodních otáček. Z 0-100km/h zrychlí za 10,4 s a podle údajů výrobce dosáhne max. 10,4 s. rychlost 198 km/h. 

Tento tříválec zvládá nároky na jízdní výkony nejen ve městě a mimo město na okreskách, ale i při vyšších rychlostech. Na dálnici zvládal jízdu při tříčlenné posádce a naložená zavazadla iv členitějším profilu vozovky v pohodě.

Spokojenost z jeho živého projevu však může pro náročnějšího zákazníka snížit méně kultivovaný chod motoru, relativně vyšší spotřeba a mírně váhající 6st. automatická převodovka. 

Spotřeba do 7 litrů

A spotřeba? Opel udává v kombinovaném provozu 6,3-6,7 litrů na 100km (dle WLTP). Jedná se o reálné údaje. Při testu vykázal Opel Crossland 1.2 TURBO (96kW/130k) v kombinovaném provozu spotřebu cca 7,1 litru. Naopak při ekonomické jízdě na mimoměstských silnicích to bylo cca 6 litrů/100km.

Jistější jízdní vlastnosti

Už po prvních kilometrech musíme konstatovat, že inženýři z Opelu odvedli dobrou práci. Auto je jistější v zatáčkách, méně se naklání a citelně se zlepšil pocit z řízení, není tak umělý kolem středové polohy. Auto také dostalo nové pružiny a zavěšení McPherson, vzadu se lehce změnilo řešení torzní příčky. Přejíždění výmolů a celkově kopírování povrchu vozovky se tak posunulo na vyšší úroveň.

Hodnocení: 97%

+ Sedadla AGR
+ Výbava vozu
+ Pohodlná a svižná jízda
+ Zavazadlový prostor
 

– Odhlučnění kabiny