Zlatý Renault Captur s bílou střechou. Hodně zajímavé a netradiční řešení. Ale velmi pěkné kupodivu. Není moderní být stejný jako soused nebo kolega z práce. Mít stejné tričko nebo boty je faux pas. Nedejbože stejné auto! Většinou to vzbuzuje posměšky. Navíc stříbrná auta už rozhodně nejsou v módě (za mě již mnoho let), a proto se snažíme odlišovat ve všem a auta nejsou výjimkou.
Automobilky to pochopily rychle a nabízejí možnost personalizace celého vozu. Zajímavou netradiční a rozhodně odlišnou kombinaci jsem měl i já v testovaném modelu Renault Captur. Vůz má masivní přední část s působivou siluetou. Pokud by se vám tato kombinace nelíbila, můžete si vybrat jakoukoliv jinou. V nabídce je až 80 možných kombinací. Přední i zadní část má elegantní a moderní vzhled díky světlometům s technologií Full LED a světelnému podpisu ve tvaru písmene C. Na první pohled působí Captur, vzhledem k vyvýšené přední kapotě, opravdu velkolepě. Rozhodně to není žádné malé autíčko. Nový a velmi povedený deisgn z per designérů Renaultu se líbil i mým kamarádům. Naštěstí pochopili, že znak na přední kapotě označuje diamant.
and
Revoluce v interiéru
První dojmy při nástupu do vozu: měkčené materiály, kvalitní povrchová úprava dekorů a kvalitní zpracování. Uvnitř vozu vás na první pohled zaujme ooobrovský infotainment obdélníkového tvaru postavený na výšku. Dotykový 9,3″ displej je kompatibilní s Android Auto a Apple Carplay. Na začátku to chce trošku zvyku, ale po dvou dnech jsme se s displejem skamarádili a musím říct, že to není vůbec špatné řešení (v Tesle asi ví, co dělají). Stejně jako u mobilního telefonu je možné si displej individualizovat pomocí widgetů. Touto funkcí ještě více vynikne velký a přehledný displej. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,2″ a nabízí všechna potřebná jízdní data v různých uskupeních.
and
Futuristická řadicí páka E-shifter je umístěna na vysunuté středové konzole a působí jako velitelský můstek ve Star Treku. Moc pěkné! Vůz měl nabídnout i prémiový zvukový zážitek audiosystémem BOSE s 9 reproduktory, ale toho jsem se nedočkal. Přehrávaný zvuk měl dle mého názoru pouze průměrnou kvalitu. Zavazadlový prostor nabídne velkolepých 536 l a po sklopení sedaček až 1 275 l prostoru. V interiéru najdete také spoustu praktických úložných prostorů. Ještě musím pochválit sedadla, ze kterých jsem po 300 km vystoupil a cítil se odpočinutý.
and
MY Renault
Abyste mohli se svým vozem komunikovat na dálku, byla aplikace MY Renault zcela přepracována a rozšířena o služby, bez kterých se již neobejdete. Příkladem je: zjednodušená příprava vašich tras se zasláním cíle cesty do systému vašeho vozu, sledování vaší pěší trasy po opuštění vozu, lokalizace vozu, sledování údržby nového vozu.
andands-free karta z bílého lesklého plastu pro bezklíčové odemykání a zamykání vozu.“ width=“700″ height=“382″ />
Na bezpečnost se nezapomíná
Nový CAPTUR je pro bezpečný zážitek z jízdy vybaven technologiemi nejvyšší úrovně: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, kamerový systém 360° a Easy Park Assist, světlomety Full LED Pure Vision s automatickým přepínáním dálkových světel, easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v koloně, systém sledování mrtvého úhlu, systém varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy, systém aktivního nouzového brzdění, systém varování při překročení rychlosti s rozpoznáváním dopravních značek.
and
Pohodlné svezení
K dispozici jsem měl benzínový 4válcový turbomotor s přímým vstřikováním o objemu 1.4 a výkonu 96 kW, 130 k s automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC – 7 stup., která řadí sametově a vůbec vás nevyrušuje při jízdě. Jízda sama o sobě je velmi pohodlná. Podvozek je nastaven na jemné přejíždění všech nerovností a cesta vám utíká ani nevíte jak. Do zatáček chybí nepříjemné natáčení a pokud potřebujete vystartovat ze semaforů, máte k dispozici dostatečný výkon.
and
Závěr Renault Captur
Upřímně jsem byl z vozu mile překvapen. Čekal jsem slušné auto s dobrým motorem, ale dostal jsem skvělé auto se sametovou převodovkou a dobrým výkonem. Vůz je prostorný a přitom není obrovský. Za mě jde o skvělé rodinné SUV, které se nemusí stydět ani v o třídu vyšší konkurenci. Navíc díky možnosti personifikace jej na parkovišti vždy najdete bez problémů.
Plusy a mínusy
+ Personifikovaný design vozu
+ Sametová automatická převodovka
+ Dostatečný výkon s nízkou spotřebou
+ Přehledný vertikální obdélníkový infotainment
– Slabý audiosystém BOSE