Po nastartování a rozjíždění okamžitě víte, že máte pod kapotou tříválec. Agregát podpořený turbem ve spolupráci s plynule a promptně pracujícím 6-stupňovým manuálem udává vozidlu živou akceleraci již od spodních otáček. Z 0-100km/h zrychlí za 10,4 s a podle údajů výrobce dosáhne max. 10,4 s. rychlost 198 km/h.
Tento tříválec zvládá nároky na jízdní výkony nejen ve městě a mimo město na okreskách, ale i při vyšších rychlostech. Na dálnici zvládal jízdu při tříčlenné posádce a naložená zavazadla iv členitějším profilu vozovky v pohodě.
Spokojenost z jeho živého projevu však může pro náročnějšího zákazníka snížit méně kultivovaný chod motoru, relativně vyšší spotřeba a mírně váhající 6st. automatická převodovka.
Spotřeba do 7 litrů
A spotřeba? Opel udává v kombinovaném provozu 6,3-6,7 litrů na 100km (dle WLTP). Jedná se o reálné údaje. Při testu vykázal Opel Crossland 1.2 TURBO (96kW/130k) v kombinovaném provozu spotřebu cca 7,1 litru. Naopak při ekonomické jízdě na mimoměstských silnicích to bylo cca 6 litrů/100km.
Jistější jízdní vlastnosti
Už po prvních kilometrech musíme konstatovat, že inženýři z Opelu odvedli dobrou práci. Auto je jistější v zatáčkách, méně se naklání a citelně se zlepšil pocit z řízení, není tak umělý kolem středové polohy. Auto také dostalo nové pružiny a zavěšení McPherson, vzadu se lehce změnilo řešení torzní příčky. Přejíždění výmolů a celkově kopírování povrchu vozovky se tak posunulo na vyšší úroveň.
Hodnocení: 97%
– Odhlučnění kabiny