Na tohle jsme se v redakci hodně těšili. Renault Arkana E-TECH Hybrid 145 nabízí nový zážitek z jízdy založený na inteligentním systému a optimalizaci zákonů hospodaření s energií v každé situaci.
Renault Arkana má v nabídce několik výbav, my jsme v rámci týdenního Autotestu získali verzi R.S. Line a ta rozhodně nezapře sportovní detaily, které jsou okamžitě vidět a odlišují tuto konkrétní verzi od ostatních. Jiný je přední nárazník, tento model má ve spodní části lištu ve tvaru, který Renault nazval lišta F1.
Velká 18palcová kola Silverstone i klesající křivka zadní části evokují celkový sportovní duch.
Na první pohled kromě prolisů na bocích je linie karoserie zcela jasná, navíc verze R.S. Line má kola s červeným prvkem na jednom z pěti čtvercových paprsků. Disky v tomto případě působí opravdu elegantně a stylově.
Celkové linie jsou i přes tyto sportovnější doplňky opravdu luxusní, tomu napovídá linie střechy, přední a zadní světla. Arkana je velmi pěkná i zvenčí, neboť maximálně využívá design, který v současnosti používá Renault.
Jízda za 5 litrů
Základem hybridní verze E-Tech tvoří atmosférický zážehový čtyřválec SCe s nepřímým vstřikováním o objemu 1,6 litru a výkonu 69 kW (94 k), který je kombinován s elektromotorem o výkonu 36 kW (49 k) a startér-generátorem o výkonu 15 kW (20 k). Ve finále má hybridní pohon kombinovaný výkon až 105 kW (143 k).
Elektromotor čerpá energii z baterie o kapacitě 1,2 kWh. Díky kombinovanému výkonu je spotřeba paliva nižší, v našem případě se blížila ve městě pod 5 litrů na 100 km. Navíc při rekuperačním brzdění se během jízdy baterie automaticky dobíjí. Pokud máte baterii dostatečně nabitou, zvládnete ujet pěkných pár kilometrů čistě v režimu na elektřinu a tím šetříte spotřebu, ale i svou peněženku.
Vybrat si také můžete z režimů My Sense, Sport, Eco, převážně jsme jezdili v prvním zmíněném, o dost svižnější po sešlápnutí pedálu pro akceleraci je režim sport. Každou změnu režimu zobrazuje grafika na digitálním panelu.
Sportovní interiér
Pokud se podíváme na interiér u Renaultu chválíme velký 9,3 palcový dotykový displej infotainmentu, přes který se pohodlně ovládá vše. Zato klimatizace si zachovala tlačítka pod obrazovkou a lze tak rychle ovládat topení či chlazení interiéru. Za volantem pak nechybí druhý velký displej.
Grafika displeje více zdůrazňuje ekologickou jízdu a místo otáčkoměru zobrazuje ukazatel využití a spotřeby elektřiny a energie obecně. V případě elektrické jízdy, kterou Arkana E-Tech umí, se na displeji rozsvítí velké EV.
Sportovní interiér se ve verzi R.S. Line skutečně povedl na výbornou. Sedadla mají červené prošívání, bezpečnostní pásy mají dvě červené čáry, ale to hlavní je před řidičem a spolujezdcem.
Obložení palubní desky je lesklé z karbonu. To ale nijak neubírá na vizuální dynamice vnitřních částí právě naopak, Arkaně tohle podání velmi sluší. Za nás je design u Arkany jedním z hlavních lákadel a ten se skutečně povedl.
Co se týče velikosti, patří Arkana do stejného segmentu jako Megane.
Reálně má Arkana s hybridním pohonem zavazadlový prostor o objemu více než slušných 480 litrů.
A když jsme se dostali doprostřed vozu, kromě zcela originálního prostoru pro odložení ovladače od vozu, přímo pod voliči klimatizace se nachází prostor pro umístění mobilního telefonu, uprostřed je umístěný volič režimu řazení.
Automatická převodovka má 2 převodové stupně pro elektromotor a 4 převodové stupně pro spalovací motor. Za nás velké plus, opět slušně do detailu propracovaný desing.
Nová Arkana nabízí z hlediska bezpečnosti celkem 15 asistenčních systémů. Nechybí například asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání nebo praktický parkovací asistent Easy Park Assist. Vše je logické a jednoduché. Ovládání zcela bezproblémové a praktické.
Jízda s Arkanou je opravdu jednoduchá a pohodlná, pro město i na dálnici je to naprosto společník. Po týdnu našeho testování přístroj ukázal průměrnou spotřebu 5,8 litru, což je při jízdě po dálnicích velmi příjemná hodnota. Mimo dálnice i ve městě se můžet bez problémů dostat i pod 5 litrů v našem případě 4,5.
Podvozek Arkany je nastaven poměrně komfortně, není tuhý. Nový Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 RS Line se nám hodně líbit a opět potvrdil, že francouzská automobilka hybridní vozy prostě umí. S Arkanou přichází atraktivnější SUV-kupé provedení, které v kombinaci s elektrifikovanou jednotkou dává největší smysl. Stačí se jen podívat a hned se zamilujete.
Hodnocení: