4 potraviny, které si musíte dát právě teď: Tělo vám poděkuje!

Storyblocks

Pokud můžete, dejte si je právě teď! Podívejte se pozorně, jaké jsme tentokrát vybrali pro vás potraviny. Možná ani netušíte, co všechno se v nich skrývá a jak vám mohou pomoci.

Zázračná rajčata

Na farmářských trzích najdete skoro po celý rok velké množství různých odrůd rajčat, která nabízejí velké bohatství antioxidantů. Jsou skvělým zdrojem vitaminu C, beta karotenu a dalších prospěšných látek, díky kterým působí proti rakovině, podporuje srdce, cévy a kosti. Výborný je rajčatový salát s cibulí a bazalkou nebo cherry rajčátka s česnekem v těstovinách. Dopřejte si zdravý luxus!

Úžasná avokáda

Exotické ovoce, které se ovšem v kuchyni používá spíše jako zelenina, bývá u nás k dostání buď nedozrálé a musíme je nechat dozrát doma, nebo zralé a připravené k okamžité konzumaci, po celý rok. Dámy, které se snaží si udržet štíhlou linii, se mu často kvůli vysokému obsahu tuku a počtu kalorií vyhýbají, ale dělají velkou chybu. Avokádo je totiž doslova božským pokrmem.

Nejen, že má tahle zelená dobrota protizánětlivé účinky, ale tuk, který obsahuje, je ideální pro vstřebávání karotenoidů a dalších prospěšných látek, které získáváme z jiných druhů ovoce a zeleniny. Avokádo pomáhá v prevenci proti rakovině a onemocněním srdce a reguluje hladinu cukru v krvi.

 Když je přidáte do salátu nebo připravíte guacamole, či si jen tak zralé avokádo rozmačkáte a namažete na kousek pečiva, poděkuje vám pleť, srdce i celé tělo a užitek bude dlouhodobý.

 Bombastická broskev

 Jestliže chcete okusit nebeskou slast, dejte si v létě zralou broskev. Uprostřed horkého léta není nic lahodnějšího než tohle voňavé a šťavnaté ovoce. Stejně jako banány obsahují broskve velké množství draslíku a také železa a vlákniny. Mají příznivé účinky na náš zrak, pokožku a připisuje se jim pozitivní vliv na plicní onemocnění, jako je CHOPN. Ať už si je dáte jen tak, samotné, nebo je přidáte do smoothie, či si na večírku dopřejete sangrii, rozhodně na ně nezapomínejte!

Bohaté maliny

Maliny jsou maličké, ale rozhodně ne bezvýznamné. Nejlepší jsou samozřejmě ty, které si vypěstujete doma na zahradě, nebo najdete v lese, ale i mimo sezónu jsou k v obchodech k dostání. Obsahují obrovské množství antioxidantů a ketonů, které zlepšují funkci enzymů, pomáhají lépe využívat kyslík, který dýcháme, i proti obezitě a ztučnění jater. Živiny obsažené v malinách také pomáhají regulovat hladinu cukru v krvi. 

Přidávejte maliny do ovocných i zeleninových salátů, do müsli či ovesné kaše nebo je podávejte jako dezert se zmrzlinou a se šlehačkou. Tyhle bobule musí každému na tváři vykouzlit úsměv.