FACESTARŽivotní stylVÍTE, JAKÉ NEMOCI HROZÍ PO VÁNOCÍCH A NOVÉM ROCE? MY TO VÍME,...

VÍTE, JAKÉ NEMOCI HROZÍ PO VÁNOCÍCH A NOVÉM ROCE? MY TO VÍME, A TAKÉ VÁM POMŮŽEME SE JIM BRÁNIT!

Nachlazení

Nachlazení

Nejčastějšími onemocněními, s jakými se setkáváme v tomto období, jsou nemoci z nachlazení. Před infekcí se často ochráníme i tak běžnou činností, jako je časté mytí rukou. Často se totiž dotýkáme povrchů, které používají druzí lidé, a tak na ruce přeneseme viry. Také je důležité mít doma čisté nádobí, ručníky a utěrky, a to zvláště tehdy, když je nemocný člen rodiny.

Angina

Jakmile vás začne bolet v krku, kloktejte slanou vodou. Můžete tak zabránit bakteriální infekci a rozvinutí anginy. Také si dávejte pozor na přechody z tepla do zimy a opačně. Tyto přechody mají na prostředí v krku nepříznivý vliv a můžou infekci napomoci.

Astma

Chladný vzduch často vyvolává astmatické potíže. Lidé s astmatem by proto v tomto období měli být zvláště opatrní. Ve velmi chladných a větrných dnech by se neměli zdržovat venku, a pokud je to nutné, měli by si zakrýt nos a ústa šálou nebo šátkem. Rozhodně by měli pravidelně užívat léky a mít inhalátor po ruce.

Noroviry

K dalším častým potížím v období po Vánocích bývají norovirové infekce. Jejich projevem je nevolnost, zvracení, průjmy, bolesti svalů a hlavy. Nakazit se lze jídlem, často bývá zdrojem nákazy ovoce a zelenina. Tyto viry se hodně šíří mezi dětmi, ve školách a dalších zařízeních. Infekci z jídla se nejlépe vyhnete pečlivým omýváním syrového ovoce a zeleniny, vařením a mražením potravin.

and

Chřipka

Chřipka je největší zabiják zranitelných lidí. Lidé, kterým je nad 65 let a lidé s dlouhodobými zdravotními potížemi včetně cukrovky a onemocnění ledvin jsou rizikovou skupinou. Proti některým chřipkám jsou účinné vakcíny. Odborníci doporučují přes Vánoce a hlavně po nich dbát na pravidelný spánkový režim spojený s aktivním pohybem minimálně dvakrát týdně. „Lidé by určitě neměli zapomenout ani na vitamíny. Imunita těla je v prvních dnech po Novém roce vždy v ohrožení, proto bych se nebál ani přípravků, jako je Wobenzym, které jsou vyvíjeny na podporu cirkulace lymfy a krve,“ říká odborník na zdravou výživu, Vojtěch Petráček. „Mezi doporučené metody posílení imunity na zimu se dají zařadit činnosti, jako je otužování, sauna, enzymoterapie nebo například oblíbený běh na lyžích,“ dodává Petráček, který je i nadšeným sportovcem.

Související články