Test Škoda Kodiaq 2.0 TSI: psát o perfektním autě je těžké

Výrazná přední maska, svalnatý postoj a dynamické proporce v kompaktním balení, to je oficiální popis auta na tento týden Škoda Kodiaq. Já bych dodal pouze to, že se „Koudy“ (jak jej manželka pojmenovala) rychle stal členem naší rodiny.

Pro novináře je občas těžké psát o autech. Nejlepší auta pro novináře jsou nedokonalá auta. Vyzdvihnete pozitiva a upozorníte na negativa. Horší je to, když má auto více negativ než pozitiv. Ale to se dá také ještě vysvětlit. Ovšem nejhůře se píšou články o autech, která jsou perfektní. Musíte pořád chválit a bojíte se, že Vám to čtenáři nebudou věřit. Budou tvrdit, že jste podplacený nebo zaujatý. Většinou je přesvědčí pouze to, když si auto sami vyzkouší. Já měl to štěstí, že hned po týdenním testování Škody Karoq jsem se mohl usadit do Škody Kodiaq a i díky tomu rychlému přechodu jsem měl možnost si všímat rozdílů mezi jednotlivými modely.

Kodiaq vypadá krásně i když v něm sedí škaredý řidič (já)
Kodiaq vypadá krásně i když v něm sedí škaredý řidič (já)
Červená jí sluší
Červená jí sluší

Červená mu sluší

Škoda Kodiaq je vybaven LED zadními světly již v základní výbavě. Jde o velké SUV, které se nebojí silnic ani terénu. Díky pohodnu všech kol a vysoké světlé výšce jde o přímou pozvánku do terénu. Ovšem nejvíce mě Kodiaq zaujal svou červenou metalízou. Je to krásná barva, která udělá z obyčejného SUV výstavní kousek. Nekupujte si černou, bílou a už vůbec ne stříbrnou. Nebojte se a zkuste červenou, bude se Vám moc líbit. Kodiaq není jen velký, prostorný a krásný, ale je i chytrý a to třeba díky ochran hran dveří. Jsou aktivovány pružinou, takže jakmile otevřete dveře, ochrana vyskočí a přilne k hraně dveří, aby tak zabránila i těm nejdrobnějším oděrkám na Vašem autě nebo na autě vedle Vás.

Kodiaq se nebojí ani terénu
Kodiaq se nebojí ani terénu

Svou chytrost ukazuje Kodiaq i třeba tím, že má v obou předních dveřích schránku na deštník. Schránky jsou voděodolné a voda je odváděna kanálkem mimo vůz, takže je možné uložit i mokrý deštník. Málem bych zapomněl na osvětlení kufru, které lze použít jako svítilnu. Ale pozor na ztracení. Svou chytrost potvrzuje Kodiaq také souborem jízdních asistentů jako třeba hlídání mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v koloně, rozpoznání dopravních značek, panoramatický parkovací systém, přední a zadní parkovací senzory, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, zadní kamera a další.

Ideální rodinný vůz
Ideální rodinný vůz

Ach ty sedačky!

Když jsem usedl za volant asi minutu jsem obdivoval jednodílné sedačky. Jsou to sportovnější sedačky s parádním vedením, ideální pro můj zadek. Upřímně Vám říkám, že jsem v lepších sedačkách v autě neseděl. Interiér je klasicky koncernový a víte co, je to dobře. Kromě velké 9,2″ dotykové obrazovky Columbus jsou tam i tlačítka, které já rád. Všechno funguje jak má, všechny ovládací prvky jsou přesně tam, kde čekám, že budou. Není třeba nic hledat. Navíc audio Canton je radost pro mé uši.

Jednodílné sedačky mě nadchly
Jednodílné sedačky mě nadchly

Škoda jen, že zmizelo kolečko hlasitosti, které bylo nahrazeno dotykovými tlačítky. Interiér působí prostorným a robustním dojmem, díky tomu mi navodil příjemný pocit pohodlí a bezpečí. Zadní sedadla jsou posuvná o 18 cm a mají nastavitelný sklon opěradel pro ještě větší pohodlí. Ale hlavně je vzadu místa jak v limuzíně. Škoda Kodiaq samozřejmě nabízí i variantu disponující sedmi sedadly. Zavazadlový prostor nabídne úctyhodných 720 litrů.

Řidič má veškeré informace přímo před sebou
Řidič má veškeré informace přímo před sebou
Interiér je opravdu prostorný
Interiér je opravdu prostorný

Nebojte se benzínu

Očekával jsem, že jakmile sešlápnu pedál benzinového dvoulitru o výkonu 132 kW, budu cítit, jak se mé tělo tlačí do sedaček. Sílu 180 koní jsem pocítil, ale musím říct, že svižnější jízda mi přišla s dvoulitrovým naftovým Karoqem. Ten byl při jízdě určitě svižnější a rychlejší. Jde samozřejmě o rozdílný poměr výkonu váhy. Ale benzinový motor se 180 koňmi je pro Kodiaq více než dostačující. Pokud budete mít plné auto, rozjedete se bez problémů. Budete potřebovat předjet na okresce, bez problémů. Držet dálniční rychlost (150 km/h), bez problémů.

360 stupňová kamera při parkování
360 stupňová kamera při parkování
Systém ochrany hran dveří
Systém ochrany hran dveří

Osobně mi přišel benzinový motor kultivovanější, plynulejší a tišší. Pokud bych si měl osobně vybírat mezi benzinovým a naftovým motorem, asi bych volil benzinový. Na tu pravidelnou cestu ráno do práce, odpoledne z práce a o víkendu nějaký ten výlet to bude lepší varianta. Aspoň bych netrápil dieselový agregát těmi krátkými cestami. Jasně, ze všech stran slyším o úspornosti, ale také je třeba se podívat na rozdíl v pořizovací ceně.

Kočárek, velká kufr, malý kufr, velká taška, ikea taška s hračkama, velká pikniková deka, balony ještě tam zůstalo místo...
Kočárek, velký kufr, malý kufr, velká taška, ikea taška s hračkama, velká pikniková deka, balony a ještě tam zůstalo místo…

Závěr Škoda Kodiaq

Dlouho jsem se nesvezl v tak perfektním autě. Manželka si ho zamilovala. Přejmenovala ho na Koudyho a okamžitě se stal členem naší rodiny. Já mohu s čistým srdcem říct, že je to nejlepší SUV v poměru cena výkon, jaké jsem poznal. Nejsem fanoušek SUV, podle mě vždy byl lepší variantou kvalitní kombík, ale když nad tím teď přemýšlím…

Plusy a mínusy

+ Spoustu místa na zadních sedadlech
+ Obrovský zavazadlový prostor
+ Vynikající sedačky
+ Audio Canton
+ Ochrana při otvírání dveří
+ 360 stupňový pohled při couvání
+ Právem patří do TOP 5
– Škoda Kodiaq nemá mínusy