Test Škoda Kamiq: jaký je první crossover Škoda?

Škoda Kamiq je crossover automobilky Škoda. Vůz byl oficiálně představený na autosalonu v Ženevě 2019. Vůz stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základním motorem je tříválec 1.0 TSI s výkonem 70kW a vrcholnou verzí je čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110kW.

Exteriér je povedený, hodně povedený

Vzhledem je jistě jiná. Dovolím si říct, že dokonce odlišná od všech ostatních škodovek. A můžou za to hlavně dělené hlavní světlomety, které jsou výrazné především úzkým pruhem led světel. Ten v sobě skrývá denní LED svícení a dynamické ukazatele směru. Řekl bych, že Škoda Kamiq patří k jednomu z nejlépe řešených městských crossoverů vůbec. Nabízí to nejlepší z SUV, jemně zabalené do verze crossoveru.

Nabízí to nejlepší z SUV, jemně zabalené do verze crossoveru.
Nabízí to nejlepší z SUV, jemně zabalené do verze crossoveru.

Větší světlá výška poskytuje lepší výhled na silnici a usnadňuje nastupování do vozu. To díky čemuž vypadá Kamiq mohutně jsou doplňky jako například přední spojler nebo zadní difuzor a prahové lišty. Standardně jsou tyto doplňky v šedé barvě, ovšem můžete si je dopřát v černém lakovaném provedení a ve spojení s bílým lakem karoserie. Díky tomu se z auta rázem stává stylová záležitost.

Větší světlá výška poskytuje lepší výhled na silnici a usnadňuje nastupování do vozu.
Větší světlá výška poskytuje lepší výhled na silnici a usnadňuje nastupování do vozu.

Interiér je hodně sexy

V interiéru se Škoda Kamiq posunula blíže budoucnosti stejně jako v modelu Scala. Interiér mi přijde naprosto stejný a také naprosto fantastický. Prostornému interiéru dominuje velmi elegantní přístrojová deska z měkčeného materiálu a samostatně stojící displej s dekorativním rámečkem. V nabídce je možnost vybavit vůz virtuálním kokpitem v němž se nachází 10,25″ velký digitální displej, který nabízí možnost výběru z pěti uspořádání displeje, včetně verze sport. Virtuální kokpit digitálně zobrazuje informace o vozidle, jízdní údaje, rádiové stanice, aktivní asistenční systémy a informace navigace.

Interiér mi přijde naprosto stejný a také naprosto fantastický.
Interiér mi přijde naprosto stejný a také naprosto fantastický.

Po usazení za volantem jsem si musel prvně vše nastavit. Hlavně sedačku a volant, ale pak docílíte maximálního pohodlí spojeného s perfektním výhledem do všech směrů. Na zadních sedadlech je díky výšce jeden metr spousta prostoru a budete se cítit pohodlně i při delší jízdě. Sedadlo spolujezdce můžete sklopit vpřed, a tak můžete hned převážet věci o délce až 2,4 metru. Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a spoustu úchytů a háčků, kromě toho nabízí objem 400 litrů (Scala nabízí 467 l) a po sklopení zadních opěradel nabízí objem až 1 395 litrů.

Škoda Kamiq poskytuje vysokou úroveň bezpečnosti vzhledem k 9 zabudovaným airbagům a celou řadou moderních jízdních asistenčních systémů, které se dříve dodávaly spíše do luxusních vozů. V Simply Clever řešení najdeme například schránku s deštníkem ve dveřích řidiče, ochranu bočních dveří pomocí výsuvných plastových pásů, spoustu úchytů v zavazadlovém prostoru a mnoho dalšího.

Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a spoustu úchytů a háčků, kromě toho nabízí objem 400 litrů
Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a spoustu úchytů a háčků, kromě toho nabízí objem 400 litrů

85kW je zlatá střední cesta

Škoda Kamiq je k dostání s celou řadou benzínových a dieselových motorů s přímým vstřikováním a turbodmychadlem. Já měl na test benzinový litrový motor s výkonem 85 kW a manuální převodovkou. Na úvod musím říct, že šlo o super tichý a super kultivovaný motor a byla radost jej řídit. Jde o silnější litrový motor, který je dle mého ideální variantou zlaté střední cesty a bude zřejmě i nejprodávanější motorizací. Auto jede moc pěkně. Do města je pohodlné a praktické. Dálniční rychlost zvládá s přehledem a dlouhá cesta vás neunaví. Žádná raketa sice není, ale dokážete s tím bez problémů předjet pomalejší vůz mimo obec.

Škoda Kamiq je k dostání s celou řadou benzínových a dieselových motorů
Škoda Kamiq je k dostání s celou řadou benzínových a dieselových motorů

Jediné co mě na jízdních vlastnostech překvapilo, bylo naklánění vozu v zatáčkách. Nevím zda to bylo způsobené přesednutím z mého Passatu do Kamiqu, ale měl jsem pocit, že v zatáčkách se vůz hodně naklání. Ve Scale jsem takový pocit neměl. Osobně bych si asi vybral stejně jako do Škody Scala verzi benzinového motoru 1,5 TSI s výkonem 110 kW a automatickou sedmistupňovou převodovkou. Se spotřebou jsem se ve městě pohyboval kolem 5,8l/100 km a při dálniční jízdě kolem 6,2 l/100 km, což jsou hodně pěkná čísla.

Jediné co mě na jízdních vlastnostech překvapilo, bylo naklánění vozu v zatáčkách
Jediné co mě na jízdních vlastnostech překvapilo, bylo naklánění vozu v zatáčkách

Závěr Škoda Kamiq

Pokud hledáte městský crossover, určitě vyzkoušejte Škodu Kamiq, myslím, že Vás příjemně překvapí a mile potěší. Oproti konkurenci má spoustu výhod a tím nemyslím jen Simply Clever řešení, na které já osobně nedám dopustit, a které mi vždy v ostatních vozech schází. Velkým bonusem je tichý a kultivovaný motor. Prostorný interiér a bezvadný infotainment dělá z Kamiqa favorita při výběru nového vozu. Ideální motorizací bude asi zlatá střední cesta, kterou jsme měli v testu, ale nebojte se vyzkoušet i silnější 1,5 TSI a až poté se rozhodnout. Přeji při výběru šťastnou ruku.

Plusy a mínusy

+ Design vozu
+ Vnitřní prostor
+ Fungující a přehledný infotainment
+ Simply Clever řešení
+ Tichý a kultivovaný litrový motor
+ Perfektní výhled z vozu
– Naklánění vozu v zatáčkách