FACESTARŽivotní stylZBAVTE SE NADÝMÁNÍ, ZÁCPY NEBO PÁLENÍ ŽÁHY! VYZKOUŠEJTE 10 TIPŮ A BUDETE...

ZBAVTE SE NADÝMÁNÍ, ZÁCPY NEBO PÁLENÍ ŽÁHY! VYZKOUŠEJTE 10 TIPŮ A BUDETE SE SAMI CÍTIT SKVĚLE!

1. Jezte hodně vlákniny

1. Jezte hodně vlákniny

Nejvíc jí najdete v celozrnných potravinách, zelenině, luštěninách a ovoci. Vláknina pomáhá s pohybem potravy v trávicí soustavě a je výbornou prevencí proti zácpě. Také pomáhá proti hemoroidům, divertikulóze a dráždivému tračníku. Také pomáhá zachovávat si zdravou hmotnost. Vláknina by měla být rozpustná i nerozpustná. Oba druhy vlákniny jsou pro nás důležité. Nerozpustnou vlákninu najdeme především v zelenině, pšeničných otrubách a celozrnných potravinách, rozpustnou v ořechách, semínkách, ovesných otrubách a luštěninách.

2. Omezte tuky

Tučná jídla zažívání zpomalují a zvyšují riziko zácpy. Tuky však nemůžeme z jídelníčku vyřadit úplně. Proto je lepší je kombinovat s potravinami s vysokým obsahem vlákniny.

3. Jezte libové maso

Bílkoviny jsou nedílnou součástí zdravého jídelníčku. Tučné maso však může vést k zažívacím potížím. Mezi nejlibovější masa patří například vepřová panenka či drůbeží maso bez kůže.

4. Užívejte probiotika

Zdravé bakterie vám pomůžou kompenzovat problémy vzniklé z nevhodné stravy, užívání antibiotik a stresu. Také posílí váš imunitní systém. Nejlepší je netučný živý jogurt nebo kefír denně.

5. Jezte pravidelně

Pravidelná strava také pomáhá předcházet problémům s trávením. Snídejte, obědvejte, večeřte i svačte vždy ve stejnou dobu.

6. Dbejte na dostatek tekutin

Zdravému zažívání pomůže dostatek vody. Rozpustí se v ní rozpustná vláknina a další důležité složky potravy.

7. Užívejte potravinové doplňky

Pokud máte potíže např. s pálením žáhy a potřebujete zklidnit žaludek, zkuste třeba Gastrofruit z řady doplňků stravy Dr. Max. Ten obsahuje vysoké množství uhličitanu vápenatého, který podporuje normální trávení a zklidňuje žaludek. Je k dostání ve čtyřech ovocných příchutích: pomeranč, citrón, višeň a černý rybíz.

8. Zbavte se zlozvyků:

kouření a přílišného pití kávy a alkoholu. Jak cigarety, tak káva i alkohol na trávicí soustavu nepůsobí příznivě a můžou vést k žaludečním vředům a pálení žáhy.

9. Pravidelně cvičte

 Cvičením svůj trávicí trakt rozhýbete a budete trávit lépe.

andflickr.com/Life Way Sport

10. Vypořádejte se se stresem 

Stres a úzkost můžou také způsobovat trávicí potíže. Najděte si vhodný způsob odpočinku a odpočívejte pravidelně. Kvalita vašeho zažívání je úzce spjatá s tím, co jíte a jak žijete. Když budete dodržovat těchto deset zásad, bude vám dobře na těle i na duchu.

Související články