Autotest Hyundai Santa Fe HEV: Luxusní vůz s prémiovou kvalitou

Vlajkový model SUV jihokorejské značky Hyundai, Santa Fe, prošel po dvou letech faceliftem a je to zcela jiný vůz. Faceliftované Santa Fe je skutečně luxusním vozem střední třídy s prémiovými vymoženostmi. Ja jsem si jízdu v obrovském Hyundai Santa Fe během našeho týdenního testu užil naplno.

Nejnovější facelift skutečně změnil vzhled obřího Hyundai Santa Fe k nepoznání. Přední maska je jiná, nová, krásnější, mohutnější, detailnější. Světla jsou rozdělena, ostře řezána, rozdělena podle svého primárního účelu. Působí prvotřídním dojmem.

Spolu s novým designem dostalo jihokorejské SUV také novou platformu, díky které je možné Santa Fe vybavit hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Jezdil jsem s hybridní verzí a navzdory menšímu 1,6litrovému benzinovému motoru s elektromotorem o výkonu 230 koní jsem byl schopen s autem jezdit se solidní spotřebou i dostatečným dynamickým projevem.

Výkonný v každém detailu

Na testování jsme dostali plnou hybridní verzi 1.6 T-GDi HEV se čtyřválcem o výkonu 180 koní a elektromotorem o výkonu 58 koní s výbavou Premium, šestistupňovým automatem a samozřejmě čtyřstupňovou čtyřkou. S jízdou jsem byl velmi spokojen. Nejen z hlediska komfortu a pohodlí, naladění podvozku, ale také z hlediska dynamického projevu vozu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. 

Santa Fe dokáže z 1,6 litru vytěžit maximum, a to i s kombinovanou spotřebou kolem 7 litrů na 100 km. Jízdní režimy jsou přitom velmi užitečné pro udržení co nejhospodárnější jízdy. Máte na výběr ze čtyř jízdních režimů: Comfort, Sport, Eco a Smart. Zaujal mne režim Smart, který dokáže kombinovat jízdní režimy nebo mezi nimi přepínat podle stylu jízdy řidiče. K jízdním režimům se přidávají další tři režimy jízdy v terénu: sníh, písek a bláto. Volit mezi nimi můžete jednoduše otočením voliče na středovém panelu.

Chování vozu tak můžete přizpůsobit povaze povrchu nebo vozovky. Rychlostní stupně, tedy D, ale i R, N a P se neřadí klasickou pákou, ale tlačítkovým voličem na středovém panelu. Působí moderně a prémiově.

Maximální pohodlí

Po otevření velkých předních dveří se ocitnete jako v první třídě v letadle. Kožená sedadla s prošíváním v oblasti krku, stejně jako čalouněný strop nebo palubní deska, prostě o třídu, ne-li dvě, vyšší auto. Sedadla jsou vyhřívaná a odvětrávaná.

Displej infotainmentu má úhlopříčku 10,25 palce a je dokonale ovladatelný nejen díky dotykové obrazovce, ale také díky mechanickým tlačítkům umístěným pod ní. 

Vynikajícím zdrojem informací je také dokonale graficky zpracovaný digitální sdružený přístroj. Ovládáte jej z volantu a můžete si zvolit rozložení jednotlivých informačních polí podle svých preferencí. Jeho velkou výhodou je, že slouží jako monitor mrtvého úhlu.

Když zapnete směrové světlo, zobrazí se na této straně pohled kamery, která vidí vše v mrtvém úhlu. Další dokonalost. Pro milovníky hlasité a kvalitní hudby na palubě je ve výbavě Premium k dispozici také audiosystém Krell.

Novinkou v Hyundai Santa Fe jsou také bezpečnostní systémy, jako je automatické zastavení před překážkou při couvání, již zmíněné sledování mrtvého úhlu kamerou, také systém částečně autonomní jízdy na dálnici a dálkové parkování vozu klíčkem. 

Materiály použité v interiéru jsou na vysoké úrovni. Od prošívání sedadel, přes čalounění, čalounění stropu až po design zavazadlového prostoru. Sedadla jsou pohodlná nejen vpředu, kde mají řidič i spolujezdec dostatek místa nejen pro kolena, ale i kolem nich, ale i vzadní řadě. Víko zavazadlového prostoru se otevírá automaticky zepředu i zezadu, stisknutím tlačítka nebo pouhým postavením klíčku k zadní části vozu.

Dveře zavazadlového prostoru se otevírají automaticky. Základní objem zavazadlového prostoru Hyundai Santa Fe je 634 až 831 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel můžete převážet náklad o objemu až 1 704 litrů.

Nesmím zapomenout na další vynikající detail, který mne velmi potěšil, a to bezdrátovou nabíječku smartphonu. Jeho umístění vymysleli designéři Hyundai prostě fenomenálně na středovém panelu hlavně vertikálně, což znamená, že telefon můžete postavit (nikoli položit jako v jiných autech), takže nepřekáží a neletí v zatáčkách.

Na místě ji drží také pružinové víko nabíjecího prostoru. Chytré a praktické zároveň. Skvělými pomocníky jsou četné 12V nebo USB zástrčky a také 220V zásuvka. 

Láska na první i druhý pohled

Pokud bych měl shrnout dojmy a pocity z jízdy luxusně vybaveným jihokorejským SUV Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi HEV, musím přiznat, že tohle auto se mi opravdu hodně líbilo.  Jízda je pohodlná, dynamická. Vůž je také úsporný, ekologický, bezpečný a inteligentní díky jízdním režimům, zejména však režimu Smart.

Se spotřebou kolem sedmi litrů je tento obrovský vůz opravdu úsporný. Asistenční systémy jsou na úrovni japonských nebo evropských prémiových vozů, což je pro Hyundai velké plus.

Hodnocení:

Plusy:
+bohatá výbava na úrovni prémiové třídy
+kvalitní použité materiály
+vytříbený jízdní výkon
+velký prostor uvnitř vozu

Mínusy:
-design voliče automatické převodovky