Renault přináší elektromobilitu i do tohoto prostorného pětidveřového kombíka. S „baterkou“ dosáhnete perfektní spotřebu při denní jízdě do práce po městě.
Na týdenní test jsme dostali MEGANE v té nejlepší výbavě, což již samo sebou značí, že budeme testovat auto, kde v interiéru nebude chybět snad nic, na co si člověk pomyslí. Design Megane si stále zachovává charakteristické prvky pro tuto generaci. Jsou to prodloužené LEDková denní světla, která zasahují až do nárazníku. Velkou novinkou faceliftu, která je nejen u základních verzích, ale i při sportovně laděné R.S. Line, jsou směrovky integrované do hlavního světla, již nejsou samostatně v nárazníku jako dosud.

Kromě tradičních věcí jsme dostali vyhřívaný volant a sedačky, věc co člověk dokud nepřijdou mrazy, pravděpodobně neocení, my jsme tuto variantu s radostí přijali.
Začneme interiérem, zde se nám velmi líbila palubní deska a obecně okolí, na které řidič dohlédne. V tomto případě byl 9,3 palcový displej systému Easy Link zasazen do přístrojovky. Když už jsem u Easy Link-u … je opravdu dobrý, Renault konečně používá multimediální systém, který nejen že vypadá jako tablet, má rychlou odezvu a vůbec se neseká. Když jsme se jím proklikávali, byli jsme mile překvapeni například z funkce, která zobrazuje cenu paliva, které auto používá a to stejné bylo v případě navigace.

Do detailu vyladěný interiér

Interiér je v tomto případě opravdu plný dobrých detailů, nechybí například ani head-up displej, který je vyklápěcí a plastový, ale funguje velmi pěkně. Mezi další detaily, které nás potěšily, patřilo například nasvícení písmenek na voliči předovky.

V Renault Megane E-TECH jsou dostupné tři jízdní režimy, a to Pure, Sport a MySens. Automobilka vsadila na tuto trojici, která je velmi přehledná a navíc funkčně jednoduchá. Nemusíte se jako řidič trápit s různými nastaveními. Systém je v mnoha případech dostatečně inteligentní na to, aby si zvolil nejlepší možný režim s ohledem na efektivitu.

Pokud se nechcete o nic starat, skutečně je nejlepší nechat rozhodování na systému a zvolit MySens. Auto si samo rozhodne, jakým způsobem bude využívat elektrický a spalovací motor. Při vyšších rychlostech se přirozeně přepíná na spalovací a ve městě zase spouští elektrický pohon. V rámci tohoto režimu je dostupná i funkce eSave, která má šetřit energii v baterii pro pozdější využití. Energii ale nejenže uchovává, ale také ji spalovací motor pomáhá vyrábět.
Co nás v této zimě těšilo nejvíce bylo speciální topení, které funguje na principu spirál a ohřálo vzduch v autě i pokud motor ještě nebyl úplně teplý.
Opravdu luxusní prostor

Prostor na zadních sedadlech je příjemný pro dva, trojice je tradičně omezena tvarem sedací části. Ale to je v tomto prostoru problém každého ze zástupců třídy. A dostatek prostoru je i vpředu, to je však téměř v každém novém autě. Dokonce má řidič a spolujezdec společnou loketní opěrku, na níž se lokty nemusí zpravidla dotýkat. MEGANE má také prostor kufru více než dostačující. Hravě se vám vejdou dvě větší kola, technika a nějaké to extra oblečení a boty a také dva kufry. Takový je MEGANE E-TECH.
Jízda zdarma

Díky hybridnímu pohonu dokážete projít prvních 100 km opravdu téměř zdarma. Podle WLTP měření totiž dokážete prvních 100 km přesně se spotřebováním pouze 1,4 litru benzínu. Samozřejmě, tento fakt platí při plném nabití baterie. Představte si tedy situaci, že auto doma nabíjíte každou noc, ráno sednete do auta, jedete do práce a zpět, prošli jste 100km a utratili jste pravděpodobně méně, než by vás stál autobus.
Přidáním baterie se objem palivové nádrže zmenšil na 39 litrů a váha auta se zvýšila o rovných 300 kilo (pokud porovnáváme s benzínovou verzí v automatu). Při dálniční jízdě má auto malý dojezd. Pokud jste typ, který téměř celý rok jezdí jen ve městě, určitě neváhejte a skočte po plug-in hybridní verzi. Pokud však brázdíte celý rok dálnice, doporučujeme uvažovat o benzínové nebo dieslové variantě.
