FACESTARAutotestAutotest Dacia Jogger: Nadupaný kříženec pro sedmičlennou posádku

Autotest Dacia Jogger: Nadupaný kříženec pro sedmičlennou posádku

Dacii se podařilo s Joggerem vytvořit fantastický crossover mezi MPV, kombi a SUV. Z SUV si bere světlou výšku, z kombi základní tvar a z MPV počet míst a vnitřní prostor. Jogger je opravdu velké rodinné auto, které nás překvapilo nejen nízkou cenou, ale také jízdními vlastnostmi.

Dacia se rozhodla uvést na trh zcela nové rodinné velkoprostorové auto (MPV) v době, kdy většina ostatních upouští od podpory a výroby této karosářské verze. To, že nový Jogger pochází z rodiny Dacie, určitě nezapře. Příď je od jiných modelů značky téměř k nerozeznání a klidně se může stát, že si ho spletete například se Sanderem Stepway. 

Už na první pohled je jasné, že se jedná o atraktivnější a modernější kus auta. Naše testovaná verze Extreme v měděné barvě (Terracotta) s černými doplňky byla barevně velmi dobře zkombinována. Zejména přední část Joggeru působí velmi moderně, robustně a vůbec ne lacině.

A právě u této verze Extreme je standardní výbava denní i potkávací LED světla, ale dálkové jsou pouze halogenové a barevný rozdíl mezi nimi je obrovský. Potkávací světla mají studené bílé světlo, dálkové – v porovnání s nimi – až žluté. Dacia Jogger tak trochu strká nos i do kategorie SUV, jelikož je bohatě oplastovaná a má mírně zvýšenou světlou výšku. Toto je za nás skvělý tah. Líbí se nám také černé disky kol, lemování blatníků i střešní ližiny.

V kombinaci s měděným lakem karoserie je to vážně pecka. Dacia Jogger se mimořádně povedla a dalo by se říci, že spolu s novým Dusterem jde o nejkrásnější modely značky. Navíc je to auto pro celou rodinu, vyrazit tak s ním můžete klidně na dovolenou nebo na chalupu.

Královsky velký prostor

Interiér vozu doprovází řada plastů doplněných několika vkusnými a propracovanými detaily, například čalouněnými opěrkami, nebo elegantními ovladači automatické klimatizace, takže celkový dojem, stejně jako jeho uspořádání a ergonomie, zaujme a působí velmi příjemně a vhodně.

Látková sedadla s prošíváním jsou dostatečně velká a pohodlná. Zajímavým prvkem je dekorační látka, použitá na palubní desce. Za nás vypadá vskutku netradičně, má to své opodstatnění co se týče údržby.

V interéru najdeme kůží obšitý volant s tempomatem a multifunkcí, vyhřívání sedadel, tlačítkové startování, elektronickou ruční brzdu, automatickou klimatizaci či velký 8” displej infotainmentu s navigaci a parkovací kamerou či konektivitou Apple i Android. Propojení s Apple Car je rychlé a bez problémové. 

Ergonomicky se jedná o příjemně navržený a účelný interiér se slušnou výbavou a nadprůměrným prostorem. Vpředu i vzadu je místa samozřejmě královsky dost.

Skutečně, s mou výškou kolem 176 cm jsem se vešel překvapivě komfortně. Navíc i ve třetí řadě sedadel jsou držáky na nápoje, 12 V konektor a odkládací plocha vlevo.

Dokonce i otvor pro nastupování na sedadla ve třetí řadě je velkorysý. Opěradla sedadel ve druhé řadě se totiž sklopí dopředu a poté se celé sedadlo vyklopí nahoru.

Třetí řada sedadel je vyvýšená a překvapivě použitelná i pro dospělé osoby. V případě jeho využití stále zůstává k dispozici 212 litrů zavazadlového prostoru. Pokud ale poslední řadu sedadel vyberete, máte najednou gigantický nákladový prostor až 842 litrů.

Motor šlape jako hodinky

Daciu Jogger jsme testovali s benzinovou tříválcovou motorizací TCe 110, což v praxi znamená 81kW/100 koní a 200 Nm. Motor je v případě prázdného auta překvapivě příjemný a svižný a dobře si rozumí se šestistupňovým a vcelku přesným manuálem. Dá se tedy říci, že spojení velkého MPV s malým motorem se ukázalo jako překvapivě dobře fungující. Vyrazíte-li na dovolenou či delší výlet a naložíte do Joggeru celou rodinu, dynamika bude omezena.

Nic ho nerozhodí

V našem případě jsme testovali zpočátku dvě osoby a později jsme s celou redakcí vyrazili s plnou posádkou vozu a to zejména ve městě a na okreskách i na německé dálnici, kde jsme si autíčko pěkně otestovali. Po týdnu testování dvou osob jsme se dostali na spotřebu 6 litru/100 km, což je rozhodně velmi příjemná hodnota v dnešní době.

U většího počtu posádky byla spotřeba vyšší (7,5 litru/100 km), ale i přesto to byly slušné hodnoty. Jízdní vlastnosti jsou díky dlouhému rozvoru velmi stabilní a neutrální a Jogger jen tak snadno nerozhodí žádná nerovnost. Podvozek však není extrémně měkký a běžné krizové situace zvládá bez problémů. Současně jsou reakce na natočení volantu výrazně přesnější. Znamená to, že bude Jogger ve městě příliš tvrdý? Ne. 

Výhodou Joggera je právě jeho všestrannost i díky 16palcovým kolům s velkým profilem je jízda městem stále příjemná. Za mě bylo naladění podvozku žádoucím kompromisem mezi pohodlným pružením při jízdě městem a také dobrou ovladatelností mimo něj.

Extrémně moderní auto

Dacia Jogger je velmi dobrým nástupcem modelu Lodgy. Předchůdce překonává v designu, výbavě i celkovém zpracování a vyšší kvalitě. Zkrátka jde o modernější auto a ve svém segmentu je prakticky bez konkurence. Sedm míst, velmi slušná výbava a úsporný motor. To celé v atraktivním provedení Extreme. 

Hodnocení:

Plusy:

+ Pohodlí ve třetí řadě
+ Naladění podvozku
+ Praktické uživatelské rozhraní
+ Cena vozu 

 

Mínusy:

– Loketní opěrka ve dveřích
– Úzký interiér
– Odkládací plochy

 

 

 

Související články