Když si připravuji článek, tak si často dělám průběžně poznámky. Většinou formou – plusy a mínusy. A velmi často to vychází v poměru 2/3 plusy a 1/3 mínusy. Dnes se dívám do poznámek a nemám žádné mínus. Říkám si, zda je Volkswagen T-Cross opravdu tak dokonalý, nebo jsem něco přehlédl?
Design VW T-Crossu mi hodně připomíná jeho většího brášku Tiguan. Zvýšená světlá výška poukazuje na kořeny SUV. Přední maska přisuzuje rodokment T-Crossu do moderní rodiny VW. Ploché linie oken pomáhají dokonalému přehledu za jízdy. Nejzajímavější je na T-Cross pohled zezadu. Zadní partie s výraznými lištami odrazových světel a LED zadními světly zaručují, že zanecháte trvalý dojem.
Na testování jsem měl k dispozici vůz s tyrkysovou metalízou Makena. Je to výrazná barva. Hodně výrazná. Ale víte co? Ta barva je perfektní! Auto jsem vždy bez problémů našel, ať už u nás na sídlišti, nebo na parkovišti u nákupního centra. Na tyrkysově modré nebyl dokonce ani vidět ten žlutý bordel, který začal zase všude lítat a až do září se ho bohužel nezbavíme. Někdo může říct, že je tyrkysová příliš výrazná. Ano je, a to je dobře. Pokud bych si měl auto vybírat já osobně, nevybral bych si černé, už vůbec ne stříbrné, bílé možná. O bílém T-Crossu s černými lesklými prvky bych uvažoval, ale tyrkysovou Makenu jsem si zamiloval.
and
Zvenku vypadá malý, ale uvnitř je prostorný
Píše se, že VW T-Roc by měl být větší bráška. Já tento pocit nesdílel. T-Roc je možná širší, ale rozhodně mi nepřišel uvnitř větší. Při instalaci dětské sedačky za řidiče, jsem měl vpředu více místa. I na zadních sedačkách jsem měl pocit, že je toho místa více. Do auta se bez problémů vejdou 4 dospělí lidé a ani delší cesta není problém. Zavazadlový prostor má objem 455 l. Umístit tam kočárek s větší taškou není problém. Pro dva lidi je vůz ideální. Pro naši rodinu o 3 členech je vůz také dostačující. Jako druhé auto do rodiny bych ho bral vedle našeho Passatu okamžitě.
and
Když se usadím do pohodlných sedaček, chytnu se měkké kůže volantu a ucítím vůni novoty – je to pro mě taková nirvana. Tenhle pocit mám na nových autech strašně rád. Většinou pak ale nastává nějaký problém. Například, kde jsou ovládací prvky, proč mi nefunguje připojení bluetooth? A další nepříjemnosti na sebe nenechávají dlouho čekat. Zde ovšem nic takového nenastalo. K tomu musím říct, že interiér je jedním slovem perfektní. Nenašel jsem zde jediný detail, který by mi vadil. Zpracování materiálů je vynikající. Příplatkové audio Beats se postará o kvalitní muziku ať už pojedete kamkoliv.
Co prakticky potřebuji při jízdě ovládat, se ovládá tlačítky, tak jak to mám rád. Prvky, které nevyužívám tak často se nastavují na velkém dotykovém displeji. Tohle auto mi prostě osobně neskutečně sedlo. I manželka, která si vůz vyzkoušela nepotřebovala manuál ani mě. Seděl jsem vzadu vedle syna a manželka si užívala jízdu a přesně věděla, co má zmáčknout a kam se podívat. Takhle nějak si představuji „user friendly“ automobil! Zde se může konkurence z Francie nebo Asie učit, jak se to dělá.
and
Silný, kultivovaný, tichý
K dispozici jsem měl verzi VW T-Cross R-Line s benzínovým motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Jde o nejsilnější verzi motoru dodávaného k tomuto vozu. Závodit se s ním nedá, ale na okreskách si s ním užijete spoustu zábavy, aniž byste přišli na benzince o výplatu. Motor je při normální jízdě krásně tichý a kultivovaný. Pokud pedál sešlápnete více, auto krásně zrychlí a motor rozehraje rockovou symfonii. Velmi mě potěšilo, že i při dálniční jízdě nebylo uvnitř slyšet žádný hluk. Podvozek je nastavený dobře, jen doporučuji pořídit si spíše praktická než designová kola a pneumatiky, pokud preferujete více pohodlí než parády jako já.
and
Závěr Volkswagen T-Cross
Když si po sobě čtu tenhle článek, může to působit jako placená reklama. Ale přísahám, že není. Tohle malé autíčko nás opravdu potěšilo. Byli jsme z něj nadšení. Teď jen přemýšlím, jakou výmluvu si najít, že jej doma nutně potřebuji. Možná se najde pár lidí, kteří při čtení článku zvednou obočí nebo budou nedůvěřivě kroutit hlavou. Chápu to a mám pro ně radu nad zlato. Běžte do Volkswagenu, vyzkoušejte si T-Cross alespoň na víkend, a pak mi napište jestli jsem kecal. Uvidíte, že nikoliv.
and
Plusy a mínusy
+ Povedený design a barva vozu
+ Prostorný interiér
+ Přehledné ovládací prvky
+ Vynikající produkce hudby díky audio Beats
+ Tichá jízda i při dálniční rychlosti
+ Silný ale kultivovaný motor 1.5 TSI
+ Solidní spotřeba
– Musel jsem ho vrátit