Autotest Mazda CX-3: Je jiná a má vysoké ambice potěšit každého

Japonská automobilka je sice s modelem CX-3 na světě už nějaký ten pátek, ale nedávno přišla s faceliftem a vylepšila co se jen vylepšit dalo. Motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip ale i vnitřek vozu vás mile překvapí. Mazda CX-3 je zkrátka jiná.

V konfigurátoru se nachází pouze jeden motor, v našem případě dvoulitrový čtyřválec o výkonu 89 kW. Můžete si tedy vybrat maximálně převodovku. Do města a dálnice to bohatě stačí. Nejmenší crossoveru, který jsme dostali na testování totiž vypadá k světu. Především v poutavé červené barvě. Do terénu se ale moc nehodí. 
 
Její nádherné karoserii s úžasným s již zmíněným červeným lakem bláto ani škrábance od větví zkrátka nesluší. Mazda CX-3 je auto, které je určeno spíše do města než na dlouhé trasy. Velmi se nám líbilo řízení, které působí velmi přirozeně, pěkně se vrací do středové polohy a spojuje stabilitu ve vysokých rychlostech s japonskou rychlostí odezvy a přesností. Chválíme také ergonomii a design interiéru, který koncepčně vychází z Mazdy 2, resp. Mazdy MX-5.

LED světla

Design vozu je velmi subjektivní vlastnost, z celkového hlediska však kopíruje větší modely s mnohoúhelníkovou přední maskou, na kterou přímo navazují světlomety. Mazda nabízela různé linie výbavy. LED světla jsou v tomto modelu na dobré úrovni. 
Mazda narozdíl od konkurence přichází se svým vlastním konceptem, který odstraňuje nepotřebné věci. Nechává pouze to nezbytně nutné k ovládání auta. Uvnitř vozu na vás čeká jen pár tlačítek, která jsou opravdu důležitá a jsou tak umístěna na správných místech.

Bezpečnost řidiče

Změny se také dočkal dotýkový infotainment, který v tomto případě ovládáte jen pomocí otočného kolečka, manipulace je jednoduchá a odezva rychlá. Po chvíli používání vám tato změna přijde opravdu vhod.
Je to dáno především tím, že Mazda dbá na bezpečnost řidičů, cílem je aby se řidič opravdu věnoval jízdě a nebyl rušen dalšími okolnostmi. Pokud vám přesto tato služba nebude vyhovovat, je možné využít Apple CarPlay i Android Auto.
Uvnitř vozu se cítíte velmi příjemně, řekli bychom až domácky, kontaktní plochy jsou potaženy kůží. Samotný volant je dostatečně velký, skvěle tvarovaný a perfektně padne do ruky. Umístění volantu je rovněž dokonalé, sedíte hezky nízko. 
Interiér je v tomto případě velice kvalitní, ani v základní výbavě nemáte pocit, že jezdíte v autě nižší kategorie. Vše lícuje a neslyšíte žádné vrzání.
 
Do všech čtyř dveří strčíte velkou láhev vody, ovládání klimatizace je jednoduché a přístrojový štít je přehledný.
Změnou prošly rovněž sedačky, aby poskytovaly lepší a zasloužený komfort. Při dlouhých cestách nebudete mít žádný problém. Stejné je to i s místem na předních a zadních sedačkách. Kufr pak pojme zhruba 350 litrů.
 
V nabídce motorů byly k dispozici vždy 2 pohonné jednotky, jedna benzinová a jedna vznětová. Před technickou modernizací v létě 2018 jste si mohli vybrat benzínový atmosférický dvoulitr o výkonu 88 kW (120 k) nebo silnější verzi naladěnou na 110 kW (150 k). Zatímco slabší motor jste mohli mít jen s předním pohonem, silnější naopak jen s pohonem všech 4 kol, kterou jsme osobně testovali. Po modernizaci slabší verze posílila na 89 kW (121 k).  
Auto vás nikdy nebude naklepávat, výborně si poradí s nerovnostmi, jen vás prostě bude víc informovat o profilu vozovky pod koly. Tohle je velké plus. Jízdně se rovná o velice vyzrálý produkt a nemusíte se omezovat pouze na jízdu po městě. 
Jelikož se však jedná o malé auto s vyšší stavbou karoserie, konstruktéři pro zachování dobrých jízdních vlastností zvolili tužší tlumiče. Auto je díky tomu stabilní i ve vyšších rychlostech, bohužel však přijdete o komfort na horších silnicích. CX-3 je malá, takže se všude vejde, a čidla kolem dokola ji ochrání před šrámy v místech, kam se vejde jen velmi těsně.
Mazda CX-3 vynikající auto se skvělým podvozkem, motorem a skvělým vzhledem.
Hodnocení:
 
Plusy
+ Jízdní vlastnosti
+ Spotřeba
+ Interiér vozu

+ Dokonalý motor

Minusy
– Menší zavazadlový prostor