Test VW Passat R-Line: jednoduchá dokonalost nebo dokonalá jednoduchost?

Osobně Volkswagen Passat vlastním, takže tento test byl pro mě takovou osobní záležitostí. S manželkou srovnáváme každé testované auto s naším Passatem B7 a diskutujeme, zda bychom ho vyměnili, protože je lepší než Passat nebo má nedostatky, pro které je pro nás stále lepší volbou starší Passat. Teď to byla záležitost celkem jednoznačná. Spousta lidí řekne, že VW Passat vypadá pořád stejně už od verze B7 z roku 2011 a s verzí B8 z roku 2014 je úplně shodný, ale není to tak. Je jiný, je novější, je vyspělejší. Je to lepší verze.

Postrádá extravaganci, ale je stylový

Volkswagen Passat je pro mě spojení důsledné funkčnosti a nyní i sportovních linií, díky kterým se odlišuje od svého předchůdce. Výsledkem je pro mě stylová kompozice, která bude dobře vypadat i za několik let. Originální je mřížka chladiče a světelná signatura, kterou upoutá Vaši pozornost. Měl jsem tu možnost testovat verzi R-Line v šedé metalíze s černými prvky a to auto vypadá naprosto úžasně!

Volskwagen Passat je pro mě osobní záležitostí

Interiér Vás uspokojí

Já si nemůžu pomoct, ale v tomhle interiéru se cítím velmi dobře. Všechno má své místo a všechno hlavně funguje. Nic nevrže, nic neskřípe. Vše je funkční. Dotyková obrazovka reaguje bleskově. Audio hraje tak dobře, že hledáte logo prémiové značky. Sedačky jsou pohodlné a nebudete se cítit rozbitě ani po delší cestě. Loketní opěrku můžu nastavit výškově i podélně, takže pohodlí je zaručené. Multifunkční volat se dobře ovládá, tlačítka přesně reagují a celkově se dobře drží v ruce. Skvělé je i bezrámečkové zpětné zrcátko. Digitální displej si můžete nastavit v různých variantách. Já mám nejraději dva budíky a cestovní informace uprostřed. Objem zavazadlového prostoru je 586 / 1152 litrů. Interiér je dokonalý. Téměř nemám, co vytknout až na jednu věc, která mě osobně mrzí.

Já si nemůžu pomoct, ale v tomhle interiéru se cítím strašně dobře.

Od verze VW Passat B7 byly vždy na středovém panelu umístěné analogové hodiny. Bylo to takové klasické, pěkně to zapadlo do interiéru a nerušilo to. Byl to jako vlastní podpis, který se mi moc líbil. Nyní je na středovém panelu nápis PASSAT. Jak by řekl teenager: „OMG! WTF?“ Proč to tam někdo dával!? Snad vím, co jsem si koupil a v čem jezdím. Kdyby to byla aspoň nějaká designová třešnička na dortu, ale on je to prostě jen lesklý plast s nápisem. Za mě velká škoda.

Analogové hodiny nahrazeny nápisem PASSAT

Možná budete mít dilema

Ještě bych chtěl zmínit jednu věc a to je ukazatel sledování mrtvého úhlu v zrcátku. Většina automobilek umístila světelnou diodu do zrcátka. Ve VW zůstávají již několik let věrni variantě s diodou v těle zrcátka. Na první pohled to na vás bude působit jako z doby kamenné, ale co se týče praxe, tak ve VW přesně vědí, co dělají. Za prvé jde směr pohledu vždy z automobilu do těla zrcátka a pak do samotného zrcátka. Takže první vidíte světýlko a až pak obraz v zrcadle. Za druhé i při ostrém sluníčku, svítícího přímo do zrcátka, nikdy nepřehlédnete světelnou diodu. Nepůsobí to nijak moderně, za to funkčně dávám jedničku s hvězdičkou.

Dioda sledování mrtvého úhlu ve zpětném zrcátku

Prostě výborné jízdný vlastnosti

K dispozici jsem měl benzinový dvoulitr o výkonu 140 kW (190 koní) a byl to příjemný společník. Tohle auto si nekupujete, abyste trhali asfalt. Tohle auto si koupíte kvůli pohodlí, komfortu, výborným jízdním vlastnostem a kvalitě zpracování. Jízda na dálnici byla jako jít do cukrárny na pohár. Radost z jízdy. Vůz se skvěle ovládá, lehce jde za volantem přesně tam, kam mu určíte.

Podvozek má ideální naladění na naše české cesty, takže Vám na rozbitých cestách nevyklepe ledvinové kameny. A co se týče výkonu, je dostatečný na jakékoliv předjíždění i pohodlnou jízdu kdekoliv si budete přát. Je to prostě takový ideální parťák na cesty. Ať už pojedete do práce, na výlet z města nebo na dovolenou do Chorvatska.

Verze R-Line nabízí zadní spoiler s dvojitou koncovkou výfuků

O vaši bezpečnost se postará tzv. IQ.DRIVE, což je souhrnné označení pro všechny inteligentní asistenční systémy, které VW Passat nabízí. Jde o soubor jízdních asistentů, parkovacích asistentů a také ochrany cestujících.

Závěr Volkswagen Passat R-Line

Asi jsem ovlivněný tím, že Passat vlastním, ale pro mě je to skvělý vůz jak pro podnikatele, tak i jako rodinné auto. Splnilo všechny naše požadavky a najít cokoliv negativního byl nadlidský úkol. Spousta lidí ho bude srovnávat se Superbem nebo s Mondeem. Já si vyzkoušel všechny a Passat byl pro mě vždy vítěz. Škoda jen těch chybějících analogových hodin. Pak by byl dokonalý…

Skvěle vypadající limuzína

Plusy a mínusy

+ Šedo černý exteriér R-Line verze vypadá naprosto úžasně
+ Prostorný interiér
+ Skvěle naladěný podvozek
+ Tichý a dobře reagující motor s ideálním zátahem
+ Výborně hrající audio
+ Přehledný interiér
– Nápis PASSAT ve středu palubní desky